زیباترین جاده‌های جهان برای رانندگی را بشناسید

زیباترین جاده جهان کجاست؟

1

زیباترین جاده‌های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟ زیبایی و حس خوب در رانندگی فقط به داشتن یک ماشین لاکچری و مد روز و یا دست‌فرمان عالی و سرعت زیاد نیست. حتی اگر به‌فرض، مهارت زیادی در رانندگی نداشته باشید و صاحب یک خودروی معمولی و اصلاً قدیمی هم باشید، اگر جاده‌ای که در آن می‌رانید حس خوبی به شما منتقل کند، باز هم از رانندگی لذت می‌برید.

۱۰ مورد از زیباترین جاده‌های جهان

درواقع اهمیت یک جاده خوب به حدی است که حتی اگر مهارت رانندگی و کیفیت ماشین در بهترین حالت هم باشد، اصلاً بعید نیست که بعد از چند وقت استفاده ماشین در یک جاده بد و خراب، هیچ احساس خوبی از نشستن پشت فرمان به شما دست ندهد. شاید این زاویه دید بیشتر قابل‌تأمل باشد که یک جاده زیبا نعمتی از خدای متعال برای همه آدمهاست تا هر کسی که هر وسیله‌ای دارد باز هم از اطرافش تا قبل از رسیدن به مقصد لذت ببرد.

در مطلب زیر سعی داریم زیباترین جاده‌های جهان را معرفی کنیم. بی‌شک حتی دیدن تصاویر آنها هم لذت‌بخش است.

جاده ۴۰ روتا

۱. جاده شماره ۴۰ روتا در آرژانتین

این گزینه که تقریباً از تمام طول آرژانتین عبور می‌کند، نه‌تنها بلندترین در کشورش، بلکه یکی از طولانی‌ترین بزرگراه‌های جهان است؛ از جنوبی‌ترین نقطه منطقه کابو شروع می‌شود و بعد از گذر از دشت‌های پاتاگونیا به‌سمت شمال و قله‌های بلند آندس می‌رود.

این جاده قبل از رسیدن به مرتفع‌ترین نقطه از کنار شهرهای شلوغ و طبیعت و ساحلی بکر عبور می‌کند و در آخر در شهر مرزی «لا کوییاکا» این ماجراجویی زیبا پایان می‌یابد. این جاده یکی از زیباترین جاده‌های جهان است و به‌عنوان ویترین کشور آرژانتین هم نام برده می‌شود.

بزرگراه شماره ۱ در آمریکا یکی از جاده‌های قشنگ جهان

۲. بزرگراه شماره ۱، مونتری کالیفرنیا در آمریکا

اتوبانی ساحلی که به‌نام «کالیفرنیا یک» هم شناخته می‌شود، حدوداً تمام خط ساحلی این ایالت را در پوشش خود قرار داده است. این بزرگراه از جنوب لس‌آنجلس شروع می‌شود و تا مندوچینو کاونتی ادامه دارد.

دیدنی‌ترین نقطه این بزرگراه مربوط به منطقه مونتری است؛ جایی که از کناره دریا در کارمل تا خط ساحل بیگ سور کالیفرنیا پیش می‌رود. این موارد تنها جذابیت‌های این بزرگراه نیست؛ جنگل‌های با درختان بلند در دو طرف، پل معروف «بیکزبی کریک» و صخره‌های بزرگ چشم‌های شما را نوازش می‌دهند و به راستی یکی از زیباترین جاده‌های جهان است.

جدیدترین آگهی‌های خودرو

جاده آتلانتیک یکی از زیباترین جاده‌های جهان

۳. جاده آتلانتیک در نروژ

سومین مورد از فهرست زیباترین جاده‌های جهان در کشور نروژ قرار دارد. این جاده رؤیایی که حدود ۸ کیلومتر طول دارد، ۲ روستا با بافت قدیمی و سرسبز آن منطقه را از طریق پل‌های کم‌ارتفاع و از میان یک مجمع‌الجزایر به‌هم متصل می‌کند.

