آشنایی با پژو پارس بهینه (پلاس)

0

هفت سال پس از عرضه پژو ۴۰۵ در ایران و به ‌صورت دقیق‌تر در سال ۱۳۷۹، ایران‌ خودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام پرشیا آغاز کرد، مدلی که البته اندکی بعد، به پارس تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیس‌ لیفتی فرانسوی از پژو ۴۰۵ دانست که برای بازار کشورهای در حال توسعه و با الهام از پژو ۴۰۶ طراحی شده است. ظاهر جذاب‌تر پارس در مقایسه با ۴۰۵ باعث شد تا استقبال مشتریان ایرانی از این محصول بسیار چشمگیر باشد، به‌طوری ‌که حتی با گذشت بیش از ربع قرن از مونتاژ آن، همچنان از محبوب‌ترین تولیدات داخلی است.

با آغاز به کار نمایشگاه قطعات خودروی ۱۳۹۹، مشخص شد که ایران خودرو به برخی قطعه‌سازان، سفارش‌هایی را برای نسخه جدید پژو پارس داده و قرار است تا این خودرو با نام پارس پلاس یا بهینه به بازار معرفی شود.

آن طور که گفته می‌شود پژو پارس جدید در سال ۱۴۰۰ به بازار معرفی خواهد شد. این خودرو در بحث ظاهری تغییرات خاصی ندارد و تنها احتمال دارد که با توجه به استانداردهای جدیدی چون چراغ روشنایی روز، گرافیک کاسه چراغ‌های پارس بهینه باز طراحی شود. همچنین، داشبورد و تریم داخلی این خودرو مشابه به نسخه‌های فعلی است و پارس سال با تغییرات جزئی در بخش غربیلک، رودری‌ها و ترکیب رنگ کابین به خط تولید می‌آید.

بیشتر بخوانید: آخرین شرایط فروش اینترنتی ایران خودرو

آشنایی با پژو پارس بهینه (پلاس)

برخی منابع آگاه می‌گویند که پژو پارس بهینه با پیشرانه‌های مختلف معرفی خواهد شد و از موتور XU7 پلاس و TU5 پلاس در آن استفاده می‌شود. جلو آمپر پارس پلاس متفاوت از نسخه‌های فعلی است و گرافیک به‌روزتری نسبت به نمونه‌های فعلی دارد. همچنین، امکان فعال‌سازی برخی امکانات الکترونیکی بیشتر بر روی این جلو آمپر در نظر گرفته شده است.

بر اساس برنامه گروه خودروسازی ایران خودرو، در آینده نزدیک پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ با موتور جدید XU پلاس، روانه بازار می‌شوند.

با توجه به گفته منابع آگاه و قطعه سفارش گذاری شده، می‌توان به گرافیک جدید کاسه چراغ‌ها، تزئینات دکوراتیو جدید کابین با طرح چوب، متفاوت نسبت به نسخه فعلی، غربیلک فرمان با ماژول مشابه به فرمان پژو ۲۰۷i و رانا پلاس، روردی‌ها با تغییرات در پنل دکمه‌ها، پنل جدید دکمه‌های کنسول میانی و بالای تهویه جلو آمپر جدید اشاره کرد.

همچنین، گفته می‌شود که ایران خودرو برنامه دارد تا امکاناتی جدید را به تیپ‌های مختلف پارس جدید اضافه کند. این امکانات شامل کروز کنترل، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین عقب، غربیلک فرمان چرم، تریم داخلی چرم و پارچه، پیشرانه TU5 پلاس، سنسور باد لاستیک و … است.

بیشتر بخوانید: آیا تحویل به موقع خودرو به مشتریان امکان‌پذیر هست؟

آشنایی با پژو پارس بهینه (پلاس)

با توجه به پیشرانه‌های TU5 پلاس و XU7 پلاس، می‌توان گفت که پارس بهینه با قدرتی در بازه ۱۰۷ تا ۱۱۳ اسب بخار به بازار می‌آید و گشتاوری در محدوده ۱۵۰ تا ۱۶۰ نیوتن متر را ارائه خواهد داد. همچنین این احتمال وجود دارد تا جعبه دنده ۶ سرعته دستی ایران خودرو بر روی پژو پارس پلاس هم نصب شود.

در موتور XU پلاس، تمام فرآیند توسعه محصول، ساخت قطعات و قالب‌ها، مجموعه‌ها و سامانه‌ها به صورت ۱۰۰ درصد داخلی انجام می‌شود، این موتور با توجه به ارتقای مشخصات فنی و کیفی، ارتقای سیستم خنک‌ کاری، بهبود انتقال قدرت موتور و تغییرات در نمای ظاهری اجزای موتور که نسبت به موتور جاری XU۷ کاملا متفاوت است، به‌ عنوان موتور نسل جدید خانواده XU به مشتریان عرضه می‌شود.

***

شما می‌توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.