فردا SX5 به شکل رسمی معرفی شد

0

این روزها تب همکاری با کمپانی‌های چینی بین شرکت‌های ایرانی بسیار بالا گرفته است؛ به‌ویژه بعد از اعمال تحریم و خروج خودروسازان مطرح اروپایی، ژاپنی و کره‌ای از بازار کشور، حالا صنعت‌گران ایرانی همکاری چراغ‌ خاموش با خودروسازان چینی را ترجیح می‌دهند. خودروسازی فردا، فردا SX5 شاسی بلند جدید این شرکت را به صورت رسمی معرفی کرد.

در سال ۱۳۹۷ پروژه نشان اختصاصی خودروسازی «فردا» آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ نخستین محصول با نشان اختصاصی «فردا موتورز» به بازار آمد.

فردا SX6 اولین محصول این خودروسازی خصوصی است که در کلاس کراس‌اوورهای تورینگ قرار می‌گیرد و همچنان قرار است فرایند عرضه این خودرو ادامه داشته باشد.

دومین محصول خودروسازی «فردا»، کراس‌اوور «SX5» نام دارد که در اواخر پاییز ۹۹ معرفی شد.

بیشتر بخوانید: سمند پلاس وارد خط تولید شد

فردا SX5 به شکل رسمی معرفی شد
نمای داخلی فردا SX5

خودروسازی فردا، اولین پیش‌ فروش این محصول را به تازگی با تخفیف ۴۰ میلیون تومانی آغاز کرده است. این خودرو که یکی از ارزان‌ترین خودروهای کراس‌اوور کامپکت اتوماتیک بازار ایران است، در خطوط تولید این شرکت در شهر سمنان ساخته می‌شود.

مدیر فروش و بازاریابی خودروسازی فردا با اعلام جزئیات فروش فردا اس ایکس ۵، گفت: «فردا SX5 با قیمت ۶۲۹ میلیون تومان عرضه شده است که برای متقاضیان با تخفیف ۴۰ میلیون تومانی، ۵۸۹ میلیون تومان تمام خواهد شد».

محمدرضا آریان نژاد افزود: «برای خرید فردا SX5 نیاز به پیش پرداخت ۲۹۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومانی خواهید داشت و به مدت یک ماه بعد نیز مبلغ ۱۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت خواهید کرد».

در این طرح، خریداران ۵۰ درصد قیمت خودرو را پرداخت می‌کنند. سپس بعد از یک ماه ۲۰ درصد دیگر را پرداخت خواهند کرد. در این طرح سود مشارکت ۱۸ درصدی برای خریداران در نظر گرفته شده است که در زمان تحویل از مبلغ باقی‌مانده نهایی خودرو کسر خواهد شد. ضمن این که فروش با قیمت قطعی انجام می‌شود.

آریان نژاد تاکید کرد: «در خودروسازی فردا مصمم هستیم تا با تحویل به موقع خودرو قدردانی خود از خریداران را نشان دهیم و به همین منظور تنها در شرایطی طرح‌های فروش خودرو در خودروسازی فردا آغاز می‌شود که به همان میزان خودرو در خط تولید وجود داشته باشد».

بیشتر بخوانید: پیکاپ ترالورد در ریگان خودرو دیده شد

فردا SX5 به شکل رسمی معرفی شد

او در خصوص خدمات پس از فروش این خودرو نیز به خبرنگاران گفت: «به دلیل تجربه طولانی که در همکاری با خودروسازان کره‌ای و چینی کسب کرده‌ایم، در این بخش نگرانی نداریم. زیرا بیش از ۱۳۰ نمایندگی فعال ما در سراسر کشور در حال حاضر خدمات گسترده‌ای را به محصولات به بیش از ۲۵۰ هزار خودرو کره‌ای و چینی که قبلا در سبد فروش ما قرار داشتند، ارائه می‌کنند و همین نمایندگان با آموزش و سازماندهی که صورت گرفته است، خدمات پس از فروش SX5 را نیز ارائه می‌کنند».

مدیر فروش و بازاریابی خودروسازی فردا خاطرنشان کرد: «این رویکرد به خریداران اطمینان خاطر می‌دهد که خودروی خریداری شده توسط آنها در زمان مقرر تحویل داده خواهد شد».

فردا SX5 به شکل رسمی معرفی شد

فردا SX5 در واقع همان دانگ‌‌فنگ SX5 است که در بازار چین، با نام دانگ ‌فنگ X5 فروخته می‌شود. البته اگر کمی بیشتر در بازار چین جست‌وجو کنید، متوجه می‌شوید که دانگ‌ فنگ، این خودرو را تحت برند Dongfeng Fengxing در بازار چین می‌فروشد؛ برندی که خودش زیر مجموعه جوینت‌ ونچر Dongfeng Liuzhou است.

فردا SX5 یک کراس‌‌اوور متوسط به‌ حساب می‌آید که عرضه آن توسط شرکت خودروسازی فردا آغاز شده است. این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۳ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است.

پیشرانه SX5 از سری موتور ۴A92 کمپانی میتسوبیشی است که ساختار MIVEC در آن دیده می‌شود. توان این پیشرانه از طریق جعبه ‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی این کراس‌اوور منتقل می‌شود.

لازم به ذکر است که خودروی کراس اوور فردا SX5 تنها با جعبه دنده اتوماتیک CVT به مشتریان عرضه می شود و مصرف سوخت ۷.۵ لیتری به صورت ترکیبی برای کارکرد ۱۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

این خودرو جرم خالص ۱۳۵۰ کیلوگرم را دارد و به‌ همین دلیل، می‌تواند در کنار نسل سوم جعبه ‌دنده CVT گشتاور خوبی را در شیب ‌نوردی به‌ نمایش بگذارد.

فردا SX5 از جمله کراس‌اوورهای جدید بازار ایران است که توانسته استانداردهای جدید را پشت سر بگذارد و با اعتبارنامه‌های ECE و ای-مارک قدم در بازار خودرو گذاشته است.

بیشتر بخوانید: فیس‌لیفت سانگ‌یانگ تیوولی وارد بازار شد

فردا SX5 به شکل رسمی معرفی شد

این خودرو به دو کیسه هوای SRS، ترمزهای دیسکی، سامانه ABS ،EBD ،BAS، سامانه کنترل پایداری ESP و پیشگیری از هرزگردی TCS، کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سنسور پایش فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روزتاب، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، تریم داخلی چرم دورنگ، سانروف، تهویه الکتریکی، حالت رانندگی اسپرت و برفی جعبه‌دنده، تعویض دنده تیپ‌ ترونیک و … مجهز است.

متاسفانه اطلاعات دقیقی پیرامون حداکثر سرعت و شتاب صفر تا صد این مدل از سوی گروه خودروسازی فردا منتشر نشده است؛ اما منابع چینی، بیشینه سرعت SX5 را حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرده‌اند؛ همچنین، نتوانستیم به داده‌های رسمی و معتبر پیرامون شتاب این خودرو در منابع چینی یا داخلی دست پیدا کنیم؛ اما با توجه به وزن ۱۳۵۰ کیلوگرمی این خودرو و نیز میزان قوای فنی پیشرانه تنفس طبیعی آن، می‌توان حدس زد که این کراس‌اوور چینی، احتمالا به زمانی بیش از ۱۳ ثانیه جهت انجام فرآیند شتاب‌گیری صفر تا صد نیاز خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.