فرصت مناسب برای گرفتن وام مسکن؛ هزینه وام نصف شد

0

در حالی که قیمت اوراق گواهی حق تقدم مسکن طی هفته‌های اخیر با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه شد، به طوری که هزینه دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رسید؛ اما با تصمیم بانک مسکن هزینه دریافت این وام به نصف کاهش یافته است.

به نقل از ایسنا، سقف تسهیلات خرید مسکن زوجین در تهران ۴۸۰ میلیون تومان است، متقاضیان باید ۹۶۰ برگه ۵۰۰ هزار تومانی اوراق گواهی سپرده خریداری کنند، اما قیمت بیشتر نمادهای تسه طی یک ماه اخیر با افزایش قیمت مواجه شده است.

در روزهای اخیر قیمت این اوراق به بالاترین میزان خود رسیده که براساس قیمت هزینه دریافت یک وام مسکن برای زوجین به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

یک عضو هیات مدیره بانک مسکن می‌گوید که به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس این بانک، هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم مسکن تسهیلات ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته محمد حسن علمداری، متقاضیان می‌توانند تنها برای دریافت ۵۰ درصد از میزان تسهیلات درخواستی اقدام به خریداری اوراق کنند و ۵۰ درصد تسهیلات دیگر بدون خرید اوراق و از محل منابع تسهیلات بدون سپرده به آن‌ها پرداخت می‌شود.

بنابراین متقاضیان دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در شهر تهران پیش از این ۸۰۰ فقره اوراق خریداری می‌کردند، اما اکنون تنها با خرید ۴۰۰ فقره اوراق می‌توانند تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

علمداری در خصوص تسهیلات جعاله نیز توضیح می‌دهد: این امتیاز درنظر گرفته شده برای متقاضیان تسهیلات مسکن، شامل تسهیلات جعاله مسکن ۸۰ میلیون تومانی نیز می‌شود. متقاضیان تا پیش از این برای دریافت این تسهیلات باید ۱۶۰ فقره اوراق خریداری می‌کردند اما هم اکنون با خرید و ارائه ۵۰ درصد از این تعداد یعنی ۸۰ فقره اوراق می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات جعاله کنند.

با این اقدام هزینه دریافت تسهیلات برای متقاضیان به نصف کاهش می‌یابد و به این ترتیب قدرت خرید متقاضیان در بازار مسکن افزایش می‌یابد. همچنین متقاضیان تمام شهرهای کشور می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند.

طبق اعلام بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده و جعاله تعمیر بدون سپرده ۱۸ درصد بوده و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور ۹۶ ماه معادل هشت سال است. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات جعاله مسکن بدون سپرده مذکور نیز ۶۰ ماه معادل پنج سال خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.