دریافت مجدد وام مسکن یکم با پرداخت سود هشت درصدی

این مطلب در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۹ به‌روزرسانی شده است

13

وام مسکن یکم یکی از تسهیلاتی است که بانک مسکن برای خرید خانه در اختیار زوجین قرار می‌دهد. این وام شرایط خاص خود را دارد و در شهرهای گوناگون، تا سقف‌های متفاوتی پرداخت می‌شود. نکته مهم اینکه شرایط گرفتن وام مسکن برای بار دوم تا چندی پیش فراهم نبود؛ اما بانک مسکن از سال ۱۳۹۸ شرایط دریافت مجدد وام مسکن یکم را تغییر داد. در ادامه مطلب، با شرایط جدید آشنا می‌شوید که تحت چارچوب‌هایی خاص، گرفتن وام مسکن برای بار دوم را ممکن می‌کند.

شرایط گرفتن وام مسکن برای بار دوم

شرایط کلی وام مسکن یکم تغییر زیادی نسبت به گذشته نداشته است. تغییر اصلی، برای افرادی اعمال شد که به‌دنبال دریافت مجدد این تسهیلات هستند. فراموش نکنید که دریافت وام مسکن از روش خرید اوراق ممتار نیز همچنان پابرجا است. در ادامه، دریافت مجدد وام مسکن را در دو مدل حساب صندوق پس‌انداز مسکن و اوراق گواهی حق تقدم بررسی می‌کنید. فراموش نکنید که شرایط در بافت فرسوده و خارج از آن با هم تفاوت دارد.

شرایط جدید دریافت مجدد وام مسکن یکم می‌گوید ابتدا باید دوره زمانی مشخصی از دریافت مرتبه اول وام گذشته و بدهی نیز به بانک مسکن پرداخت شده باشد. البته اگر زوجین، امتیاز وام مسکن خود را به زوج دیگری انتقال داده باشند هم امکان دریافت مجدد وام مسکن را پس از دوره مشخص دارند.

دریافت وام مسکن

گرفتن وام مسکن برای بار دوم با حساب پس‌انداز

بانک مسکن در شرایط جدید خود اعلام کرد که برای دریافت مجدد وام مسکن یکم ازطریق سپرده‌گذاری، باید حداقل ۵ سال از زمان دریافت وام اول گذشته باشد. این شرایط برای تمامی حساب‌های سپرده‌گذاری پس‌انداز، مسکن جوانان و تسهیلات فروش اقساطی ناشی از سهم‌الشرکه برقرار است. البته اگر متقاضی، امتیاز وام خود را به دیگری منتقل کرده باشد هم امکان گرفتن وام مسکن برای بار دوم را خواهد داشت.

دریافت مجدد وام مسکن یکم با خرید اوراق

خرید اوراق حق تقدم راهی سریع برای دریافت وام خرید مسکن است. در دریافت مجدد وام از بانک مسکن هم می‌توان از این روش بهره برد. در دریافت وام در روش خرید اوراق هیچ محدودیتی در دفعات استفاده از تسهیلات وجود ندارد. به بیان دیگر اگر شما یک بار با خرید اوراق ممتاز بانک مسکن، وام مسکن دریافت کرده باشید، برای دریافت مجدد وام با همان روش، محدودیتی ندارید.

دریافت مجدد وام مسکن یکم در بافت فرسوده

اگر متقاضی بخواهد برای بار دوم، از تسهیلات مسکن در بافت فرسوده استفاده کند، شرط خانه اولی بودن او حذف می شود. البته نرخ سود این تسهیلات با تسهیلات عادی تفاوت دارد و ۸ درصد محاسبه می‌شود. فراموش نکنید که برای دریافت مجدد وام در بافت فرسوده هم باید موارد دوره زمانی ۵ ساله و تسویه بدهی قبلی رعایت شده باشد.

13 نظرات
  1. علی می‌گوید

    با ۶۰ تومن کجا میشه خونه خرید؟!
    اونوقت بیای ۳۰ توممن هم یک سال بزاری تو بانک تازه !بعدم کلی سود بودی!
    ضرر نکنی دولت!

