ایده‌ها و بایدهای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

0

دختران امروزی ترجیح می‌دهند اتاق خود را به تنهایی تزئین کنند. هر اتاق منعکس‌کننده سلیقه، شخصیت، ترجیحات فردی و روحیات فرد است. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال می‌تواند کار دشواری باشد چون باید موارد زیادی را در نظر بگیرید.

سبک‌ها و نکات طراحی مختلفی وجود دارد که به تجهیز اتاق و ایجاد فضایی دنج در آن کمک می‌کند. تقسیم فضا، مبلمان، کمد لباس‌ها، میز کار، میز آرایش، نورپردازی، رنگ‌ دیوارها، تجهیزات جانبی و استفاده از سبک‌های مختلف دکوراسیون از کلاسیک و قدیمی گرفته تا مدرن، همه مواردی هستند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

رنگ‌های شیک در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

بسته به سلیقه، شخصیت و سن و سال می‌توانید از رنگ‌های مختلفی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال استفاده کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، اتاق هر دختری منعکس‌کننده شخصیت و ترجیحات فردی اوست. برخی از رنگ‌ها برای دخترها در یک سنی خیلی جذاب و دوست‌داشتنی هستند اما باید بدانید که بعد از مدتی سلیقه آن‌ها عوض خواهد شد. بنابراین اگر نمی‌خواهید هر چند وقت یکبار اتاق را رنگ کنید، از رنگ‌های ملایم و روشن استفاده کنید. بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال رنگ‌های زیر هستند.

  • یاسی
  • بنفش
  • لیمویی
  • صورتی روشن
  • خاکستری
  • سبز روشن
  • آبی روشن
  • هلویی
  • بژ

متخصصان حوزه طراحی و دکوراسیون، ترکیب رنگ‌ها را توصیه می‌کنند. بنابراین حتی می‌توانید دیوارها را به رنگ‌های مختلف درآورید.

حواستان باشد از رنگ‌های روشن استفاده کنید! رنگ‌های تند خیلی زود آن جذابیت خود را از دست داده و دخترتان دیگر دوستش ندارد.

طراحی اتاق را می‌توانید به سبک دکوراسیون مینیمال اجرا کنید. پس از آن باید با اضافه کردن تعدادی لوازم جانبی، به آن رنگ‌ و روح دهید. این لوازم جانبی می‌تواند شامل فرش، آینه و میز توالت، قاب عکس و برخی اکسسوری‌های دیگر باشد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

برای داشتن یک فضای رمانتیک برای دختران حساس در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال می‌توانید از سایه‌های سفید، یاسی، لیمویی یا صورتی در فضای داخلی استفاده کنید تا هاله‌ای ظریف از رنگ‌ها را داشته باشید.

برای دختران منطقی و آرام باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ خاکستری، سفید یا بژ انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال باید به آن‌ها توجه کنید.

تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

  • منطقه اصلی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال، تخت خواب است. ابعاد تخت به مساحت اتاق بستگی دارد.
  • در اتاق‌های بزرگ می‌توانید از یک تخت با سایبان باروک زیبا استفاده کنید. خوبی این سایبان‌ها این است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را بردارید.
  • سایبان حس خصوصی بودن فضای خواب را برای دخترتان ایجاد می‌کند. اما شاید برای زنان کوچک زیاد هم مناسب نباشد.
  • تخت بهتر است دارای کشوهایی برای نگه‌داشتن وسایل ضروری و دم‌دستی باشد. به این ترتیب از فضاهای موجود استفاده بیشتری کرده و می‌توانید جایی هم برای نگهداری وسایل داشته باشید.
  • اینکه تخت را در کجای اتاق قرار می‌دهید به سلیقه دختر شما و معماری اتاق بستگی دارد.
  • در هر صورت تختی با ابعادی انتخاب کنید که مجبور نباشید چند سال آینده آن را عوض کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

استفاده از تابلوهای رنگی و مدرن

یکی از وسایلی که اتاق دختر شما را جذاب می‌کند، استفاده از تابلوهای رنگی و مدرن است.

