یک نماینده مجلس: تولید خودروی ارزان قیمت مطالبه مردم است

0

این روزها به‌خصوص پس از حذف دو خودروی پرتیراژ پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید، خودروسازان به‌دلیل ناتوانی در ردکردن استانداردهای ۸۵ گانه و افزایش هزینه‌ها، ایده تولید خودروی ارزان قیمت در همان بازه قیمتی خودروهای یادشده، در دستور کار قرار گرفته است.

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای تولید خودروی ارزان قیمت ، اعلام کرد: «ازآنجاکه حذف هزینه‌های سربار منجر به کاهش قیمت تمام‌شدهٔ خودروهای تولیدی می‌شود، خودروسازان می‌توانند با حذف هزینه‌هایی که تأثیری در کیفیت و ایمنی نداشته باشد، زمینه تولید خودروی ارزان قیمت را فراهم کنند.»

بخشی از ماجرای قیمت خودرو که باعث می‌شود، خودرو گران شود ارز است. اگر خودروسازان اقتصاد مقاومتی را به‌درستی اجرا کرده بودند، اکنون قطعه‌سازان و خودروسازان برای قطعه دنبال واردات نبودند.

خبرهای دیگر را هم بخوانید: اعلام برنامه تولید خودرو در سال ۱۴۰۰

تولید خودروی ارزان قیمت

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: «هرچند تولید خودروی ارزان باتوجه‌به شرایط اقتصادی یکی از اصلی ترین مطالبات مردم است، اما نباید ایمنی و کیفیت خودرو با بهانه تولید خودروی ارزان قیمت زیر سؤال رود.»

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این سؤال که چرا تولید خودروی پراید متوقف شد، توضیح داد: «ازآنجاکه پراید ازنظر ایمنی و کیفیت ایراد داشت و مردم از آن گلایه‌مند بودند، خط تولید آن متوقف شد. بنابراین باید به این نکته توجه کرد که تنها تولید خودروی ارزان نباید هدف خودروسازان باشد، بلکه باید علاوه بر کاهش قیمت‌ها، کیفیت نیز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محورها در نظر گرفته شود.»

بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف طرح ساماندهی بازار خودرو

برای کاهش قیمت خودرو در بازار، راهکارهای متعددی مطرح می‌شود که طی سال‌های اخیر بارها به آن پرداخته شده است. اگر راهکارهایی را که عنوان می‌شد، سیاست‌گذاران پیگیری می‌کردند، اکنون بازار خودرو با تنش‌های متعددی رو‌به‌‌رو نبود. در شرایط حاضر و نوسانی که درمورد قیمت خودرو و سایر کالاها وجود دارد، فقط یک مجموعه می‌تواند به این مشکلات پایان دهد.»

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.