بسیاری این مورد را به‌عنوان قشنگ‌ترین جاده جهان می‌شناسند، چراکه هم مستعد طوفان است و هیجان رانندگی در آن زیاد است و هم به‌خاطر وجود پل‌های منحنی، هم‌زمان شاهکاری را در معماری ارائه می‌دهد. طراحی این پل‌ها به‌گونه‌ای است که اگر از زاویه‌های خاص به آنها نگاه کنید، گویی که مقصد خودروهای روی آن به دریا ختم می‌شود.

بزرگراه میلفورد یکی از زیباترین جاده‌های جهان

۴. بزرگراه میلفورد در نیوزلند

برای گذشتن از این مسیر باید قلب قوی و قدرتمندی داشته باشید، چراکه سر و کارتان با کوه‌های بخش جنوبی آلپ است. در این جاده از کنار دریاچه «ته آنائو» به یکی از زیباترین مناطق این کشور یعنی «میلفورد ساوند» می‌رسید.

اگر در این منطقه باشید و غفلت کنید، این جاده در ۲ ساعت رانندگی و خیلی زود به پایان می‌رسد، به همین دلیل است که هنگام رانندگی در اینجا افرادی را مشاهده می‌کنید که خودرویشان را پارک کرده و پیاده شده‌اند تا از منظره یکی از زیباترین جاده‌های جهان لذت ببرند. این جاده مناسب افراد عجول نیست!

بزرگراه کاراکورام یکی از زیباترین جاده‌های جهان

۵. بزرگراه کاراکورام در پاکستان تا چین

 این بزرگراه که حدود ۱۳۰۰ کیلومتر طول دارد، از شمال اسلام آباد در پاکستان شروع می‌شود و در منطقه «ژین جیانگ» چین به انتها می‌رسد و لقب یکی از بزرگترین جاده‌های آسفالتی جهان را داراست.

ساخت این جاده حدود ۲۰ سال طول کشیده است و بلندترین نقطه آن حدود ۴۷۰۰ متر ارتفاع دارد. طبیعت اطراف هنگام گذر از آن، به‌وضوح نفس‌گیر است و این مورد با وجود مناطق یخبندان در کوه‌های کاراکورام شدت می‌گیرد. بهتر است بدانید که این جاده کاملاً هم‌راستا با جاده ابریشم معروف و باستانی است و به عنوان زیباترین جاده‌ جهان شناخته شده است. 

بزرگراه ۱۶۳ یکی از زیباترین جاده‌های جهان

۶. بزرگراه ۱۶۳، ساحل آمالفی در ایتالیا

در ادامه مطلب زیباترین جاده جهان کجاست؟ به جایی از دنیا می‌رسیم که در فهرست میراث جهانی کشورش ثبت شده است. ساحل آمالفی از محبوب‌ترین و قشنگ‌ترین نقاط دنیا و بزرگراه ۱۶۳ که در این منطقه قرار دارد، ازجمله جذاب‌ترین‌ها در اروپاست.

این مسیر با منظره‌ای جسورانه از شهر سالرنو شروع می‌شود. در ادامه از یک سو با صخره‌های سر به فلک کشیده و از سوی دیگر با کناره دریای مدیترانه طرف هستید. این بزرگراه رانندگان را به جزیره سورنتو می‌رساند و در گذر از منظره روستاهای اطراف، گویی که از یک نمایشگاه نقاشی دیدن می‌کنید.

جاده اقیانوس بزرگ

۷. جاده اقیانوس بزرگ در استرالیا

ماجراجویی‌ای به طول ۲۴۰ کیلومتر که از منطقه ساحلی یکی از زیباترین نقطه‌های استرالیا یعنی شهر «تورکوئه» در شرق شروع می‌شود و به غرب و منطقه «وارنامبول» می‌رسد. این مسیر را در سال ۱۹۳۲ سربازان استرالیایی ساختند.

این مورد هم به‌تازگی در فهرست میراث باستانی استرالیا ثبت شده است. هنگام گذر از این جاده به پارک ملی بزرگ «اوت‌وی» می‌رسید و در ادامه شاهد آبشارهای بزرگی خواهید بود که سرچشمه آنها به رشته صخره‌های بزرگ معروف به «۱۲ حواری» می‌رسد. با وجود آبشارها و پارک ملی بعید است نتوانیم آن را یکی از زیباترین جاده‌های جهان بدانیم.

