جدیدترین اخبار درباره نحوه اعلام نتایج آزمون استخدامی تامین اجتماعی

0

ثبت‌نام در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی چند روزی است که آغاز شده است. علاقه‌مندان به شرکت در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی می‌توانند از ۲۳ خردادماه تا دوم تیرماه با مراجعه به وب‌سایت آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir در این آزمون نام‌نویسی کنند. طبق اعلام مسئولان، این آزمون به استخدام ۷۲۵ نیروی جدید در سازمان تامین اجتماعی منجر خواهد شد. آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی روز ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در اکثر استان‌های کشور برگزار می‌شود. پس از اعلام نتایج، ۷۲۵ نفر در مشاغل کارشناسی سازمان تامین اجتماعی در رشته‌های کارشناسی پرستاری، کارشناسی مامایی، اتاق عمل، آزمایشگاه تشخیص طبی، هوش‌بری، پرتوشناسی، پذیرش و اطلاعات، امور مالی و کارشناس فناوری اطلاعات و … استخدام می‌شوند. در ادامه، اطلاعات جدیدی را درباره نحوه اعلام نتایج آزمون استخدامی تامین اجتماعی با شما به اشتراک می‌گذاریم.

اعلام نتایج آزمون استخدامی تامین اجتماعی چه مراحلی دارد؟

 طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، پس از شرکت در آزمون ۲۳ تیرماه پذیرفته‌شدگان این آزمون طی یک فرایند چندمرحله‌ای به استخدام سازمان درمی‌آیند. طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، استخدام بعد از آزمون کتبی شامل چهار مرحله زیر می‌شود:

الف) تعیین داوطلبان دارای حدنصاب علمی
ب) معرفی لیست حداکثر ۳برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب علمی
ج) اعلام لیست حداکثر ۳برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی
د) معرفی به گزینش (انتخاب یک‌برابر ظرفیت)

اولین مرحله، «تعیین داوطلبان دارای حدنصاب علمی» است. بر این اساس، داوطلبانی که حد نصاب لازم در آزمون کتبی را کسب کرده‌اند برای بررسی مدارک و سایر مراحل جذب به سازمان معرفی می‌شوند. لازم به توضیح است که حدنصاب از نظر سازمان تامین اجتماعی عبارت است از ۵۰ درصد میانگین امتیاز سه نفر برتر در هر شغل پس از اعمال ضرایب مربوطه. همچنین در دفترچه آزمون ذکر شده که امتیاز داوطلبان با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای دروس عمومی و ۶۰ درصد برای دروس تخصصی محاسبه می‌شود.

در مرحله‌ بعدی، لیست «حداکثر ۳برابر ظرفیت» پذیرفته‌شدگان جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب علمی معرفی می‌شوند. در این مرحله، در صورتی که واجدان شرایط استخدام تا ۳برابر ظرفیت وجود داشته باشند برای بررسی مدارک فراخوانده می‌شوند. از میان داوطلبان دارای حدنصاب علمی در هر شغل، با رعایت اولویت امتیاز کسب‌شده صورت می‌پذیرد.

سومین مرحله استخدام در سازمان تامین اجتماعی، «اعلام لیست حداکثر ۳ برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی» است. در این مرحله انتخاب داوطلبان ۳برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه، صرفاً از بین داوطلبانی که مدارک آنان بررسی و مورد تایید قرار گرفته است، در هر شغل محل صورت می‌پذیرد.

آخرین مرحله استخدامی هم معرفی پذیرفته‌شدگان مراحل سه‌گانه‌ بالا به گزینش جهت استخدام است. پس از برگزاری مصاحبه، معرفی داوطلبان به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی کسب‌شده آنان با وزن ۶۰ درصد برای آزمون کتبی و ۴۰ درصد برای مصاحبه و به تعداد یک‌برابر ظرفیت پذیرش (به‌عنوان نفر اصلی) خواهد بود.
در دفترچه آزمون آمده است که در صورت مساوی بودن مجموع نمرات کسب‌شده داوطلبان در آزمون کتبی و مصاحبه، اولویت معرفی به گزینش با داوطلبانی خواهد بود که نمره آنان در آزمون کتبی بالاتر باشد.

چند نکته مهم درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی تامین اجتماعی

  • داوطلبان باید بدانند که کسب حد نصاب علمی، هیچ‌گونه حق استخدامی برای داوطلب ایجاد نمی‌کند.
  • پذیرش نهایی، موکول به تطبیق مدارک و شرایط و موفقیت داوطلبان در مراحل بعدی شامل مصاحبه، گزینش، معاینات پزشکی و اخذ گواهی عدم سوء پیشینه از مراکز ذیصلاح خواهد بود.
  • با توجه به اینکه مدارک متقاضیان حسب نیاز سازمان پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون کتبی تا چندبرابر ظرفیت استخدامی تعیین‌شده اخذ و بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در این دفترچه و همچنین اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نامی باشد، هیچ‌گونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه و حتی در صورت پذیرش نهایی داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچ‌گونه اعتراضی ندارد.

خبر تکمیلی: ثبت‌نام آزمون استخدامی تأمین اجتماعی شروع شد (به همراه مراحل ثبت‌نام و هزینه آزمون)

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ضریب جذب نیروهای بومی

فرصت استخدام در مجتمع ذوب آهن پاسارگاد را از دست ندهید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.