۳/۵ میلیون بار گپ با کاربران در یک سال

آمار ۳۶۵ روز فعالیت دیوار نشان می‌دهد روزانه به صورت میانگین بیشتر از ۹ هزار و ۶۰۰ تماس با پشتیبانی دیوار گرفته می‌شود که میانگین زمان هر تماس بیشتر از ۳ دقیقه است

0

بیش از ۳ میلیون و نیم تماس با پشتیبانی دیوار در طول سال ۱۴۰۱ گرفته شده است؛ آماری که در نتیجه باز شدن اپلیکیشن دیوار روی «۵۳میلیون و ۲۰۰ هزار» گوشی موبایل و داشتن بیش از «۲۱ میلیون ۸۰۰ هزار» کاربر آگهی‌گذار به دست آمده و نشان‌دهنده میزان استفاده ایرانیان از پلتفرم دیوار است. 

تصور کنید زمانی که روزانه به طور میانگین ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار و ماهانه ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار گوشی موبایل اپلیکیشن دیوار را باز می‌کنند، چه تعداد تماس ممکن است با پشتیبانی این پلتفرم صورت بگیرد. کاربرانی که برای حل مشکلات خود چه در حوزه خرید کالا یا دریافت خدمات و چه در مورد فروش کالا و ارائه خدمات و یا گذاشتن آگهی‌ و هزار و یک مساله دیگر با مرکز تماس دیوار ارتباط برقرار می‌کنند تا با رفع مشکلات‌شان، بتوانند به صورت بهینه‌تری از پلتفرم دیوار استفاده کنند. 

۹ هزار و ۶۰۰ تماس در روز

آمار بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ تماس در روز، میانگین تعداد تماس‌هایی است که با مرکز تماس دیوار صورت می‌گیرد؛ تماس‌هایی که میانگین هر مکالمه آنها چیزی حدود ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه است. با ضرب و تقسیمی ساده می‌توان گفت که اپراتورهای مرکز تماس دیوار، روزانه به طور میانگین نزدیک به  «۲۸ هزار و ۸۰۰ دقیقه» زمان به کاربران خود اختصاص می‌دهند تا مشکلاتشان را رفع و به بهبود استفاده آنها از این سایت کمک کنند. این تازه میانگین تماس‌های برقرار شده است؛ برخی روزها ماجرا جدی‌تر هم می‌شود. به عنوان مثال چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱شلوغ‌ترین روز کاری مرکز تماس دیوار بوده که در آن نزدیک به «۱۶ هزار تماس» با پشتیبانی برقرار شده است؛ اگر در نظر بگیریم که همان میانگین تماس‌های سه دقیقه و ۱۰ ثانیه‌ای هم برقرار بوده، یعنی اپراتورهای دیوار، چهارم آبان به طور میانگین ۴۸ هزار دقیقه با کاربران خود گفت و گو کرده‌اند. حالا در نظر بگیرید که طولانی‌ترین تماس یک کاربر با پشتیبانی دیوار «۹۰ دقیقه» بوده؛ این یعنی ممکن است بخش زیادی از این ۱۶ هزار تماس، خیلی بیشتر از ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه بوده که در نتیجه، آمار مکالمه‌ کاربران با اپراتورهای پشتیبانی خیلی بیشتر از اینهاست. 

دیوار امنیت بلند است

این آمارها به سادگی نشان می‌دهد که دیوار تا چه اندازه بر موضوع حل مشکلات و دغدغه‌های احتمالی کاربران خود متعهد است و برهمین اساس هم علاوه بر اینکه به صورت کنشگرانه متخلفان را مسدود می‌کند، اقدامات دیگری برای سالم نگه داشتن فضای این پلتفرم انجام می‌دهد که از امکان انجام مکالمات متنی و تماس امن می‌توان به عنوان نمونه‌هایی از این اقدام‌ها یاد کرد. 

آمار ۳۶۸ هزار و ۲۰۰ کاربر مسدود شده در سال ۱۴۰۱ که رشدی ۷۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته، نشان از آن دارد که دیوار تا چه اندازه به سلامت پلتفرم خود و امنیت کاربرانش اهمیت می‌دهد؛ در واقع از این آمار ۶۷ درصد از کاربران به دلیل کلاهبرداری از طریق انتشار آگهی مسدود شده‌اند اما نکته اینجاست که دیوار بر اساس الگوریتم‌های خود، برخی کاربرانش را حتی پیش از انتشار آگهی کلاهبردار تشخیص داده و مسدود می‌کند. 

 ثبت ۱/۵ میلیون گزارش تخلف

با این وجود، کلاهبرداری مهم‌ترین دلیل برخورد دیوار با کاربران نیست؛ «بی‌ادبی، انجام رفتارهای غیراخلاقی، انجام کارهای غیرقانونی، تبلیغات، ارسال پیام‌های نامرتبط و کلاهبرداری» به ترتیب سهم دلایل کاربران خاطی در مکالمات متنی صورت گرفته در دیوار هستند. 

دیوار البته علاوه‌بر نظارت گسترده خود بر کاربران و رفتارهای آنها و استفاده از الگوریتم‌هایش، برای افزایش امنیت کاربران ساز و کاری طراحی کرده تا کاربران بتوانند تخلفات صورت گرفته را به این پلتفرم گزارش دهند. در همین راستا هم در طول سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و نیم کاربر گزارش تخلف ثبت کرده‌اند. 

تایید هویت برای امنیت بیشتر

علاوه بر همه اینها دیوار در اقدامی جدید برای افزایش سلامت فضای سایت و امنیت کاربرانش، «تایید هویت» را برای کاربران آگهی‌گذار اجباری کرده است؛ موضوعی که باعث می‌شود که در صورت احراز تخلف یک کاربر، کد ملی او مسدود شده و این کاربر نتواند حتی با شماره دیگری به فعالیت خود در سایت دیوار ادامه دهد. آگهی‌گذاران تایید هویت شده که نیمی از کل آگهی‌دهندگان را شامل می‌شوند، در سال ۱۴۰۱  به بیش از ۱۰ میلیون کاربر رسیده‌اند  که نسبت به آمار ۳۷ هزار نفری سال ۱۴۰۰ ، افزایش چشم‌گیری داشته‌است.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.