آشنایی کامل با جاهای دیدنی لاهیجان و جاذبه‌های گردشگری آن

0

اسم لاهیجان که می‌آید، عروس سبز گیلان به ذهن می‌رسد. عروسی با لباس سبز و دامنی که بر زمین پهن شده است. جایی که به چای ایرانی و عطر و بوی آن شهرت دارد. لاهیجان آنقدر دیدنی و جذابیت دارد که بعید است از آن رد شوید و دلتان نخواهد زمانی را به گشت‌وگذار در آن بگذرانید. حتما در فصل مناسب به لاهیجان بروید و یک برنامه تفریحی استراحتی چند روزه تدارک ببینید. برای آشنایی بهتر با جاهای دیدنی لاهیجان هم این مطلب را مطالعه کنید.

بهترین فصل سفر به لاهیجان

بهار و اوایل پاییز، بهترین فصل برای سفر به لاهیجان است. هوای مطبوع و نه چندان سرد این فصل‌ها، برای گردشگران مطلوب و خواستنی به نظر می‌رسد. شما در این فصل‌ها زیبایی و سرسبزی همراه با طبیعت پاییزی را با آب‌وهوای خوب خواهید داشت. در این فصل‌ها دل به جاهای دیدنی لاهیجان بزنید و طبیعت دل‌انگیز و جذاب آن را ببینید.

برای اجاره کوتاه‌مدت املاک در لاهیجان اینجا کلیک کنید

تالاب سوستان لاهیجان

اگر از زیبایی‌های طبیعی لاهیجان می‌گوییم باید اول از همه به تالاب سوستان لاهیجان اشاره کنیم. تالاب سوستان از جاهای دیدنی لاهیجان است که در ۵ کیلومتری جنوب شرق واقع شده و در اطراف لاهیجان قرار گرفته و حدودا ۱۵ دقیقه با آن فاصله دارد. نزدیک‌ترین راهی که شما را به این تالاب می‌رساند، از سمت میدان دانشگاه آزاد لاهیجان است.

در زبان گیلک کلمه سوستان از ترکیب دو کلمه سی و ستان ایجاد شده است. سی در زبان گیلکی کوه سنگ معنا می‌شود. این تالاب به صورت طبیعی شکل نگرفته و اهالی روستا به هدف تأمین آب مورد نیاز آن را حفر کرده‌اند. این تالاب بر خلاف تالاب انزلی، امکانات رفاهی چندانی ندارد. شما می‌توانید گل‌های نیلوفر آبی را در فصل بهار در اینجا ببینید. در اینجا پرنده‌های مهاجر و محلی زیادی را خواهید دید و می‌توانید در صورت علاقه در آنجا کمپ بزنید. اوایل پاییز و اوایل بهار بهترین زمان برای رفتن به تالاب سوستان لاهیجان است که برخی آن را زیباترین جای لاهیجان می‌دانند.

جنگل لاهیجان

جنگل تاریک لاهیجان کجاست؟

جنگل تاریک لاهیجان در ارتفاعات اطراف آن قرار گرفته و شما باید دو ساعت کوه‌پیمایی کنید تا به این جنگل برسید. اگر به کوه‌پیمایی هم علاقه ندارید، مسیر آنقدر جالب و جذاب است که احتمالا برای شما سفر اکتشافی خوبی خواهد شد. از درختان قطور و کهنسال تا باغ‌های چای، شما را برای این کوه‌پیمایی خشنود خواهد کرد. جنگل تاریک به علت درختان تنومند و پر از پوشش گیاهی، به این نام شهره شده است.

پارک جنگلی لاهیجان، یک محوطه توریستی طبیعی

لاهیجان شهری محسوب می‌شود که جنگل به دل آن ورود کرده است. سراسر شهر حالت جنگلی دارد و سرسبز و زیبا است. درست در اطراف خیابان شقایق، پارک جنگلی لاهیجان قرار دارد. این پارک از جاهای دیدنی لاهیجان محسوب می‌شود که ساخت دست انسان نیست و از گذشته جنگلی بوده است. این منطقه در سال ۱۳۹۵ به یک مجموعه توریستی تبدیل شد تا محافظت بیشتری از محیط زیست لاهیجان صورت بگیرد. برخی زیباترین جای لاهیجان را همین پارک می‌دانند و برای تفریح به این منطقه می‌روند.