استفاده از تابلوی خواننده‌های معروف و بازیگران مطرح یکی از کارهای مورد علاقه دختر خانم‌ها است. البته می‌توانید از تابلوهای دست‌ساز دخترتان نیز استفاده کنید.

در هر صورت کاری کنید که فضا برای او جذاب‌تر به نظر برسد و از طرفی احساس کند که می‌تواند در این اتاق از دوستان خود پذیرایی کند چون به اندازه کافی به دکوراسیون آن اهمیت داده شده است.

کمد در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

  • کمد لباس‌ها بخش مهم دیگری در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال هستند.
  • یک کمد جادار با قفسه‌های زیاد و یک آینه می‌تواند بهترین انتخاب باشد.
  • این کمد باید در بخشی از اتاق قرار بگیرد که دختر شما می‌تواند به راحتی لباس‌ خود را عوض کند.
  • هر دختری نیاز به یک کمد لباس دارد تا لباس‌های متعدد خود را در آن مرتب کند. یک کمد جادار با چند طبقه کشو می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • اگر فضای کافی ندارید از یک آینه تمام قدی روی درب کمد لباس‌ها استفاده کنید تا مجبور به باز کردن فضایی برای یک آینه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال نباشید.
  • ابعاد و اندازه کمد لباس‌ها به اندازه اتاق و همین‌طور تعداد لباس‌های دخترتان برمی‌گردد.

اتاق خواب دخترانه

میز کار و میز مطالعه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

دختران امروزی زیاد مطالعه می‌کنند و کارهای زیادی با لپ‌تاپ و کامپیوتر خود انجام می‌دهند. آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود ارتباط می‌گیرند و برای اینکه راحت باشند به یک میز و صندلی به‌ عنوان میز کار یا میز مطالعه نیاز دارند.

شرکت‌ها طیف گسترده‌ای از بهترین مبلمان را ارائه می‌کنند که برای ایجاد یک فضای داخلی زیبا، ایده‌آل هستند.

این مبلمان در رنگ‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با دکوراسیون اتاق دخترتان هماهنگ کنید.

تاثیر پرده در دکوراسیون اتاق دختران

همان‌طور که برای اتاق و مبلمان آن رنگ‌های هماهنگ انتخاب می‌کنید، باید پرده‌ای مناسب هم برای پنجره اتاق خریداری کنید.

پرده تاثیر زیادی در عبور نور و روشنایی اتاق دارد. بنابراین در صورت امکان تلاش کنید پرده‌ای را انتخاب کنید که به راحتی نور را از خود عبور می‌دهد.

پرده بهتر است ساده باشد تا در صورت عوض شدن سلیقه دخترتان مجبور نباشید آن را بارها عوض کنید. از پرده‌های نازک و حریر استفاده کنید پرده‌هایی که بخشی برای پوشاندن کامل پنجره نیز داشته باشند.

پرده حریر می‌تواند به راحتی نور روز را عبور دهد و بنابراین نیازی به استفاده از تجهیزات روشنایی نیست. اما اگر می‌خواهید یک فضای خصوصی در اتاق ایجاد شود، کافی است در کنار پرده حریر از یک پرده با ضخامت بیشتر استفاده کنید تا در برخی موارد بتواند آن‌ها را کشیده و فضایی خصوصی ایجاد کند.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

کتابخانه و جایی برای نگهداری اکسسوری

شاید از نظر بسیاری از افراد کتابخانه جایی باشد که فقط باید در آن کتاب گذاشت. اما خب دختران کوچک ما به اقتضای سنشان اکسسوری‌های زیادی دارند که می‌توانند آن‌ها را در یکی دو تا از قفسه‌های کتابخانه قرار دهند.

پس زیاد سخت نگیرید و اجازه دهید آن‌ها وسایل دوست‌داشتنی‌شان را داشته باشند. کتابخانه یکی از بخش‌های ضروری برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال است. چون آن‌ها هر چقدر بزرگ‌تر می‌شوند به کتاب‌های بیشتری نیاز پیدا می‌کنند.

