افزایش تولید تا ۷۵۰ هزار خودرو در دستور کار ایران خودرو قرار گرفت

برنامه مفصل ایران‌خودرو برای ۱۴۰۱

0

هرچند سال ۱۴۰۰ برای صنعت خودرو چندان خوب نبود و خوب هم تمام نشد، اما گویا برای سال جاری خودروسازان برنامه‌های مفصل‌تری برای افزایش تولید در نظر دارند. البته این موضوع بی‌تأثیر از صدور فرمان هشت‌بندی رئیس‌جمهور در اسفند پارسال برای بهبود کیفی و کمی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۱ نبوده است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو با هدف‌‌گذاری تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو، فراتر از فرمان رئیس‌‌جمهوری، افزایش بیش از ۵۹ درصدی را نسبت به سال گذشته محقق خواهد کرد.

این خودروساز که راهبرد تولید اقتصادی را در پیش گرفته، در نظر دارد در سال جاری با عبور از تولید محصولات زیان‌ده، به سمت تولید محصولاتی به‌روزتر، باکیفیت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر پیش رود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تا انتهای سال ۱۴۰۱، ۷۵۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری، وانت و خودروهای تجاری سنگین و نیمه‌سنگین تولید کند.

رئیس جمهور به افزایش ۱٫۵ برابری تولید خودرو در سال آینده و افزایش کیفیت خودرو تأکید داشته‌اند. همچنین موضوع افزایش میزان گارانتی خودرو از ۲ به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر را تأکید کرده‌اند.

از تعداد کل هدف‌گذاری شده، ۷۲۵ هزار دستگاه سهم محصولات سواری و وانت و ۲۵ هزار دستگاه سهم خودروهای تجاری خواهد بود. تولید سال گذشته این خودروساز بیش از ۴۷۱ هزار دستگاه بوده و با افزایش تولید امسال، افزایش بیش از ۵۹ درصدی را رقم خواهد زد.

تولید سال گذشته ایران‌خودرو در حوزه خودروهای سواری ۴۶۴ هزار و ۳۹۳ دستگاه و در حوزه تجاری سنگین و نیمه سنگین نیز ۷۰۰۷ دستگاه بوده است.

با تحقق هدف امسال ایران‌خودرو، افزایش ۲۵۶ درصدی در خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین و افزایش ۵۶ درصدی در حوزه خودروهای سواری و وانت محقق خواهد شد.

اگر افزایش تنوع محصولات در ایران‌ خودرو و سایپا همراه با افزایش کیفیت باشد، قطعاً تأثیرگذار است. اما اگر با کیفیت فعلی تولید افزایش یابد، به نظر نمی‌رسد که در بازار کششی داشته باشد.

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.