مقایسه کیا اپتیما هیبرید با هیوندای سوناتا هیبرید و تویوتا کمری هیبرید

زیبا و پرقدرت

1

کیا اپتیما هیبرید یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های تولیدشده توسط شرکت کیا موتورز در جهان به‌ حساب می‎‌آید. کیا اپتیما نوامبر سال ۲۰۱۱ به بازار آمده است و البته تولید آن همچنان ادامه دارد.

در این مقاله، ما به مقایسه کیا اپتیما هیبرید با هیوندای سوناتا هیبرید و تویوتا کمری هیبرید می‌پردازیم تا ببینیم اپتیما در برابر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

مقدمه‌ای بر مقایسه کیا اپتیما هیبرید

کیا موتورز در کنار مدل‌های بنزینی خود، اقدام به ارائه نمونه‌های هیبرید کرده است. بنابراین ظاهر آنها تفاوت چندانی با نمونه‌های بنزینی و دیزلی ندارد، اما به آسانی از یکدیگر تمیز داده می‌شود؛ مثلاً جلوپنجره طرح مشبک ندارد و به‌جای آن، خطوط افقی در آن مورداستفاده قرار گرفته است.

همچنین، ورودی هوای زیر سپر و ورودی‌های هوای جانبی طراحی متفاوتی دارد. طراحی رینگ‌ها تغییر کرده است و در نمای عقب هم تفاوت‌های زیادی با اپتیما استاندارد دیده می‌شود. بر روی سپر عقب چراغ‌های عمودی کوچکی دیده می‌شود و دیفیوزر عقب هم صاف و بدون شیار است. مجموعه این تغییرات به‌شکلی است که می‌توان به‌راحتی کیا اپتیما هیبرید را از اپتیما استاندارد تشخیص داد.

کیا اپتیما هیبرید از نمای روبه‌رو
کیا اپتیما هیبرید از نمای روبه‌رو

برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۸ بود که اپتیما هیبرید وارد بازارهای ایران شد. مدل موجود در ایران، اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ است که دیفرانسیل‌جلو است و  موتوری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۲۰۰۰ سی‌سی دارد. این موتور ۱۹۸ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ در دقیقه توان دارد و گشتاور آن ۲۰۵ نیوتن‌متر در دور موتور ۵۰۰۰ در دقیقه است. شتاب صفر تا ۱۰۰ اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ رقم ۹ ثانیه را نشان می‌دهد و حداکثر سرعت این خودرو به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

نکته جالب در مصرف سوخت این خودروی ۶ سیلندر با باک ۶۰ لیتری است که در ۱۰۰ کیلومتر فقط ۴٫۷ لیتر می‌سوازند که البته آن را باید مدیون سیستم هیبریدش بدانیم. طول اپتیما هیبرید با ۱۵۳۸ کیلوگرم وزن ۴۸۵۵، عرض آن ۱۸۶۰، ارتفاعش ۱۴۶۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۸۰۵ میلی‌متر است. این خودرو ۷ کیسه هوا برای راننده، زانویی راننده، سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی دارد.

مقایسه کیا اپتیما هیبرید با هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸

هبوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ یکی از محبوب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروها در کلاس خود است. طراحان هیوندای توانسته‌اند ظاهر آرام و متین سوناتا را در مدل جدید آن به ظاهری وحشی بدل کنند. جای جای این خودرو می‌توان آثار اسپرت‌بودن را در طراحی به‌خوبی مشاهده کرد. هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ دیفرانسیل‌جلو است و در مقایسه کیا اپتیما هیبرید خودرویی ارزان‌ قیمت‌تر محسوب می‌شود.

مقایسه اپتیما هیبرید با هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸
نمای داخلی اپتیما هیبرید

موتور سوناتا هیبرید موتوری خطی ۴ سیلندر به گنجایش ۱۹۹۹ سی‌سی است که حداکثر قدرتش به ۱۹۳ اسب‌ بخار در دور موتور ۶۰۰۰ در دقیقه می‌رسد و گشتاور آن ۳۲۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۰۰۰ در دقیقه است. از این حیث دارای موتوری تقریباً مشابه با اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است، درحالی‌که باک آن ۶۰ لیتر ظرفیت دارد. مصرف سوخت این خودروی کره‌ای ۵٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ با ۱۵۸۶ کیلوگرم وزن، کمی سنگین‌تر از اپتیما هیبرید به شمار می‌آید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این وسیله نقلیه ۹٫۳ ثانیه اعلام شده است. با این وضع باید بگوییم که ازنظر چالاکی تفاوت چندانی در مقایسه کیا اپتیما هیبرید ندارد.

قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا هیبرید

مقایسه کیا اپتیما هیبرید با تویوتا کمری هیبرید ۲۰۱۶

تویوتا کمری همیشه یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای جهان به‌ حساب آمده است. به‌جرئت می‌توان گفت که پولی که برای خرید این خودرو پرداخت می‌شود، ارزش آن را دارد. مدل هیبرید به‌خاطر مصرف سوخت کمتر بسیار موردتوجه قرار گرفته است، اما در عین کیفیت رانندگی فوق‌العاده‌ای دارد.

کیا اپتیما هیبرید از نمای پشت
کیا اپتیما هیبرید از نمای پشت

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۱۶ دیفرانسیل‌ جلو است و موتور آن ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با گنجایش ۲۴۹۴ سی‌سی است که حداکثر قدرت آن در دور موتور ۶۲۰۰ در دقیقه به ۲۰۳ اسب‌ بخار می‌رسد که این وضعیت در مقایسه کیا اپتیما هیبرید کمی قدرتمندتر محسوب می‌شود.حداکثر گشتاور ۲۱۳ نیوتن‌‌متر در دور موتور ۴۸۰۰ در دقیقه است.

ازنظر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو به‌وضوح وضعیت بهتری از اپتیما دارد؛ به‌گونه‌ای که این شتاب در تویوتا کمری هیبرید ۲۰۱۶ به ۷٫۶ ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۶ کیلومتر بر ساعت است. همچنین باید بگوییم که این تویوتا با ۱۵۸۱ کیلوگرم وزن، حدود ۴۳ کیلوگرم در مقایسه کیا اپتیما هیبرید سنگین‌تر است. با مصرف سوخت ترکیبی ۵٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، می‌توان گفت که تویوتا از این حیث ضعیف‌تر از اپتیما است.

قیمت خرید و فروش تویوتا کمری هیبرید

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه کیا اپتیما هیبرید است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین برای مشاهده جدیدترین آگهی‌های کیا اپتیما هیبرید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت خرید و فروش کیا اپتیما هیبرید

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    مقایسه خوبی بود مرسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.