بنابراین داشتن یک فضای اختصاصی برای نگهداری و مرتب کردن کتاب‌ها به آن‌ها کمک می‌کند اتاق مرتب‌تری داشته باشند. از این قفسه کتاب‌ها می‌توانید بالای میز مطالعه استفاده کنید.

جایی برای استراحت در اتاق خواب دخترانه

همیشه جایی برای استراحت در اتاق خواب فرزندتان در نظر بگیرید. جایی برای استراحت به معنای تخت‌ خواب نیست.

در واقع جایی است دنج که فرزندتان می‌تواند در آن به انجام کارهای مورد علاقه‌اش بپردازد و کمی استراحت کند. خیلی از خانواده‌ها برای صرفه‌جویی در فضا یا به دلیل نداشتن فضای کافی از اجرای یک جای دنج برای استراحت خودداری می‌کنند؛ در صورتی‌که این فضای دوست‌داشتنی تاثیر زیادی روی روحیه دختر شما خواهد داشت.

می‌توانید فضا را با یک صندلی قدیمی یا یک چهارپایه کوچک کنار تخت تزئین کنید. یا می‌توانید از چند بالش نرم، زیبا و رنگی برای ایجاد این فضا استفاده کنید.

روشنایی اتاق خواب دخترانه

مبلمان اتاق خواب دخترانه بزرگسال

چیدمان مبلمان در واقع به شکل اتاق دختر شما بستگی دارد. چون تخت بزرگ‌ترین وسیله داخل اتاق است، ابتدا برای آن یک جای مناسب پیدا کنید.

طراحان ایده‌های زیادی دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پس از اینکه جای تخت مشخص شد می‌توانید مبلمان اتاق را تکمیل کنید. پیشنهاد می‌کنیم از یک یا حداکثر دو صندلی یا مبل استفاده کنید تا فضای زیادی اشغال نشود.

وقتی دختر شما ۱۸ ساله شود نیاز به فضای داخلی جدی‌تری دارد. رنگ‌ها و مبلمان کودکانه دیگر مورد پسند او نیست و باید آن‌ها را عوض کنید.

پس چه بهتر که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از همان ابتدا مبلمانی را انتخاب کنید که تا بعد از ۱۸ سالگی هم می‌تواند از آن استفاده کند. میز آرایش و کمد لباس‌ها مهم‌ترین مواردی هستند که در سنین بزرگسالی برای دخترها اهمیت پیدا می‌کنند.

در زمان انتخاب مبلمان باید در نظر داشته باشید که اتاق خواب دختر شما در واقع همان اتاق پذیرایی از دوستانش نیز خواهد بود. به همین دلیل بهتر است از مبل‌های تاشو و کم‌جا استفاده کنید.

استفاده از یک میز ساده برای درس خواندن، یک فضای خصوصی برای مطالعه ایجاد می‌کند. میز آرایش در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال اهمیت کمتری در مقایسه با میز مطالعه ندارد. به‌ عنوان یک گزینه ایده‌ال می‌توانید از یک میز ساده و صندلی کوچک استفاده کنید تا فضای زیادی اشغال نشود.

نورپردازی در اتاق خواب دختران بزرگسال

طراحی داخلی اتاق باید به گونه‌ای باشد که از نور روز بیشترین بهره را ببرید. اما اگر این میزان نور کافی نیست، لازم است از نور مصنوعی استفاده کنید.

