خریداران به دنبال رجیستری آیفون ۱۴ در سامانه همتا 

1

چند روزی است که از گوشی جدید آیفون رونمایی شده است. آیفون ۱۴ که همانند سه نسل قبلی خود مجهز به سه دوربین اصلی است، با تفاوت نه چندان مشهودی در سخت و نرم‌افزار وارد بازار جهانی عرضه شد. 

این گوشی هنوز به صورت رسمی و قانونی از طریق شرکت‌های واردکننده گوشی همراه به کشور وارد نشده اما به صورت مسافری در دسترس قرار گرفته است. همین امر سبب شده تا خریداران این مدل از گوشی‌های اپل دچار مشکل رجیستری شوند. چرا که به طور معمول گوشی‌های آیفون یک هفته تا ده روز پس از رونمایی وارد کشور شده و شناسه آنها در کشور تعریف می‌شود. اما این اتفاق با کمی تاخیر برای این مدل جدید از گوشی آیفون افتاده است.

رجیستری آیفون ۱۴ pro max

با ورود آیفون ۱۴ به صورت مسافری به کشور، اخبار غیررسمی برای تعریف شناسه این سری از گوشی‌های آیفون در سامانه همتا و گمرک به گوش رسیده است.

هنوز به‌طور رسمی برای رجیستری آیفون ۱۴ pro خبری ابلاغ نشده است. دلیل این امر وارد نشدن این گوشی به‌صورت تجاری به کشور است.

به گفته محمد محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران کار ثبت رجیستری iphone 14 pro که به صورت مسافری وارد کشور شده است در گمرک انجام می‌شود؛ اما هنوز شرکت همتا مدل‌های مسافری را تایید نکرده تا رجیستری آن ثبت شود.

جیستری آیفون ۱۴ در سامانه همتا 

هنوز اطلاعیه رسمی برای واردات آیفون ۱۴ صادر نشده

به گفته محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، هنوز هیچ اطلاعیه رسمی برای واردات تجاری آیفون ۱۴ صادر نشده است. اما آنچه مشخص است، شناسه در سامانه ثبت نشده و تا زمانی که این شناسه ثبت نشود نه برای بازرگان امکان واردات این گوشی وجود ندارد و نه می‌توان رجیستری iphone 14 pro max، رجیستری iphone 14 plus،‌ رجیستری آیفون ۱۴ x، رجیستری آیفون ۱۴ x 256 و رجیستری آیفون ۱۴ xs max را در شبکه ارتباطی کشور به وجود آورد.

در سال‌های گذشته پس از یک هفته تا ده روز از زمان عرضه جهانی مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون، شناسه آن در کشور تعریف و واردات آن انجام می‌شد، اما امسال با وجود گذشت یک ماه از زمان عرضه جهانی این گوشی هنوز رجیستری آیفون صورت نگرفته است. عالیان از زمان حل این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی کرد و با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص ارز برای واردات تلفن همراه گفت:

«گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار دارای ارز اختصاصی هستند. اما برای گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار از ارز حاصل از صادرات استفاده خواهد شد. البته این ارز محدود بوده و کفاف بازار و صادرات را نمی‌دهد.»

جیستری آیفون ۱۴ در سامانه همتا 

هزینه رجیستری آیفون ۱۴۰۱

هزینه رجیستری گوشی آیفون از جمله دغدغه‌هایی است که هر ساله خریداران این گوشی با آن مواجه هستند. به طور کلی قیمت رجیستری آیفون ۱۳ و ۱۴ بین ۵ تا ۷ میلیون تومان است.

  • این رقم بستگی به نوع مدل ارائه شده دارد. بی‌شک برای گوشی‌های پرو و پرومکس هزینه رجیستری آیفون بالاتر خواهد بود.
  • آن دسته از گوشی‌هایی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند و یک شرکت داخلی آنها را گارانتی کرده، نیازی به پرداخت هزینه رجیستری آیفون در سال ۱۴۰۱ ندارند و به همراه موبایل کد ریجستری به مشتری تحویل داده می‌شود.
  • اما در صورتی که موبایل به صورت مسافری وارد کشور شده باشد یا از سایت‌های خارجی خریداری شود، باید به حساب گمرک مبلغی برای ثبت مشخصات موبایل واریز شود.
  • همچنین باید توجه داشت که هزینه رجیستری تقریبا ثابت بود اما به دلیل نوسان ارز ممکن است گاهی قیمت آن دچار افت و خیز شود.
نکته: اخبار واردات و رجیستری خانواده گوشی آیفون ۱۴ به‌روزرسانی خواهد شد.

***

آگهی‌های گوشی موبایل را در دیوار ببینید

1 نظر
  1. iman می‌گوید

    نیلوفر خانم مرسی از مطلبی که گذاشتی ولی لطفا جامع تر توضیح میدادی و اخرین اخبارشو هم اپدیت کنی خیلی خوب میشه چون مسئله مهمیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.