دانگ فنگ T5 ایوو به بازار می‌آید

0

دانگ فنگ برای گرفتن سهم هرچه بیشتر از بازار ایران ظاهراً به همه خودروسازان خصوصی کشورمان چراغ سبز نشان می‌دهد. اواخر هفته گذشته یک منبع آگاه اطلاع داد که شرکت آرین موتور برنامه عرضه دانگ فنگ T5 ایوو را دارد و می‌خواهد این کراس‌اوور چینی را با تغییر نام و به‌صورت مونتاژی به بازار عرضه کند.

شرکت آرین موتور قرار است این خودرو را با نام لاماری وارد بازار کند، اما هیچ قطعیتی در این مورد وجود ندارد و هنوز این خبر به‌صورت رسمی اعلام و تأیید نشده است. اما آنچه که گفته می‌شود قطعی‌شدن عرضه دانگ فنگ T5 ایوو برای مونتاژ در کارخانه آرین پارس‌موتور است.

دانگ فنگ T5 ایوو به بازار می‌آید
نمای پشت دانگ فنگ T5 ایوو

دانگ فنگ T5 ایوو (T5 EVO) یکی از محصولات پرچم‌دار گروه DFM است و عرضه آن در بسیاری از بازارها توسط DFL انجام می‌شود. البته این محصول به‌عنوان یکی از خودروهای شاخه Forthing گروه دانگ فنگ موتور هم در بازار حضور دارد. این کراس‌اوور ازنظر طراحی، ظاهری تهاجمی دارد و در نسخه‌های فول‌آپشن، امکانات رفاهی و ایمنی سطح بالایی را در اختیار مشتریان می‌گذارد. البته که در بازارهای هدف دانگ فنگ T5 ایوو خودرویی گران‌قیمت نیست و در رده کراس‌اوورهای کمتر از ۲۵ هزار دلار قرار می‌گیرد.

این خودروی کراس‌اوور چینی به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و ۱۹۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. گفته می‌شود مصرف بنزین دانگ فنگ T5 ایوو در شرایط استاندارد کمتر از ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک کراس‌‌اوور مونتاژی در بازار کشورمان رقم خوبی محسوب می‌شود که باز هم به فراهم‌بودن شرایط استاندارد بستگی دارد.

جعبه‌دنده دانگ فنگ T5 ایوو از نوع ۷ سرعته دو کلاچه سری W یا همان تَر است که توان را به چرخ‌های جلوی این کراس‌اوور چینی می‌رساند. بر اساس اطلاعات موجود، این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۲ ثانیه ثبت کند. برخی منابع شتاب T5 ایوو را ۹٫۵ ثانیه اعلام می‌کنند و برخی رسانه‌ها هم شتاب این کراس‌اوور را در شرایط استاندارد و ایدئال در محدوده ۸٫۷ ثانیه می‌دانند.

آن‌طور که گفته می‌شود، گروه آرین سرمایه و شرکت آرین موتور می‌خواهند تا نسخه نزدیک به ۲۰ هزار دلاری T5 ایوو را به ایران بیاورند و برنامه دارند که این کراس‌اوور دانگ فنگ را با تغییر نام و نشان تجاری در کارخانه آرین پارس موتور واقع در شهر خمین تولید کنند. در حال حاضر این سایت تولیدی محصولات کار و تجاری نشان جک را برای آرین دیزل مونتاژ می‌کند.

از نظر ابعاد برابر با ۴۵۵۰ میلی‌متر در طول، ۱۸۲۵ میلی‌متر در عرض و ۱۷۲۵ میلی‌متر در ارتفاع توسعه‌یافته و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۷۲۰ میلی‌متر است. وزن خالص خودرو بین ۱۵۲۰ تا ۱۵۸۵ کیلوگرم محاسبه شده است.

دانگ فنگ T5 ایوو به بازار می‌آید
نمای دانگ فنگ T5 ایوو

با توجه‌ به اطلاعات اولیه می‌توان احتمال داد که T5 ایوو شرکت آرین‌موتور مجهز به امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، سامانه ترمز AB، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه مدیریت حرکت در سراشیبی، درِ صندوق‌عقب برقی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، فناوری LED چراغ‌ها، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، رادار نقطه‌کور، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم، صندلی برقی راننده، تهویه‌اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، تنظیم حالت رانندگی و … است.

آنطور که گفته می‌شود گروه آرین سرمایه می‌خواهد تا دانگ فنگ T5 را در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بازار معرفی کند. همچنین برنامه دارد تا این کراس‌اوور چینی و مونتاژی را با قیمتی کمتر از ۱ میلیارد تومان به دست مشتریان برساند.

در بازار ایران این محصول دانگ‌ فنگ باید با انبوهی از رقبای هم‌وطنش از کی‌‌ام‌‌سی K7 کرمان‌موتور بگیرید تا دیگنیتی بهمن‌موتور از اسکیلاس T60 شهر خودرو و سوئیست DX3 دیار‌خودرو بگیرید تا چری تیگو ۷ پلاس مدیران خودرو و دوقلوهای SWM سیف خودرو رقابت کند.

جدیدترین آگهی‌های خرید و فروش دانگ فنگ

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.