  • حداقل دو منبع روشنایی برای اتاق ضروری است. بهتر است از لوسترهایی با ابعاد مناسب استفاده کنید تا فضای اتاق را کوچک نشان ندهند. اینجا اتاق پذیرایی نیست که نیاز به یک لوستر مجلل و بزرگ داشته باشد.
  • به جای لوستر بهتر است از منبع نور نقطه‌ای که به طور مساوی در سقف توزیع شده است استفاده کنید. این منبع‌های نور برای طراحی داخلی بسیار مناسب هستند و حتی دورافتاده‌ترین و تاریک‌ترین منطقه اتاق را نیز روشن می‌کنند.
  • برای میز مطالعه بهتر است از یک چراغ مطالعه با منبع نور قابل تنظیم استفاده کنید. البته از این نوع چراغ‌ها ولی در سبک‌های دیگر می‌توانید برای محل استراحت نیز استفاده کنید.
  • نورپردازی کنار تخت هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شاید دخترتان بخواهد شب‌ها قبل از خواب یک کتاب داستان هیجان‌انگیز بخواند. پس منبعی نور مانند یک چراغ مطالعه یا یک آباژور زیبا برای کنار تخت در نظر بگیرید.
  • برای نورپردازی میز آرایش کافی است آینه‌ای سفارش دهید که دور تا دور آن لامپ‌هایی کار شده است. به این ترتیب به یک آباژور یا منبع نور دیگر نیازی نخواهید داشت.

نورپردازی اتاق خواب دخترانه

تقسیم فضا در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

اتاق خواب یک اتاق نشیمن، یک اتاق خواب، فضایی برای پذیرایی از مهمان‌ها، یک اتاق مطالعه و یک رختکن است. بنابراین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال باید همه این موارد را یکجا داشته باشد.

جای دادن همه این موارد در یک فضای کوچک کار آسانی نیست. برای چیدمان ماهرانه مبلمان در این فضا باید تقسیم‌بندی انجام دهید.

در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال تقسیم‌بندی فضا شامل فضایی برای استراحت و خواب، فضایی برای مطالعه، فضایی برای پذیرایی از دوستان، فضایی برای تعویض لباس و فضایی برای آراستن خواهد بود.

آگهی‌های لوازم دکوری و تزئینی را در دیوار ببنید

حرف آخر درباره دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

طراحان قرن بیست‌ویکم مجموعه عظیمی از ایده‌ها را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال به سبکی زیبا و مدرن دارند. هر روزه پروژه‌های جدیدی در حال اجراست که از آن‌ها می‌توانید ایده بگیرید. اتاق یک دختر جوان مانند مهدکودک نیست که آن را از وسایل رنگارنگ پُر کنید. اتاق او باید فضایی بهینه باشد که در آن بخش‌های ضروری به خوبی جای گرفته‌اند.

فضایی برای خواب، فضایی برای آرامش و استراحت، فضایی برای مطالعه، فضایی برای عوض کردن لباس‌ها و فضایی برای آراستن خود، همه اینها مواردی هستند که در طراحی اتاق دختران بزرگسال باید به آن توجه کنید.

سوالات متداول دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

  • تقسیم فضا در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال چه اهمیتی دارد؟ اتاق خواب دختر شما در اصل یک اتاق خواب، یک نشیمن یا پذیرایی، اتاقی برای مطالعه و آرایش و اتاقی برای استراحت است. بنابراین باید به خوبی تقسیم‌بندی شده باشد تا همه این کارایی‌ها را برای فرزندتان داشته باشد.
  • بهتر است از چه ابعاد تخت و کمدی برای اتاق دخترانه بزرگسال استفاده شود؟ ابعاد تخت و کمد بستگی به مساحت اتاق و میزان لباس‌های دخترتان دارد. در صورت امکان تخت با ابعادی انتخاب کنید که مجبور به تعویض و بزرگ‌تر کردن آن در چند سال آینده نباشید.
  • از چه رنگ‌هایی می‌توان برای دکوراسیون اتاق دخترانه بزرگسال استفاده کرد؟ بهترین رنگ‌ها برای اتاق دخترانه بزرگسال یاسی، بنفش، لیمویی، صورتی روشن، خاکستری، سبز روشن، آبی روشن، هلویی و بژ هستند. البته از کاغذ دیواری نیز برای تزئین برخی از دیوارها می‌توانید استفاده کنید.

***

آگهی‌های مبلمان و صنایع چوب را در دیوار ببینید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.