نسل جدید فولکس تیگوان مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

خودروی تیگوان مدل ۲۰۲۲

0

فولکس واگن نسل دوم تیگوان را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و به‌سرعت به پرفروش‌ترین مدل این برند در آمریکا تبدیل شد. همچنین، فولکس تیگوان عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند در بازار اروپا را نیز به خود اختصاص داده و رقابت کراس‌اوورها از آن زمان سخت‌تر شده است. بنابراین فولکس واگن نسل جدید تیگوان مدل ۲۰۲۲ را معرفی کرد.

نسل جدید خودروی تیگوان در مقایسه با مدل قبلی حس اسپرت و هیجان‌‌انگیز بیشتری دارد. مدل ۲۰۲۲ در تمامی نسخه‌ها مجهز به چراغ LED برای جلو و عقب است. لوگو جدید فولکس واگن و نام تجاری تیگوان هم روی درپوش صندوق اضافه شده است.

طراحی فولکس تیگوان الهام‌بخش بسیاری از کمپانی خودروسازی به‌خصوص چینی‌ها بوده است. در نسل جدید تیگوان مدل ۲۰۲۲ نیز همچنان رویکرد موفق فولکس واگن در الگو و گرافیک داخلی چراغ‌های اصلی جلو تداوم یافته است. عناصر کرومی اثر مهمی در بهبود چهره دماغه دارد. برای سپر جلو نیز ورودی‌های هوای بزرگ و عناصر کرومی ترکیب شده‌ است تا ظاهری اسپرت و البته باکیفیت ایجاد شود.

ازنظر تجهیزات، چراغ‎‌های LED و چراغ‌های روشنایی در روز جزء تجهیزات استاندارد است. تمامی تریم‌های نسخه فیس‌لیفت با رینگ‌های جدید قابل‌سفارش خواهند بود. ابعاد این رینگ‌ها بین ۱۷ الی ۲۰ اینچ متغیر است. این نسخه از تیگوان با ۸ رنگ متنوع به فروش خواهد رسید که ۲ رنگ سفید Oryx و قرمز متالیک Kings جدید است.

در دو تریم بالایی فولکس واگن نسل جدید تیگوان مدل ۲۰۲۲ هم جزئیاتی از سری R-Line شامل رکاب­‌های جانبی و سپرها با طرح متفاوت هم اضافه خواهد شد. فضای داخل کابین مدل جدید نسبت به فضای داخلی نسل پیشین، مدل سال ۲۰۱۷، تفاوت چندانی ندارد. بااین‌حال، صفحه دیجیتال ۸٫۰ اینچی راننده که پشت‌فرمان قرار می‌گیرد به یک ویژگی استاندارد تبدیل شده است. درصورت دل‌خواه می‌توانید ورژنی را انتخاب کنید که به صفحه نمایش دیجیتال ۱۰ اینچی Digital Cockpit Pro مجهز باشد.

از دیگر استانداردهای مهم نسل جدید تیگوان مدل ۲۰۲۲ می‌توان به نرم‌افزار اطلاعات سرگرمی MIB3 مخصوص فولکس واگن، شارژر وایرلس و قابلیت اتصال بی‌‌سیم دستگاه‌های الکترونیکی به خودرو اشاره کرد. در کابین این مدل نیز صندلی‌های چرمی و گرم شونده با تنظیم برقی در ۸ جهت دیده می‌شود. خریداران همچنین می‌توانند از سیستم تهویه‌مطبوع ۲ ناحیه‌ای، شارژر بی‌‌سیم گوشی و سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن MIB3 با نمایشگر ۸ اینچی و تکنولوژی تشخیص صوتی لذت ببرند.

تیگوان SE به‌‌صورت استاندارد با سیستم‌های کمک ‌راننده وسیعی همچون کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و دستیار اضطراری عرضه می‌شود. فولکس واگن همه تریم‌های تیگوان ۲۰۲۲ (به‌استثنای مدل پایه) را به سامانه ایمنی IQ.Drive مجهز کرده است. این سامانه سیستم‌هایی چون اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابرپیاده، پایش نقاط کور، اخطار وجود ترافیک در پشت، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و دستیار حفظ خودرو در بین خطوط را در خود دارد.

بد نیست اشاره کنیم مدل پایه تنها از سیستم‌های اخطار برخورد از جلو، اخطار وجود ترافیک در پشت و چند مورد دیگر بهره می‌برد. فولکس واگن برای تمام نسخه‌های نسل جدید تیگوان مدل ۲۰۲۲ موتوری ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو در نظر گرفته است. این موتور ۱۸۴ اسب بخار قدرت به‌همراه گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌‌متری را به تولید می‌رساند. توان این موتور به‌وسیله جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: هیوندای کسپر معرفی شد

خریداران می‌توانند با پرداخت ۱۵۰۰ دلار، سیستم چهار‌چرخ محرک را نیز سفارش‌ دهند. ردیف سوم صندلی‌ها با سفارش سیستم چهارچرخ محرک حذف خواهند شد، چون فقط نسخه‌های دیفرانسیل‌جلو از این صندلی‌ها بهره‌‌مند است.

شاخص مصرف سوخت برای نسل جدید تیگوان ۱۷۴۹ کیلوگرمی بعد از محاسبه ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر، برابر است با ۱۱ لیتر، در بزرگ‌راه ۸٫۴ لیتر و در حالت ترکیبی ۹٫۸ لیتر است. قیمت پایه این خودرو ۲۷۱۹۰ دلار است که در تریم موردنظر ما با حضور آپشن، به ۳۷۷۹۰ دلار می‌رسد.

آگهی‌های خرید و فروش فولکس تیگوان

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.