استخدام رسمی مربیان قرآن و حق‌التدریسی‌ها در آموزش و پرورش پس از رتبه‌بندی معلمان

0

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، گویا قرار است خبرهای خوبی از طرح رتبه‌بندی معلم‌ها برسد. چند روز پیش، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در جلسه هیئت وزیران خبر داده بود. حالا هم رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش می‌گوید که بعد از اجرای طرح رتبه‌بندی، سه گروه از همکاران این وزارت‌خانه که قراردادهای متفاوتی برای انجام کار داشتند در مهر ماه امسال استخدام رسمی آموزش و پرورش می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره استخدام مربیان قرآن ، طرح امین‌ها و حق‌التدریسی‌ها با ما همراه باشید.


عباس نجار، رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، طی هفته‌ای که گذشت در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان بوشهر شرکت کرده بود. او در حاشیه این گردهمایی گفت که هماهنگی‌هایی با سازمان امور اداری و استخدامی صورت گرفته تا پس از اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها، احکام استخدام نیروهای باقیمانده حق التدریس، مربیان قرآن و طرح امین صادر شود. به گفته او این احکام در تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ صادر می‌شوند.

بهترین آگهی‌های استخدام حوزه آموزش را ببینید

علیرغم برنامه استخدامی امسال همچنان با کمبود معلم مواجه هستیم

پیش‌تر وزیر آموزش و پرورش خبر داده بود که امسال این وزارت‌خانه با استخدام بیش از ۳۴هزار معلم، یکی از بزرگترین سازمان‌های کشور در استخدام نیرو به شمار می‌رود؛ با این حال، همچنان به نظر می‌رسد این وزارت‌خانه با کمبود نیرو مواجه است و نیاز به دریافت مجوزهای استخدامی بیشتری  دارد. این موضوعی است که رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در بوشهر مطرح کرد و گفت که «چیزی حدود ۶۲هزار نفر یعنی معادل ۵۰ درصد مدارس کشور، کمبود نیرو داریم و برای رفع این کمبود به دریافت مجوز برای استخدام‌های بیشتر نیازمندیم.» او همچنین گفت که مذاکراتی برای دریافت این مجوز در جریان است. نجار به طرح رتبه‌بندی و تأثیرش در فرایندهای استخدامی معلم‌ها نیز اشاره کرد و گفت که «از ۳۴هزار پست اداری در آموزش و پرورش کشور، ۳۱هزار و ۶۰۰ پست مشمول قانون رتبه‌بندی شده و در حال رایزنی برای حل مشکل سایر نیروهای اداری هستیم.»

به‌روزرسانی: طرح تبدیل وضعیت فرهنگیان و ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار مجلس

طرح رتبه‌بندی در گام‌های پایانی

یکی از موضوعات پر بحث در مسائل صنفی معلمان که در سال‌های اخیر موجب رویدادهای مهمی هم شده، طرح رتبه‌بندی آنهاست. مسئله‌ای که معلمان را در یکی دو سال اخیر به خیابان کشانده و موجب اعتراض‌های گسترده‌ای نیز شده است. بعد از چند سال تلاش، گویا این طرح به روزهای پایانی‌اش رسیده و قرار است به مطالبات آنان رسیدگی شود. در آخر هفته‌ای که گذشت، صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در صفحه توئیترش نوشت:

«آیین‌نامه رتبه‌بندی در جلسه امروز هیئت وزیران با حمایت رئیس جمهور، تصویب شد.»

او همچنین از هشتگ «دولت صادق‌‌ الوعد» استفاده کرد. این مسئله موجب شد تا علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت به آن واکنش نشان بدهد و بگوید: «امروز آیین‌نامه ناظر به قانون رتبه‌بندی معلمان در هیئت وزیران مطرح شد.»

پیش از این، پیشنهاد اولیه از سوی وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تقدیم دولت شده بود. کمیسیون مربوطه در دولت، هفت جلسه در این زمینه تشکیل داد و در کمیسیون‌های فرعی نیز این آیین‌نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به جایگاه و شأن معلمان در میان آحاد مردم، این موضوع با دقت مورد بررسی قرار گرفت تا آیین‌نامه منطبق بر قانون تهیه گردد تا شأن و جایگاه فرهنگیان هرچه بیشتر رعایت شود. در جلسه دولت در خصوص بخش‌های مختلف آیین‌نامه این قانون به تفصیل بحث شد و کلیات این آیین‌نامه به تصویب هیئت وزیران رسید تا وزارت آموزش و پرورش بتواند در چارچوب این آیین‌نامه، هر چه سریع‌تر و کیفی‌تر،  به سمت اجرای این قانون حرکت کند.

خبر تکمیلی: رتبه بندی معلمان و تبدیل وضعیت فرهنگیان غیررسمی به کجا رسید؟

استخدام معلمان در سال ۱۴۰۱ | بیش از ۳۴ هزار متقاضی جذب می‌شوند

آغاز ثبت نام نقل و انتقال فرهنگیان از ۱۴۰۱/۰۲/۱۷


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.