مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLX

رقابت سدان‌های رنگارنگ!

0

رنو سفران PE 2.5 سدان متوسط گروه خودروسازی رنو ـ نیسان است که به‌دلیل موفق نبودن فروش در بازارهای داخلی از سال ۲۰۱۶ وارداتش به ایران متوقف شد. رنو سفران به‌دلیل کمبود آپشن‌های رفاهی و ایمنی نتوانست در رقابت با خودروهای کره‌ای، ژاپنی و حتی چینی پیروز شود. در ادامه به مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLX می‌پردازیم و مزایا و معایب هر یک را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL

هوندا آکورد یک سدان متوسط ژاپنی است که یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های دنیا نیز به‌حساب می‌آید. این خودرو از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به رنو سفران دارد. فرم کشیده چراغ‌های عقب و جلو و خطوط حجم‌دهنده بر روی کاپوت و صندوق‌عقب ازجمله شباهت‌های این دو خودرو تلقی می‌شود.

جلوپنجره هوندا آکورد خلاف رنو سفران باریک و ظریف‌تر طراحی شده است. قسمت پایین سپر هم با خطوط حجم‌دهنده و فرورفتگی‌های زیاد نسبت به سپر پهن و ساده رنو سفران حالتی متفاوت و مدرن‌تر دارد.

با مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL در می‌یابیم که داخل کابین هوندا آکورد نسبت رنو سفران بسیار مدرن‌تر و زیباتر ساخته شده است. استفاده از نوارهای کرومی براق در قسمت‌های مختلف داشبورد جذابیت این بخش را افزایش داده است. نمایش‌گر بزرگ و قابل دسترس و فرمان چهارشاخه با کلیدهای مختلف از دیگر ویژگی‌های قسمت جلوی کابین هوندا آکورد است.

صندلی‌های هوندا آکورد با چرمی بسیار مرغوب پوشانده شده‌اند که با داشتن تنظیم برقی، حافظه و گرم‌کن نسبت به صندلی‌های پارچه‌ای و بدون امکانات رنو سفران ویژگی ممتازی به‌شمار می‌آید. از آپشن‌های متفاوت هوندا آکورد می‌توان به سیستم پایداری و ترمز متنوع‌تر نسبت به رنو سفران، ۶ کیسه هوا، نمایش‌گر ۷ اینچی لمسی و دوربین عقب اشاره کرد.

هوندا آکورد مجهز به موتوری ۴ سیلندر با حجم ۲.۴ لیتر است که توان تولید قدرت ۱۸۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۷ نیوتن‌متر را دارد. در سمت مقابل، رنو سفران با پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری، قدرتی برابر با ۱۸۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۳۷ نیوتن‌متر دارد. شتاب رنو سفران ۱۰.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. در طرف مقابل هوندا آکورد با شتاب ۹.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت در مقایسه با رنو سفران PE 2.5 خودرویی سریع‌تر است.

مصرف ترکیبی هوندا آکورد ۷.۶ لیتر و مصرف رنو سفران ۹.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. درمجموع می‌توان خودروی ژاپنی را از لحاظ قدرت موتور و کیفیت و آپشن‌های رفاهی خودرویی موفق‌تر دانست. تمام.

مقایسه رنو سفران PE 2.5 با تویوتا کمری GLX

کمپانی تویوتا را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین خودروسازان دنیا دانست. این خودروساز سال‌هاست که با تولید خودروهای باکیفیت در کورس رقابت با همتایان اروپایی در جایگاه خوبی قرار دارد.

تویوتا کمری از زبان طراحی خاص خودروهای ژاپنی بهره می‌برد. این خودرو به‌نسبت سال ساختش (۲۰۱۵) نسبتاً طراحی ساده‌ای دارد. گوشه چراغ‌های کشیده جلو به‌سمت بالا متمایل می‌شود و گوشه چراغ‌های عقب به‌صورت عکس به‌سمت پایین انحنا دارند. جلوپنجره ساده و مشبک و سپر پهن از دیگر شاخصه‌های طراحی ظاهری این خودرو محسوب می‌شود.

با مقایسه رنو سفران PE 2.5 با تویوتا کمری GLX متوجه می‌شویم که کابین داخلی کمری در عین سادگی حالتی مدرن دارد. فرمان چهارشاخه و نمایش‌گر بزرگ ازجمله ویژگی‌های داخل کابین است. صندلی‌های تویوتا با پوشش چرم مرغوب مجهز به پشت‌سری هوشمند برای جلوگیری از صدمه تصادف هستند و صندلی راننده مجهز به سیستم تنظیم برقی است.

در طرف مقابل صندلی‌های رنو سفران با پوششی پارچه‌ای هیچ قابلیت بخصوصی ندارند. تویوتا کمری مجهز به ۷ کیسه هواست که در برابر ۲ کیسه هوای رنو سفران خودرویی ایمن‌تر به‌نظر می‌رسد. هر دو خودرو مجهز به کروز کنترل هستند.

تویوتا کمری مجهز به موتوری ۴ سیلندری است که توان تولید قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر را دارد. در طرف مقابل رنو سفران با موتور ۶ سیلندری قدرتی برابر با ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۷ نیوتن‌متر دارد. مصرف سوخت رنو سفران ۹.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت تویوتا کمری ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

شتاب تویوتا ۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. در طرف مقابل رنو سفران با شتاب ۱۰.۷ ثانیه حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

امیدواریم که این مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLX توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی را درباره مزایا و معایب هر خودرو در اختیارتان قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.