سهمیه‌بندی بنزین در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

0

قیمت بنزین در ایران از موضوعات جنجال‌ساز بعد از دهه هشتاد به ‌شمار می‌رود. روند افزایش قیمت بنزین در ایران با روند افزایش قیمت سایر کالا و خدمات ارتباط تنگاتنگی دارد و از این لحاظ، قابلیت اثرگذاری زیادی از اقتصاد ایران و به صورت مشخص دارد.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به اینکه «با شروع سال ۱۴۰۰ آیا در میزان سهمیه ماهانه بنزین و یا نرخ آن تغییری ایجاد خواهد شد؟» گفت: «تا این لحظه، هیچ تصمیم یا مصوبه‌ای در خصوص تغییر در سهمیه بندی بنزین برای سال ۱۴۰۰ ابلاغ نشده و اگر در ایام باقی مانده از سال نیز در این خصوص مصوبه جدیدی ابلاغ نشود، با شروع سال ۱۴۰۰ سهمیه بنزین فروردین ماه، مطابق ماه‌های گذشته در کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها شارژ خواهد شد».

بیشتر بخوانید: میزان افزایش نرخ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۰ مشخص شد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص احتمال واریز سهمیه بنزین نوروزی اظهار داشت: «درباره تخصیص سهمیه بنزین نوروزی مازاد بر سهمیه ماهانه، هیچ تصمیمی از سوی وزارت کشور به وزارت نفت ابلاغ نشده و با توجه به شرایط ادامه شیوع کرونا در کشور و مخاطراتی که سفرهای نوروزی می‌تواند از نظر گسترش شیوع ویروس کرونا برای مردم داشته باشد، بعید به نظر می‌رسد که شاهد تخصیص سهمیه نوروزی بنزین باشیم».

وی در ادامه افزود: «مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰ بعد از برداشته شدن قرنطینه افزایش پیدا خواهد کرد و در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این امکان وجود ندارد که واردکننده بنزین شویم. اما مصرف بنزین به شدت تابع بحث قرنطینه است و باید دید بعد از قرنینه مصرف چقدر افزایش پیدا خواهد کرد و از اکنون نمی‌توان گفت که تا چه میزان مصرف بنزین افزایش پیدا می‌کند».

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.