رکوردشکنی «وسایل نقلیه» در چت دیوار

دیواری‌ها از چه راه‌هایی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند؟

0

هر چند در ابتدا کاربران دیوار فقط با تماس تلفنی و یا در مواردی با ارسال پیامک می‌توانستند با هم ارتباط برقرار کنند اما دیوار به مرور راه‌های بیشتر و البته امن‌تری از جمله مکالمه متنی و تماس ناشناس را برای کاربران ایجاد کرد.

مکالمه متنی به عنوان راهی آسان و امن برای برقراری ارتباط آنقدر مورد توجه کاربران قرار گرفت که در طول سال ۱۴۰۱، ۳۹ میلیون و ۲۰۰هزار کاربر مکالمه متنی آغاز کرده‌اند که در نتیجه آن ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پیام متنی میان کاربران رد و بدل شده است. جالب اینکه اقبال به مکالمات متنی آنقدر بالاست که به عنوان مثال در روز ۵ اسفند ۱۴۰۱، یک میلیون و ۲۰۰ هزار آگهی میزبان مکالمات متنی کاربران بوده‌اند. 

 

صدرنشینی وسایل نقلیه

دسته «وسایل نقلیه» با ۲۳ درصد آمار، بیشتر سهم را در مکالمات متنی داشته و در ادامه به ترتیب «خانه و آشپزخانه»، «وسایل شخصی»، «سرگرمی و فراغت»، «املاک»، «استخدام و کاریابی»، «کالای دیجیتال»، «خدمات»، «تجهیزات صنعتی» و نهایتا «اجتماعی» با یک درصد، بقیه سهم مکالمات متنی را به خود اختصاص داده‌اند. 

علاوه‌بر مکالمات متنی اما دیوار برای پاکیز‌تر نگه‌داشتن پلتفرم، امکانی دیگر هم برای کاربران خود ایجاد کرده است؛ «تماس ناشناس». در تماس ناشناس، در حقیقت شماره‌ای برای مخاطب نمایش داده نمی‌شود و درواقع کاربران بدون اینکه اطلاعی از شماره تلفن طرف مقابل داشته باشند، می‌توانند در بستر دیوار برای خرید و فروش کالا یا خدمت مورد نظرشان به مکالمه تلفنی بپردازند. این کار از ایجاد مزاحمت جلوگیری کرده و از حریم شخصی و امنیت کاربران محافظت می‌کند. 

 

۳ میلیون «تماس ناشناس»

به همین سبب هم ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار کاربر در سال ۱۴۰۱ اقدام به برقراری تماس ناشناس کرده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تماس ناشناس تبدیل به مکالمه بین دو کاربر شده است. میانگین مدت هر مکالمه در این تماس‌های امن که روی بیش از ۵۴۲ هزار آگهی انجام شده است، حدودا ۱ دقیقه و نیم بوده است. 

نکته قابل توجه در ایمنی ایجاد شده در تماس‌های امن آنجاست که فضای امن ایجاد شده، باعث شده که کاربران تنها در «یک صدم درصد» از مکالمه‌ها، کاربر دیگری را مسدود کنند که در نتیجه آن تعداد کاربران بلاک شده، کمتر از ۱۰۰ نفر بوده است. 

 

علاقه‌مندی به چت

نگاهی به آمار بالا نشان می‌دهد که با وجود امنیت تماس‌های امن اما کاربران دیوار، همچنان استفاده از مکالمات متنی را ترجیح می‌دهند. نکته اول اینجاست که امکان حفظ امنیت و پیشگیری از آزارهای احتمالی در پیام متنی بیشتر است. نکته بعدی هم در این است که مکالمات متنی، کاربران را محدود به زمان مشخصی نمی‌کند، کاربران می‌توانند در ساعات مختلف شبانه‌روز مکالمه متنی را ایجاد یا به آن پاسخ دهند و طرف مقابل در زمان مد نظر خود به آن پاسخ خواهد داد. بنابراین محدودیتی در برقراری ارتباط به لحاظ زمانی برای کاربران وجود نخواهد داشت. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.