آیا سهمیه بنزین نوروز اجرایی می‌شود؟

0

بنزین نوروزی بنزینی است که مازاد سهمیه ماهانه هر خودرو و در آغاز سال نو اختصاص داده می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند با استفاده از آن مسافرت‌های نوروزی را با هزینه‌ای کمتر تجربه کنند و دغدغه سوخت را نداشته باشند. با نزدیک شدن به نوروز و احتمال افزایش سفرها، نگرانی مردم نسبت به تامین بنزین مورد نیاز برای سفر افزایش پیدا کرده است.

صادق آبادی در این باره که آیا بعد گذر از شرایط کرونا و یا در تابستان و یا عید سهمیه بنزین بیشتری به مالکان خودرو تعلق می‌گیرد، گفت: «شرکت ملی پالایش و پخش صرفاً مجری است و سهمیه قبل نیز مصوبه هیات وزیران بود که مشخص می‌کرد هر خودرو چه میزان سهمیه دارد. ما هیچ نقشی در میزان سهمیه، افزایش و کاهش نداریم و هرچه ابلاغ کنند اجرا خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید: جزئیات طرح اختصاص سهمیه بنزین به خانوارها

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پس از رفع قرنطینه و افزایش مصرف بنزین ایران وارد کننده بنزین خواهد شد، گفت: «مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰ بعد از برداشته شدن قرنطینه افزایش پیدا خواهد کرد و در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این امکان وجود ندارد که وارد کننده بنزین شویم. اما مصرف بنزین به شدت تابع بحث قرنطینه است و باید دید بعد از قرنینه مصرف چقدر افزایش پیدا خواهد کرد و از اکنون نمی‌توان گفت که تا چه میزان مصرف بنزین افزایش پیدا می‌کند».

***

شما می‌توانید تازه‌ترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.