    1. فرید می‌گوید

      میتونین کنارش ۲۰ میلیون هم وام تعمیر خانه بگیرین که در کل میشه : ۳۰ میلیون پولی که سپرده گذاری کردین + ۶۰ میلیون وام خرید خانه + ۲۰ میلیون هم تعمیر خانه
      در کل میشه ۱۱۰ میلیون که اگه بتونین شاید بشه باهاش خونه خرید

  2. عباس علي اكبري گلسفيد می‌گوید

    شما وقتی یک صد میلیون وام میگیری اصل پول پرداختی با اینکه سپرده یکساله نیز داشته اید یکصد بیست و هشت میلیون به اضافه چهل و دو میلیون سود تسهیلات در نظر گرفته می شود این بیست هشت میلیون نباید به عنوان سود اعلام شود همچنین سود خواب یک سال سپرده چهل میلیونی چی میشود در مجموعه باید گفت برای یک وام یکصد میلیونی باید نزدیک دویست میلیون پرداخت کرد این خود یک نوع دزدی می باشد ولی در تبلیغ بانک ها اعلام میشود نرخ سود وام شده هشت در صد خودتان حساب کنید هشت درصد سود وام یک صد میلیونی چقدر می شود به نظر من نرخ بهره همان بیست در صد هستش که بانک ها دروغ می گویند

    1. ناشناس می‌گوید

      گربه محض رضای خدا موش نمی گیره … فق شرایط رو تسهیل می کنه که تو بلندمدت بپردازی … البته با شرایط فاجعه اقتصادی ما یه وام ۱۰۰ ده ساله ارزش بالایی داره شما هر چی بخری بعد از ده سال چند برابر میشه

  3. ناشناس می‌گوید

    آقای عباس علی اکبری گلسفید به نکات صحیحی اشاره کردید اما یک نکته که خیلی مهم است و دوستان در نظر نمیگیرند این است که در طول مدتی که پول در بانک میخوابد به اندازه تورم هم ارزش نقدینگی شما کم خواهد شد. مشکل در این است که در بسیاری از مواقع تورم در مسکن بسیار بالاتر از تورم عمومی که معیار سود بانکی است می باشد.

  4. ناشناس می‌گوید

    اگه دولتها واقعا به فکر مردمش باشه باید مثل المان سود دو درصد بگیره…..البته باید توجه کرد ملک شما گران میشود اما شما همان سود ثابت را به بانک می دهید…اگه اجاره بدی هیچ وقت صاحب ملک نمی شوید….اما لااقل بعد ۱۲ سال خیالت راحته که مالک خانه هستی

  5. مسعود می‌گوید

    قبلا که کسی که یک بار وام گرفته بود نمیتونست دیگه وام بگیره باید اوراق میخرید .الان قانون عوض شده

  6. ناشناس می‌گوید

    فقط متاسفم

  7. شهروند می‌گوید

    متاسفانه با شرایط فعلی ۱۲۰ بازاره ۲۰ تومن دیگه مشکل خرید مسکن رو حل نمیکنه من و همسرم سال گذشته سپرده گذاری کردیم ولی بحران فعلی پولمان رو بی ارزش کرد اگر سکه یا دلار با ۶۰ تومن پولمون خریدن بودیم الان بی دردسر ۲۴۰ تومن پول داشتیم واقعا متأسفم که داریم در کشوری با این ثروت زندگی میکنیم ولی باید برای خرید خانه این همه دردسر بکشیم و دولتی نداشته باشیم که مدبرانه مدیریت کشور رو بعهده بگیره.

  8. قلی می‌گوید

    مجردهای خونه اولی چی؟!!!

  9. ناشناس می‌گوید

    اصلا گیریم اینی که شما نوشتید درست باشه. کجا میدن. من ۱۰ تا بانک زنگ زدم میگه همچین چیزی نیست

    1. ناشناس می‌گوید

      بانک مسکن و ملی

  10. ناشناس می‌گوید

    هکچین چیزی نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.