بام سبز بر فراز شیطان کوه

طبیعت زیبای شیطان کوه در حاشیه جاده اصلی لاهیجان قرار گرفته است. بام سبز در طبیعت بکر شیطان کوه واقع شده و آن‌قدر زیبا است که بسیار پرطرفدار شده و اغلب مردم برای دیدن این بام سبز با تله‌کابین به بالای بام می‌روند. زیباترین جای لاهیجان، شاید نمایی از بالا به سمت سرسبزی دامن این عروس گیلان باشد.

یکی از بهترین جاهای دیدنی لاهیجان در قلب این بام واقع شده است. شیطان کوه،‌ استخر لاهیجان و مزارع چای در این بام قابل رؤیت هستند. این مجموعه امکانات تفریحی زیادی مانند شهربازی، کافه و رستوران‌های متعدد دارد. اگر به طبیعت زیبای لاهیجان علاقه داشته باشید، بالای تله‌کابین از آلاچیق‌های اقامت کوتاه، استفاده می‌کنید. آنجا درنگی کنید و از طبیعت زیبای لاهیجان لذت ببرید. دیدن مزارع چای و حال و هوای دشت‌های اطراف شما را راضی خواهد کرد.

استخر لاهیجان مکانی است که شاه عباس صفوی دستور ساخت آن را داد. این استخر از جاهای دیدنی در نزدیکی بام سبز شیطان کوه بوده که علاوه بر پیاده‌روی، امکان خرید و تفریحی در کنار آن فراهم شده است.

تله کابین لاهیجان

تالاب امیرکلایه کجاست؟

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان که در شمال آن واقع شده تالاب امیرکلایه نام دارد. این منطقه توریستی و از تالاب‌های آب شیرین مهم ایران است. این تالاب حدود ۱۲۳۰ هکتار مساحت دارد. تنوع زیستی این تالاب بالا بوده و انواع ماهی‌ها و پرندگان در این منطقه زیست می‌کنند. برای رسیدن به این تالاب بهتر است از چمخاله به سمت کیانشهر بروید.

پل خشتی لاهیجان، یادگاری از تاریخ بر تن لاهیجان

پل آجری که از دوران حکومت آل کیا در گیلان باقی مانده، برای گردشگران جذاب است. این پل از سال ۸۹۲ هجری قمری در لاهیجان ساخته شده و طول آن ۵۰ متر و عرض آن حدود ۵ متر است. این پل در دوران قاجار بازسازی شده است. پل خشتی در محله تاریخی پرده‌سر و در قسمت جنوب غرب لاهیجان واقع شده و از جاهای دیدنی لاهیجان به شمار می‌آید.

بازار سنتی لاهیجان

بازار سنتی لاهیجان از زیباترین مناطق این شهر محسوب می‌شود. مواد اولیه و هر آنچه در این شهر برای شما جذاب و خواستنی است، در این بازار پیدا می‌شود. این بازار تمامی نیازهای اهالی لاهیجان را رفع می‌کند. در عین حال برای گردشگرها هم جذاب و دیدنی است.

انواع سبزی‌های محلی، ماهی، زیتون، تخم‌مرغ محلی و سایر انواع مواد غذایی در این بازار وجود دارد. چه با قصد خرید و چه تنها برای تماشا، پیشنهاد ما این است که حتما به این بازار سری بزنید. این بازار بدون شک از جاهای دیدنی لاهیجان به شمار می‌رود و زیست روزمره مردم این خطه را نشان می‌دهد.