جدیدترین آگهی‌های خودرو

۸. جاده چاپمن در آفریقای جنوبی

جاده چاپمن در آفریقای جنوبی

این مسیر حدود ۹ کیلومتری از حومه کیپ تاون شروع می‌شود و در امتداد یک مسیر کوهستانی زیبا به خلیج هوت می‌رسد. جاده‌ای پر پیچ و خم که تعداد انحناهای آن ۱۱۴ عدد است و تقریباً در تمامی مسیر در یک طرف خود شاهد ارتفاع بلندی از رشته‌کوه‌ها و صخره‌ها خواهید بود. در طرف مقابل، از اقیانوس اطلس و قطراتی که از آن پرتاب می‌شود، لذت خواهید برد.

این مسیر علاوه بر به چالش‌کشیدن مهارت شما در پیچ‌ها، نقاطی را برای پارک کردن و پیاده‌شدن، پیک‌نیک و تماشای وال‌ها و نهنگ‌ها در اقیانوس و لذت بردن از جاده به عابرانش پیشنهاد می‌دهد.

جاده شماره یک جاده اقیانوس بزرگ

۹. جاده شماره یک در ایسلند

این مسیر کمربندی که تقریباً دور این کشور می‌چرخد، به راننده‌ها و سرنشین‌های خودروهای عبوری لحظات نفس‌گیر و چشم‌نوازی می‌دهد و یکی از زیباترین جاده‌های جهان است. عبور از جاده شماره ۱ که از مرکز ایسلند شروع می‌شود و به‌سمت شرق آن می‌رود، مانند یک تور و راهنمای گردشگری در این کشور بدون نیاز به کمک کسی دیگر است.

در مسیر این جاده از کوه‌ها، دهکده‌های کوچک ماهی‌گیری و گوزن‌های آن منطقه دیدن می‌کنید. در ادامه به بسیاری از مناطق و جاهای دیدنی ازجمله آبشار بزرگ «سلجالاندز فوس»، دریاچه معرکه «میواتن» و همچنین چشمه‌های آب گرم و همینطور تالاب‌های یخی می‌رسید.

بلوریج پارک وی یکی از زیباترین جاده‌های جهان

۱۰. بلوریج پارک وی، کارولینای شمالی در آمریکا

این مسیر به‌دلیل اینکه یکی از پربازدیدترین جاده‌های جهان است، لقب «محبوب‌ترین جاده رانندگان» را در اختیار دارد؛ راهی که از حاشیه کوه‌های «اسموکی بزرگ» تا بیرون پارک ملی ویرجینیا پر از مناظر چشمگیر و زیباست.

در گذر از این زیباترین جاده جهان بعد از حدود ۷۵۰ کیلومتر و پشت سر گذاشتن کوه‌های ناهموار و چمن‌زارهای کوهستانی بسیار زیبا، به شهرهایی با تپه‌های کوچک و روستایی می‌رسید که دیدن آن جسم و روح را نوازش می‌دهد.

جمع‌بندی حیرت‌انگیزترین و زیباترین جاده‌های جهان

این مواردی که نام برده شد، از زیباترین جاده‌های جهان بین تمام رانندگان دنیاست که بی‌شک رسانه‌ها در ثبت آنها بی‌تأثیر نبوده‌اند. حتماً گزینه‌های دیگری چه در داخل کشور و چه در دنیا وجود دارند که زیبایی و جذابیت آنها چیزی کمتر از این جاده‌ها نیست؛ به‌عنوان نمونه جاده چالوس خودمان که به تأیید خیلی از رانندگان حتی خارجی، جزء چشم‌نوازترین و قشنگ‌ترین جاده‌های ایران و دنیاست.

در این مطلب تلاش‌ کردیم فهرستی از زیباترین جاده جهان را به‌همراه عکس‌هایشان به شما ارائه دهیم. گرچه این روزها رفتن به سفرهای خارجی سخت و دشوار شده است، اما دیدن عکس‌های این مناظر خالی از لطف نبود.

نظر شما چیست؟ آیا تاکنون تجربه گذر از این زیباترین جاده‌های جهان را داشته‌اید؟ در ایران ما چه جاده‌های وجود دارد که فکر می‌کنید جایشان در این لیست خالی است؟ آن را با ما و دیگر خوانندگان درمیان بگذارید.

1 نظر
  1. ghaem می‌گوید

    عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.