برگزاری آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ضریب جذب نیروهای بومی

0

تعداد زیادی از متقاضیان کار امسال، منتظر برگزاری آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی هستند. آزمونی که قرار است ۴۰۰۰ نیروی جدید به سازمانش اضافه کند و به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین آزمون‌های استخدامی سال به حساب می‌آید. اکنون و در حالی که هنوز تاریخ دقیق این آزمون مشخص نشده است برخی مسئولان از شرایط جدید استخدامی سازمان تامین اجتماعی خبر داده‌اند که نشان می‌دهد نیروهای بومی شانس بیشتری برای استخدام دارند.

به‌روزرسانی:
ثبت نام آزمون استخدامی تامین اجتماعی شروع شد (به همراه مراحل ثبت‌نام و هزینه آزمون)

جدیدترین اخبار درباره نحوه اعلام نتایج آزمون استخدامی تامین اجتماعی

در نظر گرفتن ضریب بیشتر در آزمون برای نیروهای بومی

ابوالفضل عفت‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی که روز گذشته در بندرعباس به سر می‌برد، در حاشیه برگزاری جلسه شورای اداری تأمین اجتماعی هرمزگان توضیحاتی هم درباره برگزاری آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی ارائه کرد. او در خصوص شرایط جدید آزمون استخدامی تامین اجتماعی گفت:

«در آزمون های استخدامی پیش‌رو ضریب امتیاز جذب افراد بومی را افزایش خواهیم داد تا بومی‌ها بیشتر جذب شوند و همچنین امتیاز ویژه برای متأهلین و افراد دارای فرزند دیده شده است که به آزمون کتبی آن‌ها افزوده خواهد شد.»

آنچنان که در شرایط پذیریش این آزمون بیان شده، ۵۰ درصد میانگین نمره سه نفر اول آزمون استخدامی به‌عنوان ملاک قبولی در نظر گرفته خواهد شد و همچنین یک مصاحبه حضوری هم برای همه پذیرفته‌شدگان برگزار می‌شود. همچنین بر خلاف آزمون‌های قبلی، دیگر خبری از نسبت ۵۰ به ۵۰ میان آزمون کتبی و مصاحبه برقرار نیست و در آزمون سال ۱۴۰۱ تأثیر آزمون کتبی به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و تاثیر مصاحبه هم به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

آزمونی برای استخدام ۴۰۰۰ هزار نفر

اسفند سال ۱۴۰۰ بود که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از برنامه این سازمان برای استخدام ۴۰۰۰ نفر خبر داد. دلیل اصلی این تصمیم، بازنشسته شدن بیش از سه هزار نفر از نیروهای این سازمان در سال گذشته بود. برای همین و در راستای سیاست‌های این سازمان در زمینه مدیریت نیروی کار و جایگزینی بازنشستگان، تصمیم بر آن شد تا با برگزاری آزمونی، ۴۰۰۰ نیروی جدید در این سازمان استخدام شود. هنوز زمان دقیق برگزاری این آزمون از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام نشده است.

استخدام‌ نیروهای جدید سازمان نظام پرستاری در انتظار کسب مجوز

همه چیز درباره بیمه تامین اجتماعی و مزایایی که برای کارگر و کارفرما دارد

استخدام ملی منطقه ای ۱۰۰۰ نفر در سازمان تامین اجتماعی

نحوه ثبت‌نام، هزینه‌ها و شرایط شرکت در آزمون استخدامی تامین اجتماعی

نام‌نویسی برای شرکت در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی مانند همه آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. برای این کار باید به وب‌سایت سازمان سنجش مراجع کنید و از منوی «استخدامی متمرکز اجرایی» در جریان آخرین خبرهای این آزمون قرار بگیرید.

در حال حاضر (اردیبهشت ۱۴۰۱) هنوز خبری از زمان برگزاری آزمون در این وب‌سایت بارگذاری نشده است. هر گاه زمان‌بندی نام‌نویسی و برگزاری آزمون اعلام شود، متقاضیان می‌توانند با داشتن مدارک لازم در این آزمون شرکت کنند. توجه کنید که برای انجام ثبت‌نام باید در وب‌سایت سازمان سنجش یک کارت اعتباری به مبلغ آزمون خریداری کنید. آخرین آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی هزینه‌ای ۱۲۰ هزار تومانی داشته که می‌توان حدس زد با افزایش بین ۲۵ تا ۵۰ درصدی در سال جاری همراه باشد.

اگرچه برای شرکت در این آزمون داشتن شرایط لازم شرکت در آزمون ضروری است. شرایط شرکت در آزمون سازمان تامین اجتماعی به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود. شرایط عمومی همان شرایطی است که میان این سازمان و سایر سازمان‌های دولتی یکسان است. مواردی چون «اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی»، «التزام عملی به ولایت فقیه»، «نداشتن سوء سابقه»، «تست منفی اعتیاد به مواد مخدر یا الکل» برای همه متقاضیان و «پایان خدمت» برای متقاضیان مرد. علاوه بر این‌ها باید منتظر انتشار دفترچه شرکت در آزمون هم باشید تا شرایط اختصاصی شرکت در این آزمون را بدانید. برای نمونه، در این دفترچه اعلام می‌شود که فارغ‌التحصیل‌های چه رشته‌هایی می‌توانند در این آزمون‌ شرکت کنند یا اینکه متقاضیان باید چه شرایط سنی داشته باشند.

نتایج آزمون استخدامی سازمان بازرسی کل کشور در پایان تیرماه اعلام می‌شود

فرصت استخدام در شرکت کاروتامین برای ۳۱۲ نفر


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.