استخدام معلمان در سال ۱۴۰۱ | بیش از ۳۸ هزار متقاضی جذب می‌شوند

0

کافی است کلیدواژه کمبود نیرو را در رسانه‌های داخلی ایران جست‌وجو کنید؛ حتما در میان سه خبر اولی که پیدا می‌کنید یک خبر هم درباره آموزش و پرورش دیده می‌شود. در هفته‌ای که گذشت، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر از کمبود ۵۰۰ نیروی آموزشی در این شهرستان خبر داد. مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم گفته که در سطح این استان به ۸۰۰۰ معلم جدید احتیاج است. مدیر کل دیگری در اردبیل گفته که به ۴۰۰ نیروی کار احتیاج دارند. همه این اخبار در یک ماه گذشته، روی خروجی رسانه‌های داخلی قرار گرفته‌اند و نشان می‌دهند که نظام آموزشی کشورمان با توجه به بازنشستگی گسترده گروهی از معلم‌ها، به خون تازه‌ای در رگ‌هایش نیاز دارد. از این رو، برگزاری آزمون‌های استخدامی جذب معلم یکی از مهم‌ترین آزمون‌های جذب نیرو در کشور به شمار می‌رود. برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره استخدام معلمان در سال ۱۴۰۱ با ما همراه باشید.

بهترین آگهی‌های استخدام در حوزه آموزش را ببینید


یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش هم که پیش‌تر از کمبود ۳۴ هزار و ۸۰۰ معلم در کشور خبر داده بود، امروز و در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ملایر، بار دیگر بر مسئله بحران نیروی انسانی در این وازت‌خانه اشاره کرد و درباره استخدام معلمان در سال ۱۴۰۱ گفت که وزارت آموزش و پرورش قصد دارد تعداد ۳۸ هزار و ۸۱۳ نفر نیروی جدید را از طریق ماده ۲۸ استخدام کند. نوری با اشاره به جذب حدود ۱۵ هزار نیروی آموزشی در مقطع ابتدایی بیان کرد:

«با توجه به اینکه سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هستیم، برای آنها کارورزی گذاشتیم تا در سال تحصیلی جدید سر کلاس درس حاضر شوند. امسال علاوه بر فارغ‌التحصیلان آموزش و پرورش، حدود ۶۰ هزار نیروی انسانی اضافه شده، در حالیکه سال‌های گذشته این اتفاق نمی‌افتاد.»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمک مجلس و دولت در اختصاص بودجه آموزش و پرورش بیان کرد:

«بودجه امسال ۱۳ درصد رشد داشته و حداقل حقوق‌ها افزایش یافته و ۲۵۰ هزار نفر با افزایش حقوق ۵۷درصدی را شامل می‌شود.»

نتایج آزمون اردیبهشت‌ماه در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ اعلام می‌شود

اما این تنها خبر مهم درباره استخدام معلم‌ها نبود. ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه گذشته هم یکی از آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش برای تأمین بخشی از همین ۳۸ هزار و ۸۱۳ نفر نیرو برگزار شد. حالا صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خبر داده که در نیمه دوم خرداد‌ماه نتایج این آزمون اعلام می‌شود. صادق ستاری‌فرد در خصوص نتایج آزمون استخدامی اخیر این وزارتخانه که در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد:‌

«قرار است نتایج آزمون استخدامی این وزارتخانه تا ۲۰ خرداد اعلام شود. البته وزارتخانه تلاش می‌کند که نتایج آزمون زودتر از این زمان اعلام شود. در مرحله اول اعلام نتایج آزمون استخدامی، ۳ تا ۵برابر ظرفیت اعلام شود و این افراد در مصاحبه و گزینش شرکت می‌کنند. افراد پذیرفته‌شده قرار است از اول مهر فعالیت خود را در مدارس آغاز کنند و دوره ضمن خدمت آموزشی را نیز در تابستان و حین تدریس طی می‌کنند.»

کارزار آنلاین برای استخدام‌ فارغ التحصیلان محیط‌ زیست در آموزش و پرورش

جدیدترین خبر درباره رتبه‌بندی معلمان: استخدام رسمی مربیان قرآن و حق‌التدریسی‌ها

امتیاز تاهل برای زنان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش لحاظ می‌شود

نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه در ۲۲۳ شهرستان و ۳۴۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد. آنچنان که مسئولان در زمان برگزاری این آزمون بیان کرده بودند، چیزی حدود ۳۵ هزار نفر از میان ۵۰۰ هزار نفری که در این آزمون شرکت کرده‌اند به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.