مطلب تکمیلی: با لاهیجان و شرایط زندگی در این شهر شمالی آشنا شوید

استخر لاهیجان

اگر به دنبال جای خوبی برای تفریح خانوادگی هستید، یکی از بهترین گزینه‌ها استخر لاهیجان به شمار می‌رود. این استخر در بخش شرقی شهر و درست در جایی که شیطان‌کوه قرار گرفته، در دامنه آن قرار دارد. ۱۷ هکتار وسعت و عمق ۴ متری آن زیبایی چشم‌نوازی را به این فضا بخشیده است. جزیره زیبای وسط استخر هم زیبایی آن را دو چندان کرده و بلوار زیبای اطراف، فضای مناسبی را برای پیاده‌روی فراهم کرده است.

منطقه شیخانبر لاهیجان

اگر به دنبال پیدا کردن مقصد زیبا و جذاب از نظر طبیعی هستید، منطقه شیخانبر از جاهای دیدنی لاهیجان است که بر کوه سرسبز انبوه جنگلی قرار دارد. این منطقه در دوران صفویه به علت زیارتگاه بودن مورد اعتنای مردم بود. بناهای آجری منطقه هم نشانگر همین توجه است.

خانه و آپارتمان در لاهیجان

موزه تاریخ چای لاهیجان

اگر به چای و تاریخ آن علاقه دارید، حتما به این موزه سر بزنید. موزه چای در دوران معاصر ساخته شده و از نظر جغرافیایی در خیابان کاشف قرار دارد. موزه تاریخ چای لاهیجان از جاهای دیدنی لاهیجان مخصوص علاقه‌مندان به تاریخ محسوب می‌شود و در سال ۱۳۷۵ به بهره‌برداری رسید. این موزه یک سالن اصلی شامل دو طبقه بنا و یک برج و دو فضای اداری را در بر می‌گیرد. وسایل مربوط به چای و چای نوشی و مردم‌شناسی این منطقه را در موزه چای می‌بینید.

البته مناطق دیدنی لاهیجان به مواردی که معرفی کردیم محدود نمی‌شود. از جمله جاهای دیدنی لاهیجان به موارد زیر هم می‌توان اشاره کرد:

  • آرامگاه قادر نبی
  • پل کیسم
  • مسجد اکبریه
  • حمام گلشن لاهیجان

برای اجاره ویلا در لاهیجان اینجا کلیک کنید

هزینه بازدید از برخی جاهای دیدنی لاهیجان

هزینه تله‌کابین احرار که در بام سبز شیطان‌کوه واقع شده، برای بزرگسالان ۲۸ هزار تومان و برای کودکان ۱۴ هزار تومان است. هزینه ورودی استخر لاهیجان و شیطان‌کوه و ورودی تالاب سوستان و امیرکلایه رایگان است. برای بازدید از موزه تاریخ چای هم باید ورودی ۴هزارتومانی پرداخت کنید.

با جاذبه‌های گردشگری دیگر شهرهای شمالی هم آشنا شوید:

جمع‌بندی

لاهیجان عروس زیبای گیلان نام دارد. منطقه زیبایی که در آن، کوه چنان به دل شهر آمده که گویی شهر را در آغوش گرفته است. تالاب سوستان لاهیجان یکی از جاهای دیدنی لاهیجان محسوب می‌شود که در فاصله یک ربعی شهر قرار گرفته است. شما می‌توانید به این تالاب بروید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. گرچه این تالاب امکانات رفاهی چندانی ندارد و باید خود را برای آن آماده کنید. اگر به کوه‌پیمایی علاقه دارید، لذت رسیدن به جنگل تاریک را فراموش نکنید. بام سبز لاهیجان شاید زیباترین جای لاهیجان باشد. آنجا شما بر دامنه زیبای شیطان‌کوه و مزارع چای و دشت‌های سرسبز چشم‌انداز دارید. در این قسمت می‌توانید از شهربازی و تله‌کابین هم استفاده کنید و روز زیبایی را برای خود خانواده‌تان برنامه‌ریزی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.