مقایسه پژو ۲۰۶ با پراید و تیبا ۲ و ام‌وی‌ام ۱۱۰

1

اگر بخواهید کم‌تر از قیمتی که باید برای تیپ ۲ یا ۵ ۲۰۶ هزینه کرد، هزینه کنید، می‌توانید تیپ‌ یک پژو ۲۰۶ را با قیمت خیلی پایین‌تر تهیه کنید. در تیپ‌های بعدی نیز باید دنبال کار‌کرده‌ها باشید. با این حال، اگر قصد خرید پژو ۲۰۶ را دارید می‌توانید به خودروهای دیگری مانند رانا، پژو ۴۰۵، پراید و … هم فکر کنید. در این مطلب از بلاگ دیوار به مقایسه پژو ۲۰۶ با پراید و تیبا ۲ و ام‌وی‌ام ۱۱۰ می‌پردازیم و تقاط قوت و ضعف هر یک را بررسی می‌کنیم.

مقایسه پژو ۲۰۶ با پراید

در ابتدا به سراغ مقایسه پژو ۲۰۶ با پراید می‌رویم. پراید اولین خودروی پرفروش و پرتیراژ در ایران است. انتخاب اول طبقه متوسط و زیر متوسط محسوب می‌شود. حتی کسانی که قدرت خرید بالاتری هم دارند، در ابتدا ترجیح می‌دهند با پراید رانندگی را یاد بگیرند تا اگر تصادفی شد، صدمه‌ مالی کم‌تری دیده باشند.

اولین تفاوت پراید و ۲۰۶، در قیمت آن‌هاست. کسانی که می‌خواهند پژوی چشم‌گربه‌ای هاچ‌بک را تهیه کنند، باید بیش‌تر هزینه کنند. در مقایسه بین این دو نیز، قطعاً پژو ۲۰۶ از جنبه‌های مختلفی مانند شتاب، قدرت موتور، آپشن‌ها، زیبایی ظاهری و … برتری دارد. هرچند دو خودرو از نظر ظرفیت موتور و موارد دیگر شباهت‌هایی به‌هم دارند.

البته پراید را در واقع یک خودروی شهری کم‌خرج و کم‌دردسر برای تردد در شهر می‌دانند، در غیر این صورت، قافیه را به دیگر رقبا و از‌جمله ۲۰۶ می‌بازد. بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر مقایسه پراید با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه پژو ۲۰۶ با تیبا ۲

تیبا ۲ را می‌توان خودروی دیگری دانست که به پژو ۲۰۶ نزدیک است (در مطلب مقایسه تیبا ۲ با رقبا در بازار به طور مفصل درباره این خودرو صحبت کرده‌ایم). این دو خودرو هم از نظر قیمت و هم از نظر هاچ‌بک بودن شباهت زیادی به هم دارند. البته پژو ۲۰۶ نسبت به تیبا ۲ طراحی یک‌دست‌تر و هماهنگ‌تری دارد. از نظر طراحی داخلی نیز پژو ۲۰۶ بهتر از تیبا ۲ است، در کل می‌توان گفت طراحی داخلی پژو، قابل‌قبول است و از اجناس با کیفیت در آن استفاده شده است.

تفاوت بعدی بین این دو خودرو، در نفوذ صدا به داخل کابین است. در مورد تیبا ۲، رانندگان زیادی از سر و صدای بالای موتور و نفوذ صدای آن به درون کابین صحبت کرده‌اند.

با مقایسه پژو ۲۰۶ با تیبا ۲ از نظر تجهیزات هم میان ۲۰۶ تیپ ۲ و تیبا شباهت‌های زیادی وجود دارد و تفاوت چندانی احساس نمی‌شود، اما تیپ‌های ۳ و ۵ در مقایسه با تیبا ۲ بهتر هستند.

از نظر کیفیت، وضعیت فنی پژو ۲۰۶ بهتر است. البته شتاب تیبا ۲، مخصوصاً در سربالایی‌ها، می‌تواند به‌پای تیپ ۲ هم برسد، ولی روی هم رفته وضعیت موتور، قدرت و شتاب پژو ۲۰۶ را بهتر ارزیابی می‌کنند. 

رانندگی با پژو ۲۰۶ نرم‌تر و خوشایندتر است و قدرت فعال‌سازی آپشن‌های بیش‌تری را دارد. فرمان‌پذیری و وضعیت تعلیق و … در این دو خودرو نیز قابل مقایسه با هم نیست و ۲۰۶ دست برتر را دارد.

مقایسه پژو ۲۰۶ با ام‌وی‌ام ۱۱۰

در آخر، نوبت به مقایسه پژو ۲۰۶ با ام‌وی‌ام ۱۱۰ می‌رسد. این مدل از ام‌وی‌ام، در قدرت مانور در شهرهای کوچک، شباهت‌های زیادی با پژو ۲۰۶ دارد. زیرا به‌راحتی می‌توانید آن را برانید و در جاهای مختلف پارک کنید. این خودرو با دو پیشرانه ۳ و ۴ سیلندر عرضه می‌شود و مصرف قابل قبولی دارد.

البته این مدل از ام‌وی‌ام قدرت و شتاب کم‌تری نسبت به پژو ۲۰۶ دارد و حتی در مواقعی به‌واسطه کولر گرفتن در تابستان، کاملاً متوجه ضعف در موتور آن می‌شوید. اگرچه از نظر زیبایی، ام‌وی‌ام ۱۱۰ و مخصوصاً مدل جدید آن، حرف‌های بیش‌تری برای گفتن دارد، اما با توجه به بازار ایران و خرید و فروش قابل قبول نمونه‌های کارکرده پژو ۲۰۶، به‌نظر می‌رسد پژو ۲۰۶ مناسب‌تر باشد.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از پژو ۲۰۶ را در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش پژو ۲۰۶ مطلع شوید.

1 نظر
  1. احمدعلی می‌گوید

    ۲۰۶ واقعا بهترین ماشینیه که تو ایران ساخته شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.