مشخصات رسمی خودرو فیدلیتی شرکت بهمن موتور اعلام شد

0

گروه بهمن در سال ۱۴۰۰ با راه‌اندازی خطوط تولید و اجرای تست‌های لازم، آماده تولید و عرضه SUV جدید خود با نام فیدلیتی است. فیدلیتی یکی از خودروهای جدید بازار ایران خواهد بود که گروه بهمن با سرمایه‌گذاری برای اولین‌بار پلتفرم این خودرو را که در سال ۲۰۱۹ طراحی شده، خریداری کرده است. خطوط تولید فیدلیتی به‌طور کامل در داخل کشور ایجاد شده است و بهمن‌موتور با دعوت از قطعه‌سازان داخلی برای توسعه داخلی‌سازی این خودرو برنامه‌ای بلندمدت دارد.

برند جتور (Jetour) به‌تازگی در سال ۲۰۱۸ در کشور چین معرفی شده است؛ در نتیجه طبیعی است نامش به گوشتان نخورده باشد. پشت این اسم جدید، یک برند به‌نسبت قدیمی و معتبر به نام چری قرار گرفته که اتفاقاً سابقه طولانی در عرضه محصولاتش به کشورمان داشته است. درواقع جتور یکی از زیرمجموعه‌های لوکس چری به حساب می‌آید؛ پس اگر از محصولاتی مانند چری تیگو ۷ یا آریزو ۶ خاطره خوبی دارید، می‌توانید نسبت به جتور X70 که در ایران با نام فیدلیتی شناخته می‌شود نیز خوش‌بین باشید.

پیش‌تر جتور X70 در ابتدا فقط با موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژی عرضه می‌شد که حدود ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کرد. این مدل را می‌توانستید با گیربکس ۵ دنده‌دستی یا ۸ دنده‌اتومات سفارش دهید. چری از سال ۲۰۱۹، موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ جدیدی را در اختیار خریداران جتور X70S گذاشت؛ موتوری با قدرت تقریبی ۱۹۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۹۰ نیوتن‌متر که فقط و فقط با گیربکس ۷ دنده دوکلاچه اتومات قابل‌سفارش است.


بیشتر بخوانید: آغاز تولید آزمایشی بهمن فیدلیتی


در بازار ایران، فیدلیتی بهمن با موتور ۱٫۵ لیتری عرضه خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه موتور ۱٫۵ لیتری فیدلیتی که با کد موتور SQRE4T15C در بازار چین شناخته می‌شود، دقیقاً همان موتوری است که مدیران‌خودرو برای خانواده چری آریزو و چری تیگو از آنها استفاده می‌کند.

فیدلیتی یک کراس‌‌اوور به‌نسبت بزرگ است. برای درک بهتر ابعادش، باید بگوییم جثه‌ای کوچک‌تر از توسان TL و بزرگ‌تر از چری تیگو ۷ دارد. مدیر شبکه فروش و خدمات‌پس‌ازفروش گروه بهمن از حضور فیدلیتی در ۲ مدل ۵ و ۷ نفره در ۲۵ نمایندگی منتخب بهمن‌موتور خبر داد و گفت: «به‌منظور دسترسی مشتریان و مشاهده امکانات و قابلیت‌های فیدلیتی و همچنین سنجش سلیقه بازار و انجام بازدید میدانی، تعداد محدودی فیدلیتی در نمایندگان منتخب قرار داده شده است.»

مشخصات رسمی خودرو فیدلیتی شرکت بهمن موتور اعلام شدمشخصات رسمی خودرو فیدلیتی شرکت بهمن موتور اعلام شدتجهیزات و امکانات رفاهی فیدلیتی پرایم

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.