شرایط جدید وام ودیعه مسکن سه بانک اعلام شد

0

بخش عمده‌ای از متقاضیان وام ودیعه مسکن طی دو سال اخیر نتوانسته‌اند وام خود را بگیرند، اما در حال حاضر سه بانک تحت شرایطی به مستاجران وام ودیعه پرداخت می‌کنند.

به نقل از تجارت‌نیوز، دو سالی می‌شود که ستاد ملی کرونا مصوب کرده به مستاجران وام ودیعه مسکن پرداخت شود، اما بانک‌ها همکاری نمی‌کنند و گروه زیادی از متقاضیان این وام را دریافت نکرده‌اند.

در بین مستاجران کسانی هستند که همه‌ی مراحل دریافت را طی کرده‌اند و حالا با مانع بانک مواجه شده‌اند، در واقع پرداخت وام این افراد در ایستگاه آخر متوقف شده است. بانک‌ها به این گروه از متقاضیان می‌گوید که کسری بودجه دارند.

برخی دیگر نیز پس از طی مراحل ثبت‌نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی و رسیدن به مرحله انتخاب بانک با پیام اتمام اعتبار مواجه شدند.

اجاره آپارتمان دیوار

براساس اظهارات کارشناسان بانکی، بانک‌ها به دلیل استفراض مستقیم و غیرمستقیم دولت، بدهی انباشته ارگان‌های دولتی با کسری بودجه مواجه‌اند که اثر کسری بودجه را می‌توان در عدم پرداخت وام‌ها و افزایش سود سپرده‌های بانکی دید.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد تقریبا همه‌ی بانک‌ها از پرداخت وام ممانعت می‌کنند، اما مستاجران می‌توانند با شرایط ویژه‌ای از چند بانک وام ودیعه بگیرند. تنها بانک‌های شهر، سامان و ملت بودجه محدودی برای پرداخت وام ودیعه مسکن دارند.

 شرط دریافت وام از این بانک‌ها این است که متقاضیان به صورت لحظه‌ای سامانه وزارت راه و شهرسازی را بررسی کنند. پاسخ اپراتورهای این سه بانک به این شرح است:

  • بانک سامان: در حال حاضر بانک سامان بودجه بسیار کمی برای وام ودیعه مسکن دارد اما متقاضیان می‌توانند با بررسی روزانه و ساعتی سامانه وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را ثبت کنند.
  • بانک ملت: درحال حاضر بانک ملت بودجه اندکی برای پرداخت وام ودیعه مسکن دارد اما متقاضیان می‌توانند بررسی روزانه و ساعتی سامانه وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
  • بانک شهر: تنها راه دریافت وام ودیعه مسکن بررسی روزانه و ساعتی سایت وزارت راه و شهرسازی است و درحالت عادی با یک بار درخواست نباید انتظار تخصیص وام را داشت.

به گفته کارشناسان امور بانکی نبود بودجه مهم‌ترین معضل بانک‌ها است. مصوبه‌های دولت، کار بانک‌ها را برای پرداخت هرگونه وام سخت‌تر از گذشته کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.