تایید هویت در برنامه دیوار چگونه انجام می‌‌شود و چه مزایایی دارد؟

اقدام دیوار برای حفظ امنیت کاربران

1

تایید هویت در برنامه دیوار به کاربران این اطمینان را می‌دهد که با افراد حقیقی و کسانی طرف حساب هستند که به دنبال کلاهبرداری و سوءاستفاده نیستند. تایید هویت دیوار جدیدترین اقدامی است که دیوار برای حفظ امنیت کاربران خود و انجام معاملات در بستری امن، انجام داده است. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به این موضوع و مزایایی که برای کاربران به دنبال دارد. با ما همراه باشید. 


تایید هویت چیست؟

تایید هویت چیست؟

ممکن است وب‌سایت‌های مختلف برای دسترسی دادن به افراد برای استفاده‌ از مطالب آنها درخواست عضویت یا ثبت‌نام داشته باشند. در این حالت می‌توان با یک ایمیل و وارد کردن یک اسم ساختگی، دسترسی گرفت. اما وقتی پای تراکنش‌های مالی به میان می‌آید یا فرد می‌خواهد به اطلاعات حساسی دسترسی داشته باشد، باید صحت هویت او برای وب‌سایت یا آن مرکز خاص به اثبات برسد. در اینجاست که تایید هویت اهمیت پیدا می‌کند. بسیاری از شرکت‌های فین‌تک، شرکت‌هایی که با داده‌های کاربران سر و کار دارند، ارائه‌دهندگان اینترنت، بانک‌ها، کارگزاری‌ها و شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و البته فروشگاه بزرگ و معتبر اینترنتی، از سیستم تایید هویت استفاده می‌کنند. از جمله:

  • دیجی‌کالا
  • اسنپ
  • تپسی 
  • الو پیک
  • آپ
  • آسیاتک

چرا دیوار سیستم تایید هویت را راه‌اندازی کرد؟

دیوار به عنوان پلتفرمی که بستری امن برای انجام معاملات عموم مردم در فضای اینترنت کشور فراهم کرده، نسبت به امنیت کاربران و لزوم حفظ اطلاعات هویتی و بانکی آنها حساس است. حجم معاملات انجام‌شده، تعداد زیاد کاربرانی که در این پلتفرم فعالیت می‌کنند و اطلاعاتی که دارند، بسیاری از کلاهبرداران و افراد سودجو را وسوسه می‌کند؛ به همین خاطر آنها تلاش می‌کنند تا با انواع روش‌های کلاهبرداری به اطلاعات هویتی و بانکی کاربران دسترسی داشته باشند یا بتوانند در ازای کالاهای تقلبی یا کالاهایی که وجود ندارند، از آنها پول دریافت کنند. چنین مشکلاتی تنها برای خریداران نیست؛ بلکه فروشندگان هم ممکن است با این روش‌ها قربانی کلاهبرداری شوند.

اگر کسب و کار اینترنتی دارید یا در دیوار کالایی می‌فروشید، مطالعه مطلب «اقدامات کسب و کارها برای مقابله با کلاهبرداری آنلاین»، می‌تواند در جلوگیری از کلاه‌برداری برای شما مفید باشد. 

تایید هویت چه مزایایی دارد؟

مواردی که در ادامه فهرست شده‌ است، مهم‌ترین مزایای تایید هویت در برنامه دیوار محسوب می‌شوند:

  • جلوگیری از ورود افراد سودجو و کلاهبردار؛
  • بالا رفتن کیفیت آگهی‌ها؛
  • کاهش مزاحمت‌ها در چت دیوار؛
  • بالا رفتن امنیت در معاملات؛
  • جلوگیری از ورود افراد با هویت جعلی.

در نهایت اینکه تایید هویت باعث می‌شود تمامی کاربران با هویت واقعی در دیوار فعالیت داشته باشند و در صورت تعلیق یا مسدود شدن حساب کاربری افراد متخلف، جلوی ورود مجدد آنها به دیوار با شماره تلفن‌های دیگر گرفته می‌شود.

تایید هویت خریداران چگونه انجام می‌شود؟

هر کاربری که در دیوار ثبت‌نام می‌کند، باید با استفاده از شماره تلفن و کد ملی خود، تایید هویت را انجام دهد. فرایند تایید هویت در برنامه دیوار تا زمانی که فرد قصد انجام معامله ندارد، الزامی نیست و می‌تواند در آخرین مرحله این کار را انجام دهد. کافی است که در بخش دیوار من، گزینه تایید هویت را انتخاب کند و کد ملی خود را وارد نماید.  

بنا به بالا بردن امنیت کاربران، دیوار سیستم تایید هویت را در پلتفرم خود ایجاد کرد. مطالعه مطلب «دیوارِ امن‌تر؛ با کاربران واقعی!» به بسیار از سوالات شما در رابطه با تایید هویت پاسخ خواهد داد.  

تایید هویت فروشندگان به چه ترتیب است؟

تایید هویت فروشندگان به چه ترتیب است؟

دیوار در نظر دارد تا تمامی فروشندگان فعال در این پلتفرم، احراز هویت خود را به طور کامل انجام دهند تا محیطی امن برای هر دو طرف خریدار و فروشنده ایجاد شود. این فرایند در دیوار در حال انجام است و در حال حاضر، بخشی از فروشندگان فعال، تایید هویت شده‌اند و این فرآیند به تدریج در مورد همه فروشندگان، به اجرا درخواهد آمد. 

تایید هویت در برنامه دیوار برای فروشندگان به این ترتیب است که اگر فردی قصد فروش کالایی را در دیوار دارد، باید پیش از ثبت آگهی  کد ملی خود را وارد کند تا در دیوار تایید هویت شود. این کار در زمان خیلی کوتاهی و با استفاده از سامانه شاهکار انجام می‌پذیرد. دیوار سازوکاری فراهم کرده تا کد ملی کاربران، در هیچ جا به نمایش در نیاید. 

اگر فروشندگان قصد دارند که از جدیدترین سرویس دیوار یعنی امکان بیعانه هم استفاده کنند، باید علاوه بر دیوار در سامانه معاملات امن ایرانیان (سما) نیز تایید هویت شوند.

برای آگاهی از این سرویس دیوار، مطلب «از امروز، با خیال راحت بیعانه پرداخت کن!» را مطالعه کنید.  

جمع‌بندی: 

تایید هویت راهکاری است که دیوار برای امنیت بالاتر کاربران خود در انجام معاملات، فراهم کرده است. با این حال باز هم افراد سودجو و متقلب می‌توانند از عدم آگاهی یا دقت کاربران استفاده کنند و اقدام به کلاه‌برداری کنند. بنابراین به کار بستن سایر تمهیدات امنیتی، برای استفاده امن‌تر از این پلتفرم از سوی کاربران ضروری است. 

به نظر شما تایید هویت در برنامه دیوار چه کمکی به بالا بردن امنیت کاربران دیوار می‌کند؟ چه اقدامات دیگری باید از سمت دیوار صورت بگیرد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید. 


 

1 نظر
  1. تنها می‌گوید

    داداش چه خبره ۳۵هزار تومن واسه یه آگهی مگه مردم سرگنجن خوب شما این وسط دست تو جیب مردم بیچاره میکنید اونی که اگه پول داشت وارد این سایت نمیشد بزارید واسه ملک املاک مگه گوشی چقدر واسمون سود داره هربار ۳۵هزارتومن بدین با اقل ۳۵بگیرید بزارید ۵تا آگهی بزنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.