دیگنیتی پرایم به خط تولید رسید

0

به تازگی تصویری در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شده که نشان می‌دهد تولید دیگنیتی پرایم در کارخانه بهمن موتور آغاز شده است.

شاسی‌ بلند جدید گروه بهمن با لوگوی دیگنیتی یا DIGNITY در بازار عرضه خواهد شد. این خودرو محصولی از برند فنگون است و چینی‌ها و حتی مشتریان بازار کره جنوبی آن را با نام Fengon iX5 می‌شناسند.

مانند اکثر خودروسازان چینی که صاحب چندین زیرمجموعه و برندهای مختلف هستند، دانگ فنگ نیز از سال ۲۰۰۳ تا به امروز، جوینت ونچری با گروه صنعتی Sokon تشکیل داده که به نام Dongfeng Sokon یا اختصارا DFSK شناخته می‌شود. شرکت DFSK یکسری از محصولاتش را تحت برند Fengguang عرضه می‌کرد که البته بعدها نام تجاری‌اش را برای ساده‌تر شدن، به Fengon تغییر داد.

آن طور که منابع آگاه می‌گویند، گروه بهمن قطعات منفصله این خودرو را ترخیص کرده و حال تولید دیگنیتی پرایم را در وضعیت آزمایشی در کارخانه بهمن موتور آغاز کرده است. با توجه به آغاز تولید دیگنیتی پرایم این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک، این خودروساز بخش خصوصی پیش فروش و یا فروش فوری این خودرو را شروع کند.

بیشتر بخوانید: تولید پیکاپ KMC T8 آغاز شد

دیگنیتی پرایم به خط تولید رسید

دیگنیتی پرایم با طول ۴.۶۸ متر، عرض ۱.۸۶ متر و ارتفاع ۱.۶۴ متر، در سگمنت کراس‌اورهای سایز متوسط جای می‌گیرد. دیگنیتی پرایم در کلاس کراس‌اوورهای کوپه است که اصالتی چینی دارد و در نسخه تک دیفرانسیل جلو به بازار ایران آمده است. این کراس اوور گروه بهمن به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر ۱۴۸ اسب بخار با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر مجهز است. جعبه دنده اتوماتیک CVT هم توان این پیشرانه را به چرخ‌های جلوی این کراس اوور کوپه و مونتاژی می‌رساند. حالت تیپ‌ترونیک مصنوعی و وضعیت برفی و اسپرت برای این جعبه دنده پیوسته در نظر گرفته شده است. در حال حاضر، تولید دیگنیتی پرایم با همین ویژگی‌ها آغاز شده است. پیشرانه خودروی دیگنیتی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و ظرفیت مخزن سوخت ۵۸ لیتر است.

طراحی بدنه دیگنیتی ساده و زیباست و طرح جلو پنجره و حجم‌ دهی سپر از جذابیت‌ خاصی برخوردار است. نمای جانبی دیگنیتی، اسپرت و کوپه است و به همراه چرخ‌های ۱۸ اینچ آلومینیوم و تایرهایی با پهنای ۲۳۵ میلی‌متر، جوان‌ پسند و مد روز جلوه می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۳ کراس‌اوور جدید چینی در راه بازار ایران

دیگنیتی پرایم به خط تولید رسید
نمای کناری دیگنیتی پرایم

چهار کیسه هوا، صندلی راننده برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، سقف پانوراما، درِ صندوق عقب برقی، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک عقب، فرمان کمکی برقی، دوربین ثبت وقایع، سنسور باد لاستیک، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، اتوهلد، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی و … مجهز است.

اگر همه چیز طبق زمان‌بندی بهمن موتور پیش برود، در سال ۱۳۹۹ اولین کراس‌‌اوور کوپه چینی را در بازار کشورمان خواهیم دید؛ محصولی جذاب و با طراحی متفاوت از شرکت دانگ‌فنگ که البته قرار است با نام جدید دیگنیتی یا DIGNITY و همچنین با لوگویی جدید، توسط بهمن موتور در ایران فروخته شود.

شما می‌توانید برای مشاهده قیمت خرید و فروش خودروی دانگ‌فنگ به سایت دیوار مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.