هر آنچه باید درباره کرونا بدانید

0

این روزها با شیوع ویروس کرونا کل کشور تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و لازم است برای مبارزه با این ویروس همه شهروندان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند. در اینفوگرافی‌های زیر می‌توانید مهم‌ترین نکاتی را که باید برای دوری از این بیماری رعایت کنید، مطالعه کنید.

این محتوا به درخواست وزرات بهداشت و درمان و با هدف افزایش آگاهی عمومی در مقابله با فراگیری ویروس کرونا منتشر می‌شود.

شیوه صحیح شستشوی دست‌ها

بسیاری از ما شیوه صحیح شستشوی دست را نمی‌دانیم. تصویر زیر شیوه درست شستن دست‌ها را نشان می‌دهد.

کرونا

گروه‌های پرخطر کدامند؟

درصد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا پایین است، اما برخی افراد که به دلیل سن بالا یا بیماری‌ها و شرایط بدنی، سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، بیشتر در خطرند.

گروه‌های پرخطر کرونا

چگونه بفهمیم کرونا گرفته‌ایم؟

کرونا علائم متنوعی دارد که بسیاری از آنها شبیه به علائم بیماری‌های دیگر است ولی تعدادی از آنها نیز خاص همین بیماری است. پس با اولین سرفه تصور نکنید که کرونا گرفته‌اید، ممکن است مشکل شما فقط یک سرماخوردگی کوچک باشد. در اینفوگرافی زیر با علائم کرونا آشنا می‌شوید.

علائم کرونا

علائم کرونا

علائم کرونا

پیشگیری بهتر از درمان است

بهترین کاری که می‌توانیم این روزها انجام دهیم پیشگیری از ابتلا به کرونا است. با ابتلا به این بیماری فقط خودتان آسیب نمی‌بینید و ممکن است ویروس را به نزدیکان و سایر افراد نیز انتقال دهید.

پیشگیری کرونا

هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان و بینی خود را بگیریم

وقتی عطسه یا سرفه می‌کنید، باید به شکلی که در تصویر نشان داده شده جلوی مجاری دهان و بینی خود را مسدود کنید تا اگر مبتلا هستید، از پخش شدن ویروس جلوگیری کنید.

شیوه درست عطسه و سرفه

کرونا چگونه منتقل می‌شود؟

کرونا یک بیماری مسری است که در مقایسه با بیماری‌های مشابه چون آنفولانزا یا دیگر بیماری‌های خانواده کرونا خیلی راحت‌تر منتقل می‌شود.

انتقال کرونا

روش صحیح استفاده از ماسک

اگر از ماسک استفاده می‌کنید حتما به نکات زیر توجه کنید، و گرنه ممکن است استفاده از ماسک خود عاملی برای ابتلای شما به ویروس کرونا شود.

کرونا

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.