واردات خودروی آمریکایی ممنوع است

0

واردات خودرو با برند آمریکایی حتی اگر در کشور دیگری تولید شده باشد از سال ۱۳۹۵ بعد از فرمایشات رهبری در این ‌باره ممنوع بود و تاکنون نیز همین طور است. برای مثال خودروی شورولت که برند آمریکایی است، اما در کره تولید می‌شود نیز اجازه ورود ندارد، واردات خودروهایی که در آمریکا تولید می‌شوند نیز هم زمان ممنوع شد.

نیره پیروزبخت در نشستی خبری درباره وضعیت ترخیص خودروها از گمرک گفت: «عموما مشکلات ترخیص کالاها در گمرکات، مربوط به مسائل بانکی یا نداشتن ثبت سفارش است. در بحث خودروهای بنز، ب‌ام‌و و پورشه که اخیرا خبر ساز شد هم فقط بحث استاندارد نبوده است و قوانین و مقرراتی هم مانند مقررات گمرکی یا اظهار نشدن کالا هم دخیل هستند».

بیشتر بخوانید: ترخیص خودروهای غیر استاندارد بنز و ب‌ام‌و گمرکی قوت گرف

مبدا بیشترین خودروهای وارداتی به کشور به ترتیب امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و آلمان بودند که ۸۰ درصد آن مربوط به امارات بود.

وی افزود: «همچنین بر اساس دستور صریح مقام معظم رهبری خودروی آمریکایی، حتی اگر در کشور دیگری تولید شده باشد یا اگر خودرویی محصول کشور دیگری باشد، اما در آمریکا تولید شده باشد، اجازه ورود به کشور ندارد که این موضوع به صورت بخشنامه به گمرکات کشور ابلاغ شده است».

از کشورهای تولید کننده نیز به ترتیب بیشترین واردات را از خودروهای تولید کشورهای کره جنوبی، ژاپن، آلمان و چین داشتیم که کره‌ای‌ها عموما ۴۰ درصد خودروهای وارداتی ایران را در اختیار داشته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.