افزایش وام اشتغال‌زایی سربازان به ۱۵۰ میلیون تومان

0

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش مبلغ وام اشتغال سربازان به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت این وام به سربازان ماهر اعطا می‌شود.

در سال ۱۴۰۰ به هر سرباز وام اشتغال‌زایی ۱۰۰ میلیون تومانی اعطا می‌شد اما امسال مبلغ این وام به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین رئیس‌جمهور سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان را تایید کرده‌است و امسال ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام سربازان آن هم به صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

سردار زاده کمند، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «در سال گذشته بر اساس دو هزار میلیارد تومان مصوب برای اعطای وام به سربازان، دوهزار نفر توانستند از این تسهیلات برخوردار شوند.»

امسال سود وام اشتغال‌زایی سربازان ۴ درصد است، بازپرداخت این وام ۷ ساله است و ۱۸ بانک عامل این وام را پرداخت می‌کنند.

چه سربازانی می‌تونند وام اشتغال‌زایی را دریافت کنند؟

  • سربازانی که خدمت آن‌ها از فروردین ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به پایان رسیده است.
  • گواهینامه مهارت از فنی و حرفه‌ای داشته باشند یعنی سرباز ماهر باشند.

تفاوت وام اشتغال‌زایی سربازان در سال ۱۴۰۱ با بقیه دوره‌ها

سردار موسی کمالی، دستیار و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت:

«در وام اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۱ تغییراتی ایجاد شده و بر همین اساس اگر سربازی قبل از خدمت یا حین خدمت یا بعد از خدمت هم دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده باشد می‌تواند از این وام استفاده کند.»

بر اساس اعلام فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح، مبلغ وام اشتغال‌زایی برای سربازانی که خود اشتغالی دارند ۳۵۰ میلیون تومان، سربازانی که کارآفرین هستند و می‌توانند برای ۲ یا تعداد بیشتری کارآفرینی کنند، ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است و تفاوتی بین سربازان نیروهای نظامی برای دریافت وام اشتغالزایی سربازی نیست.

سربازان برای ارائه درخواست وام به کجا مراجعه کنند؟

  • متقاضی وام می‌تواند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و درخواستش را برای این وام ثبت کند.
  •  متقاضیان برای دریافت وام باید طرح شغلی خود را شرح دهند.
  • درخواست وام و مدارک توسط کارشناسان نظام وظیفه بررسی می‌شود.
  • سپس جهت دریافت معرفی‌نامه با متقاضی تماس گرفته می‌شود.

هر استان جداگانه برای سربازان خود اقدام به پرداخت وام می‌کنند و ستاد کل نیروهای مسلح برای استان‎‌ها سهمیه‌ای تعیین نکرده‌است البته هر استان مبلغ مشخصی سهمیه دارد که از طرف دولت تعیین شده‌ است.

در واقع هر استان است که تعیین می‌کند که به سربازانش چه مقدار وام پرداخت کند و سرباز باید به کدام بانک مراجعه کند. البته ستاد کل نیروهای مسلح بر سازوکار هر استان نظارت دارد.

وام اشتغال سربازان و سربازان ماهر

وام اشتغال سربازان وامی برای افزایش اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی کارکنان نظام‌وظیفه است. دوره سرباز ماهر یا دوره مهارت آموزی به سربازان هم اقدام سازمان فنی و حرفه ای از سال ۹۶، برای آموزش مهارت‌ها به سربازان مستعد در دوران سربازی است.

در این دوره مهات‌های شغلی متناسب با نوع نیاز جامعه و علاقه مندی سربازان آموزش داده می‌شود و این تعهد به سربازان ماهر داده می‌شود که پس از فراغت از دوران خدمت، در سازمان فنی و حرفه ای و یا بخش‌های مرتبط با مهارت آموخته شده، شاغل شوند.

سربازانی داوطلب شرکت در این دوره هستند، باید برای ثبت‌نام به سامانه سرباز ماهر به نشانی https://www.smaher.ir/ مراجعه کنند.

جدیدترین آگهی‌های استخدام را در دیوار ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ دیوار بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.