مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L با سوبارو فارستر و میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۵

رقابت نفس‌گیر کراس‌اوورهای ژاپنی

0

هوندا CR-V شاسی‌بلندی کوچک است و مانند دیگر محصولات هوندا به‌دلیل کیفیت خوب ساخت همواره بین بهترین‌ها در کلاس خود بوده است. در این مقاله، ما به مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L با سوبارو فارستر و میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۵ می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L

چند سالی است که کراس‌اوورها در بازار خودروی جهان پا در کفش سدان‌های متوسط و خانوادگی کرده و برای خود مشتری‌های زیادی به‌دست آورده‌ است. به همین ترتیب رقابت بین آنها نیز زیاد شده است و کمپانی‌های مختلف سعی در ارائه بهترین‌ها در این کلاس دارند. این کمپانی‌ها می‌خواهند از این طریق رضایت مشتری‌های بیشتری را کسب کنند و در بازار رقابت بازنده بازی نباشند.

هوندا نیز از این قاعده مستثنا نیست و رقیبان زیادی در جهان و ایران دارد؛ رقیبانی که شاید در جهان چندان مهم نباشند، اما در ایران به‌دلیل وجود نمایندگی مجاز و خدمات بهتر جدی می‌شوند و کار را برای کراس‌اوور این خودروساز قدیمی سخت می‌کنند. در این مطلب، با هم برخی از رقابت‌های هوندا CR-V مدل ۲۰۱۶ EX-L را دنبال می‌کنیم.

هوندا CR-V تیپ EX-L از نمای روبه‌رو
هوندا CR-V تیپ EX-L از نمای روبه‌رو

مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L با سوبارو فارستر

اولین خودرویی که ما در مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L به آن می‌پردازیم، سوبارو فارستر است. سوبارو فارستر یکی از محصولات موفق در جهان است که به‌دلیل ضعف شرکت واردکننده و خدمات‌پس‌از‌فروش نامناسب در غیاب نمایندگی مجاز در ایران، چندان موردتوجه قرار نگرفته است. تا اینجا این دو رقیب محصول کمپانی‌های خوش‌نام ژاپنی است که به‌دلایل مشابه در ایران با استقبال خوبی مواجه نشده‌ است.

مقایسه فنی هوندا CR-V تیپ EX-L با سوبارو فارستر

هر دو خودرو دو دیفرانسیل و چهارچرخ محرک است. موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ سوبارو فارستر توان تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر دارد، درحالی‌که موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ CR-V توان تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت با گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر را دارد. حداکثر سرعت فارستر ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت تعریف شده است و حداکثر سرعت ‌CR-V نیز به ۱۹۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیز ضعف بعدی فارستر در مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L است. این خودرو در بهترین حالت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۱۰٫۲ ثانیه طی می‌کند، اما ‌CR-V شتاب ۸٫۳ ثانیه‌ای را به نام خود ثبت کرده است. برتری‌های شاسی‌بلند هوندا به اینجا ختم نمی‌شود. مصرف سوخت ترکیبی ‌CR-V ۸٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، اما این رقم در فارستر ۹٫۳ ثبت شده است.

نمای داخل هوندا CR-V تیپ EX-L
نمای داخل هوندا CR-V تیپ EX-L

مقایسه امکانات و تجهیزات هوندا CR-V تیپ EX-L با سوبارو فارستر

در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی میان هوندا CR-V تیپ EX-L با سوبارو فارستر، برتری کامل با مورد هوندا نیست. ۸ کیسه هوا در برابر فقط ۲ کیسه هوای CR-V در تیپ ‌EX-L یکی از برتری‌های فارستر است. برتری دیگر نیز در سیستم‌های صوتی و مولتی‌مدیاست. فارستر دارای یک نمایشگر ۸ اینچی و مجهز به ۸ بلندگو آمپلی‌فایر است و سیستم صوتی ‌HORMON KARDON دارد. در مقابل، هوندا ‌CR-V EX-L که یک نمایشگر ۵ اینچی و ۶ بلندگو دارد. گرمکن صندلی‌ها و روکش چرمی آنها نیز نکاتی است که در فارستر دیده می‌شود، اما در تیپ ‌EX-L هوندا ‌CR-V وجود ندارد.

همچنین، فاصله محوری ۲۶۴۰ میلی‌متری فارستر در برابر فاصله ۲۶۱۹ هوندا ‌CR-V نشان از فضای بیشتر داخل کابین سوبارو فارستر و درنتیجه راحتی بیشتر سرنشینان در آن دارد. برای خرید ۲ خودرو فقط نمونه‌های کارکرده در بازار برای انتخاب وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش سوبارو فارستر به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L با میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۵

خودروی دیگری که در مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L قرار می‌گیرد، میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۵ است. آرین‌‌موتور نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر را در سال ۲۰۱۴ وارد کشور کرد. با این حال، این نسل از اوتلندر به‌دلیل ظاهر نه‌چندان جذابش نه در ایران و نه در جهان چندان موفق نبود؛ به همین دلیل در سال ۲۰۱۵ در بازطراحی قرار گرفت.

آرین‌ موتور نسخه فیس‌لیفت این خودرو را هم که بسیار موفق‌تر بود، وارد کشور کرد. این رقیب CR-V هم مانند دیگر رقیبش کیفیت ساخت و مونتاژ خوب و استهلاک کمی دارد.

نمای عقب هوندا CR-V تیپ EX-L
نمای عقب هوندا CR-V تیپ EX-L

مقایسه فنی هوندا CR-V تیپ EX-L با میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۵

موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر میتسوبیشی اوتلندر توان تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت با گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را دارد. حداکثر سرعت خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۱۰٫۵ ثانیه است.

مصرف ترکیبی سوخت نیز ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در مقایسه با موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر CR-V که توان تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور، ۱۹۹ کیلومتر بر ساعت سقف سرعت، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۸٫۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۸٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد، عملکرد هم‌وطنش چنگی به دل نمی‌زند.

مقایسه امکانات رفاهی هوندا CR-V تیپ EX-L با میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۵

امکانات میتسوبیشی شامل موارد زیر است:

  • ۷ کیسه هوا و چراغ‌شوی
  • ۷ صندلی (سفارشی)
  • رینگ‌های ۱۸ اینچی
  • روکش چرمی صندلی‌ها
  • حافظه صندلی‌ها
  • شیفتر پشت‌فرمان

در بخش قیمت باید گفت هر ۲ خودرو تنها به‌صورت کارکرده در بازار کشور وجود دارد و با قیمت کمتری می‌توان خودروی اوتلندر سرحال را خریداری کرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش میتسوبیشی اوتلندر به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه هوندا CR-V تیپ EX-L در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش هوندا CR-V

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.