درخواست ارسال «کد تایید» کلاهبرداری است

کد تاییدی که برای ورود به پلتفرم‌ها با پیامک ارسال می‌شود محرمانه است و ارسال آن برای افراد دیگر می‌تواند منجر به کلاهبرداری از دیگران و تشکیل پرونده حقوقی برای صاحب حساب کاربری شود

0

کد تاییدی که از طریق پیامک برای ورود به حساب کاربری در دیوار و پلتفرم‌های دیگر ارسال می‌شود کاملا محرمانه و شخصی است و «به هیچ عنوان» نباید در اختیار فرد دیگری قرار بگیرد. این کد صرفا برای احراز هویت شماره همراه کاربر است و باید فقط خود فرد صاحب حساب کاربری، آن را در فیلدهای مشخص شده وارد کند. دسترسی هر فرد دیگری به این کد تایید امکان سواستفاده از حساب کاربری افراد و ایجاد مشکلات حقوقی و قضایی برای آن‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

بر همین اساس نیز برخی افراد متخلف با هدف این گونه سواستفاده‌ها از حساب کاربران دیگر به بهانه‌هایی مانند نیاز به احراز هویت، مشکل آگهی یا موارد مشابه با فریب کاربر از او می‌خواهند که کد تاییدی که برای ورود به دیوار یا پلتفرم‌های دیگر نیاز است را برای‌شان ارسال کنند. افراد متخلف با گرفتن این کد و ورود به حساب کاربری افراد، از دیگران کلاهبرداری کرده و هیچ ردپایی هم از خود باقی نمی‌گذارند. در صورت بروز چنین اتفاقی دستگاه قضایی در اولین مرحله، صاحب سیم‌کارت را مسئول تخلف صورت گرفته تشخیص می‌دهد که می‌تواند منجر به تشکیل پرونده حقوقی برای او شود.

پشتیبانی دیوار به هیچ عنوان در قسمت چت سایت، درخواست اعلام کد تایید احراز هویت‌ کاربران را مطرح نمی‌کند و هرگونه پیامی در قسمت چت برای دریافت این کد به معنای تلاش برای کلاهبرداری و سواستفاده از حساب کاربری افراد است.
هر کاربر دیوار به محض دریافت پیامی با مضمون ارائه کد تایید، می‌تواند ضمن مسدود کردن فرستنده پیام، حساب کاربری او را نیز به دیوار گزارش کند تا جلوی تخلفات بعدی این افراد گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.