پورشه ماکان ۲۰۲۲ معرفی شد

پورشه ماکان ۲۰۲۲ معرفی شد

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی بسیار، پورشه ماکان ۲۰۲۲ از راه رسید؛ خودرویی که در مدل جدیدش قدرت بیشتری دارد، اما نسخه توربو از تریم‌های این مدل حذف شده است. ماکان از سال ۲۰۱۴ تاکنون روی خط تولید قرار دارد و در مدل ۲۰۲۲ مهم‌ترین رویداد را باید حذف تریم Turbo بدانیم. با این تغییرات، اکنون GTS پرچم‌دار ماکان ۲۰۲۲ است که در آن از پیشرانه ۲٫۹ لیتری ۶ سیلندر توربو دوقلو دقیقاً مشابه تپنده مورداستفاده در تریم Turbo سال ۲۰۲۱ استفاده شده، با این تفاوت که میزان خروجی از ۳۷۵ به ۴۳۴ اسب بخار افزایش یافته است.

طبق اعلام کمپانی آلمانی، سفارش پکیج Sport Chrono شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این نسخه را به ۴٫۱ ثانیه و حداکثر سرعت آن را نیز به ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. باتوجه‌به افزایش ۳ کیلومتر بر ساعتِ حداکثر سرعت نسبت به نسخه Turbo، عملاً حذف این نسخه هیچ تأثیر منفی بر عملکرد این کراس‌اوور آلمانی نداشته است.

هنوز اطلاعاتی در رابطه با تغییرات احتمالی بخش جعبه‌دنده منتشر نشده است. تقویت پیشرانه شامل سایر تریم‌های پورشه ماکان ۲۰۲۲ نیز می‌شود. در تریم پایه، موتور توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر اکنون ۲۶۱ اسب بخار خروجی و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که در مدل ۲۰۲۱ خروجی برابر با ۲۴۸ اسب بخار است.

اکنون تریم S در مدل ۲۰۲۲ جایگزین GTS مدل ۲۰۲۱ می‌شود، زیرا این تریم با موتور ۶ سیلندر، جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه و سامانه تمام چرخ محرک برابر با ۳۷۵ اسب بخار خروجی دارد. از آپشن‌های استاندارد برای تریم GTS سال ۲۰۲۲ باید به سیستم ترمز بهبودیافته، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق و بهبود عملکرد آن به میزان ۱۵ درصد در مقایسه با GTS مدل ۲۰۲۱ اشاره کرد.

نمای بیرونی پورشه ماکان ۲۰۲۲ دست‌خوش برخی تغییرات جزئی بوده است. به‌جای استفاده از ۳ ورودی هوای مجزا در پایین دماغه، روی سپر جلوی پورشه ماکان ۲۰۲۲ یک ورودی هوای پیوسته بزرگ با طراحی مستطیلی‌شکل تعبیه شده است.

طراحی کناره‌های سپر المان‌های سه‌بعدی بیشتری نسبت به مدل قبل می‌بینیم که باعث می‌شود پورشه ماکان ۲۰۲۲ پهن‌تر و عضلانی‌تر به نظر برسد. در عقب، دیفیوزر مشکی‌رنگ را داریم که حالا نسبت به قبل بالاتر کشیده شده و خروجی‌های اگزوز دوتایی در دو طرف آن قرار گرفته است. در پکیج اسپرت کرونو که بدان اشاره کردیم، علاوه بر جزئیات اسپرت ظاهری باید به تورک وکتورینگ پلاس، رینگ‌های تیره براق ۲۱ اینچی، صندلی اسپرت با تنظیم ۱۸ جهته و … اشاره کنیم.

در کابین نیز همانند بدنه تغییرات اندک است. کنسول میانی بازطراحی شده و در نتیجه، کلیدهای فیزیکی جای خود را به کلیدهای لمسی داده‌ است. همچنین با طراحی جدید کنسول، فضای بیشتری هم در وسط نسبت به نسل قبل دیده می‌شود. دسته‌دنده هم طراحی جدیدی دارد و فرمان در مدل جدید ماکان برگرفته از پورشه ۹۱۱ است که حس اسپرت بیشتری را به راننده منتقل می کند. در وسط کنسول، صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۹ اینچی را داریم که آخرین نسخه از سیستم اطلاعات و سرگرمی پورشه را پشتیبانی می‌کند. در پورشه ماکان ۲۰۲۲ همانند مدل قبل، مجموعه‌ای از امکانات ایمنی نظیر سنسور نقطه کور، رادار رانندگی بین خطوط، کروزکنترل تطبیقی، سیستم کمکی پارک و… را در این خودرو می‌بینیم.

علاوه بر ‌این‌ها، استفاده گسترده از تریم مشکی براق در مواردی از جمله آینه‌های جانبی، رینگ‌های ۲۱ اینچی GT با لاستیک‌های اسپرت، رکاب‌های جانبی و بخش‌هایی از نمای جلو و عقب پورشه ماکان ۲۰۲۲ قابل‌مشاهده است.

قیمت پایه پورشه ماکان ۲۰۲۲ از ۵۴۹۰۰ دلار آغاز می‌شود. تریم S نیز از ۶۵۴۰۰ دلار و تریم GTS از ۷۹۰۰۰ دلار از ابتدای سال آینده میلادی پیش روی مشتریان قرار خواهد داشت.

آگهی‌های خرید و فروش پورشه ماکان

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

4 پاسخ

  1. چه عروسکی!! به به! عکسشو پرینت کنم بزنم بالا تختم شیا بهش فکر کنم

  2. تو ایران بایدفقطحسرتشا بخوریم کاش جای دیگه‌ای متولد می شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *