تحویل لیفان X70 به مشتریان آغاز شد

0

لیفان X70 آخرین محصول عرضه‌ شده به کشور با برند Lifan است که فرآیند معرفی و عرضه آن توسط خودروسازان بم صورت می‌گیرد. لیفان ایکس ۷۰ پس از حدود دو سال وقفه در تولید محصولات لیفان، پا به کشور گذاشت. چندی پیش شرکت خودروسازان بم، تحویل لیفان X70 به مشتریانش را آغاز کرد و این روزها، نسخه‌های پلاک ملی و مونتاژی لیفان X70 وارد بازار شده است.

بازار کراس‌اوورهای اقتصادی در سال‌های اخیر با رشدی خیره‌کننده‌ای روبه‌رو بوده است و در این بین، خودروسازان چینی نیز سعی دارند تا انواع مختلف این خودروها را به بازار عرضه کنند. لیفان X70 نیز یکی از همین کراس‌اوورهای اقتصادی است که علاوه‌ بر چین و ایران، در برخی کشورها هم‌ چون روسیه نیز عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: لیفان X70 معرفی شد

نمای پشت لیفان X70
نمای پشت لیفان X70

لیفان X70 جدیدترین محصول شرکت خودروسازان بم است و به روش CKD در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تولید می‌شود. این خودرو در جایگاه یک کراس‌اوور متوسط قرار دارد و از اواسط سال ۹۹ وارد خط تولید این شرکت شده است. حال، پس از ماه‌ها تردد جاده‌ای نسخه آزمایش فنی این خودرو و پشت سر گذاشتن تست‌های آلایندگی و کیفی، لیفان X70 با پلاک ملی به دست مشتریان رسیده و این روزها حضور این خودرو در جاده‌های کشور دیده می‌شود.

چند هفته قبل شرایط فروشی برای لیفان X70 در فضای مجازی منتشر شد که قیمت این کراس‌اوور مونتاژی خودروسازان بم را ۵۸۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که این خودرو هنوز عرضه رسمی و عمومی ندارد و شرایط فروش اعلام شده، صرفاً برای نمایندگی‌های این شرکت برقرار بوده است.

شرکت خودروسازی لیفان هیچ‌گاه از قانون ثابتی برای طراحی محصولات خود پیروی نکرده و به همین دلیل طراحان آن با آزادی بیشتری می‌توانند خودروهای این شرکت چینی را طراحی کنند. البته قسمت جلوی خودروهای لیفان با یک طرح مشابه تولید می‌شود، اما طراحان لیفان X70 سعی کرده‌اند این محصول شبیه به خودرو رنج روور ایووک باشد.

بیشتر بخوانید: آغاز تولید نسخه نهایی سایپا کوییک S برای تحویل به مشتریان

نمای داخل لیفان X70
نمای داخل لیفان X70

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد X70 با یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۱ اسب‌ بخاری راهی بازار ایران می‌شود. سرعت نهایی آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت میانگین آن ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از نظر ابعاد با طول، عرض و ارتفاع ۴۳۹۰، ۱۸۲۰ و ۱۷۱۵ میلی ‌متر می‌توان آن را یک کراس‌‌اوور سایز متوسط قابل قبول معرفی کرد. وزن X70 حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

طبق اعلام شرکت خودروسازان بم، نسخه مخصوص بازار ایران لیفان X70 تجهیزاتی نظیر کیسه هوای سرنشینان جلو، سانروف، سیستم هشدار فشار باد لاستیک، کروز کنترل، چراغ‌های روشنایی در روز، آینه‌های تاشو برقی با گرمکن، سیستم ورود بدون کلید، روکش چرم صندلی‌ها، بالابر خودکار شیشه‌ها، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و با قابلیت تنظیم برقی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و نمایشگر ۹ اینچی اندروید سیستم اطلاعات‌ سرگرمی با قابلیت اتصال از طریق درگاه USB و بلوتوث را به خریداران ارائه خواهد داد.

***

شما می‌توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.