مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار با کیا سراتو و رنو مگان

زیبارویان پرطرف‌دار

0

مزدا ۳ یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های تولیدشدهٔ شرکت مزدا در جهان به‌ حساب می‌آید که برای سال‌های متمادی بر روی خط تولید کارخانه‌های مختلف این شرکت قرار داشته است.

مزدا ۳ جدید صندوقدار بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ میلادی در چندین نقطه جهان ازجمله ایران تولید و به بازار عرضه شد تا جایگزینی برای مدل قبلی باشد. در این مقاله، ما به مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار با کیا سراتو ۲۰۰۰ و رنو مگان می‌پردازیم.

مزدا ۳ جدید صندوقدار از نمای روبه‌رو
مزدا ۳ جدید صندوقدار از نمای روبه‌رو

مقدمه‌ای بر مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار

گروه بهمن مزدا ۳ جدید صندوقدار را در سال ۱۳۸۹، در ۲ نوعِ سدان و هاچ‌بک و در تیپ‌های ۱ و ۳ به بازار ارائه کرد. در سال ۱۳۹۱، تولید تیپ‌های ۱ و ۳ این خودرو و همچنین اتاق هاچ‌بک متوقف شد و تیپ ۳ فیس‌لیفت کمی پس از عرضه در بازار جهانی، در ایران هم در دسترس قرار گرفت. به‌طورکلی از مزدا ۳ به‌عنوان خودرویی باکیفیت، فرمان‌پذیر، پرشتاب با امکاناتی فوق‌العاده ایدئال و ایمنی زیاد یاد می‌شود که هواداران فراوانی را در نقاط گوناگون جهان مجذوب خود کرده است.

این سدان زیبا دارای موتور بنزینی ۴ سیلندرِ ۱۶ سوپاپ با گنجایش ۲۰۰۰ سی‌سی و با جعبه‌دنده‌های دستی و اتوماتیک است. این خودرو در دور موتور ۶۵۰۰، می‌تواند ۱۴۸ اسب‌بخار نیرو تولید کند. گشتاور آن در دور موتور ۴۰۰۰، ۱۸۷ نیوتن‌متر است. طول این خودرو ۴۵۸۰، عرض آن ۱۷۵۵ و ارتفاع آن ۱۴۷۰ میلی‌متر است. حداکثر سرعتی که برای مزدا ۳ اعلام‌ شده، ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. ۶٫۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا سرعت مزدا ۳ جدید از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ظرفیت باک مزدا ۳ جدید ۵۵ لیتر است. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶٫۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. مزدا ۳ درمجموع استاندارد محیط زیست یورو ۵ را کسب کرده است. این خودروی ژاپنی دارای کیسه‌ هوا برای راننده و تمامی سرنشین‌ها در جلو و کنار آنهاست. مزدا ۳ جدید دارای سیستم‌های ترمز ABS – EBD – ESP است. همچنین سیستم تهویه‌مطبوع با کنترل خودکار دوگانه، آیینه‌های جانبی با قابلیت جمع‌شونده خودکار به‌همراه چراغ راهنما بر روی آینه و گرمکن نیز دارد.

نمای داخلی مزدا ۳ جدید صندوقدار
نمای داخلی مزدا ۳ جدید صندوقدار

مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار با کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی

شاید اگر بخواهیم هماوردی را برای مزدا ۳ جدید صندوقدار در شهرمان پیدا کنیم، باید ابتدا به سراغ کیا سراتو ۲۰۰۰ برویم؛ خودرویی که مونتاژ آن از سال ۱۳۹۳ در کارخانه سایپا شروع‌ شد و البته در حال حاضر متوقف شده است. این خودرو مانند مزدا ۳ جدید در کلاس خودروهای C-Segment قرار دارد. وزن هر دوی آنها ۱۳۱۰ کیلوگرم است. کیا سراتو دارای موتور ۴ سیلندر خطی بنزینی به گنجایش ۲۰۰۰ سی‌سی با ۱۶ سوپاپ است. باک این خودرو ۵۲ لیتر ظرفیت دارد و مصرفش ۱٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که در مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار اندکی کم‌مصرف‌تر نشان می‌دهد.

حداکثر سرعتی را که سازنده سراتو اعلام کرده است، ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیا سراتو ۲۰۰۰ نیز ۵٫۱۰ ثانیه چیزی شبیه به مزدا ۳ جدید صندوقدار است. موتور کیا سراتو ۲۰۰۰ با خروجی ۱۵۶ اسب‌ بخار در مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار کمی قوی‌تر و گشتاور آن  ۲٫۱۹۴ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۳۰۰ است که از این لحاظ سراتو کمی برتری دارد.

هر دوی این خودروها دیفرانسیل جلو هستند. ترمزهای عقب کیا سراتو ۲۰۰۰ برخلاف مزدا ۳ جدید صندوقدار، دیسکی نیست و کاسه‌ای است. کیا سراتو از نظر آلایندگی هوا، استاندارد یورو ۵ دارد و دارای چراغ راهنما بر روی آینه، آینه‌های جانبی برقی تاشونده همراه با گرم‌کن است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی با خودروهای هم‌رده را مطالعه کنید.

قیمت خرید و فروش کیا سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی اتوماتیک

نمای پشت مزدا ۳ جدید صندوقدار
نمای پشت مزدا ۳ جدید صندوقدار

 مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار با رنو مگان

شرکت پارس‌خودرو نسل دوم رنو مگان را بین سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ در ایران عرضه کرد. مگان ظاهری قدرتمند و زیبا دارد و به‌واسطه موتور ۲۰۰۰ سی‌سی خودرویی قدرتمند محسوب می‌شود. وزن خودرو ۱۳۸۵ کیلوگرم و در مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار کمی سنگین‌تر است. موتور ۴ سیلندر خطی بنزینی مگان ۱۳۲ اسب‌ بخار نیرو را در دور موتور ۵۵۰۰ ایجاد کرده است که در این مورد ضعیف‌تر از مزدا ۳ جدید عمل می‌کند. حداکثر گشتاور خروجی ۱۸۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۲۵۰ است.

باک مگان با مصرف ۸٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۶۰ لیتر گنجایش دارد. حداکثر سرعت مگان ۱۹۵ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۱۱ ثانیه اعلام شده است؛ درنتیحه خودرویی کندتر در مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار به‌ حساب می‌آید. مگان فقط ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد. آینه‌های این خودرو مجهز به گرمکن است که به‌صورت برقی تنظیم می‌شود، اما به‌صورت خودکار تاشو نیست. استاندارد آلایندگی این خودرو هم یورو ۳ است.

پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام برای خرید مزدا ۳ نیو، شاید بد نباشد مطلب مقایسه رنو مگان با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

قیمت خرید و فروش رنو مگان مونتاژ

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه مزدا ۳ جدید صندوقدار است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین، می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های این خودرو را مشاهده کنید:

قیمت خرید و فروش مزدا ۳ جدید صندوقدار

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.