نسل جدید پیکاپ دانگ فنگ ریچ در ایران

1

طی چند سال گذشته؛ خودروسازی دانگ‌ فنگ چین همکاری گسترده خود را با ایران آغاز کرده است. این همکاری شامل عرضه پلتفرم پژو ۳۰۱، مونتاژ دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس، عرضه کامیون و … می‌شود. به‌گفته منابع آگاه، یکی از شرکای دانگ فنگ در ایران حضور نسل جدید پیکاپ ریچ را قطعی کرده است و می‌خواهد تا در سال جاری، این خودروی ۲ دیفرانسیل را به بازار عرضه کند. تولید نسل اول دانگ فنگ ریچ بعد از قطع تولید نیسان پیکاپ در پارس‌خودرو آغاز شد و پس از مدتی خط تولید این پیکاپ به زامیاد منتقل شد. سایپا تاکنون در چند نمایشگاه خودر، نسل دوم دانگ فنگ ریچ را به نمایش گذاشته است، اما این نسل خودروی مذکور هیچ‌گاه وارد مرحله تولید و عرضه به بازار نشد.

بیشتر بخوانید: آغاز آزمایش‌های فنی پیکاپ ماموت خودرو

نسل جدید پیکاپ دانگ فنگ ریچ در ایراندانگ فنگ ریچ ۶ جدیدترین پیکاپ ۲ دیفرانسیل آفرودی این خودروساز چینی است و چندی پیش نسخه الکتریکی آن هم به بازار چین معرفی شد. آن‌طور که گفته می‌شود، پلتفرم مشترک نیسان ناوارا جدید و دانگ فنگ ریچ ۶ سبب‌ شده است تا طرف ایرانی این پیکاپ چینی را برای تولید در کارخانه خود انتخاب کند. نکته قابل‌توجه این است که ریچ ۶ کپی نیسان ناوارا نسل سوم به حساب نمی آید و به‌خاطر همکاری مشترک میان این کمپانی ژاپنی و چینی، امتیاز پلتفرم برای استفاده در یک پیکاپ جدید به کمپانی دانگ فنگ داده شده است. با وحود اینکه تلاش زیادی شده است تا چهره پیکاپ ریچ ۶ غیرتکراری باشد، اما هنوز هم شباهت ظاهری‌اش (به‌خصوص در نمای جانبی و عقب) با نیسان D23 غیرقابل‌انکار است.

یک منبع آگاه گفته است که نسخه فول‌آپشن ریچ ۶ با قیمتی فراتر از ۹۰۰ میلیون تومان وارد بازار می‌شود و قرار است تا با سفارشی‌سازی انجام‌شده، تا حدی ویژگی‌های بیشتری را نسبت به نسخه‌های چینی داشته باشد. همچنین بحث تغییر نشان تجاری این پیکاپ جدید هم مطرح شده است و به‌احتمال‌زیاد این خودروی کار و تجاری با برند ایرانی به بازار عرضه خواهد شد.

این مدل در نمای داخلی ظاهری اسپرت دارد، اما ازنظر کیفی در سطحی متوسط قرار دارد. در کنسول وسط از پلاستیک سخت استفاده شده است. نمایشگر ۷ اینچی آن با وجود امکانات مناسب، دارای رابط کاربری مدرن و جدیدی نیست. دانگ فنگ ریچ ۶ ازنظر سازه مهندسی و زیرساخت‌های مشابه به نیسان ناوارا و رنو آرکانا است و برای همین ابعاد بزرگ‌تری را نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

بیشتر بخوانید: مشخصات پیکاپ جدید شرکت مپنا

نسل جدید پیکاپ دانگ فنگ ریچ در ایراناین پیکاپ آفرودی در مدل بنزینی از یک موتور ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی سود می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو و عقب دانگ فنگ ریچ ۶ دارد. در نسخه فول‌آپشن این پیکاپ چینی، جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک ZF آلمان وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

سیستم محرکه ۲ دیفرانسیل (۴WD) این خودرو ساخت بورگ‌ وارنر (BorgWarner) است، اما برای هر ۲ مدل بنزینی و دیزلی به‌صورت سفارشی عرضه می‌شود. کمپانی دانگ فنگ قیمت ریچ ۶ را در نسخه‌های تک‌دیفرانسیل پایه و ۲ دیفرانسیل فول‌آپشن، میان محدوده ۱۲ هزار و ۳۰۰ دلار تا ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار اعلام کرده است.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

1 نظر
  1. amir می‌گوید

    بیچاره ما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.