برنامه ریگان خودرو برای مشتریان کوپا مشخص شد

2

خودروی کوپا محصولی از برند چینی زوتی از آغاز عرضه در بازار ایران توانست خیلی زود با ظاهر جذاب خود و امکانات رفاهی و ایمنی مناسب جای خود را در بازار کشور پیدا کند. این خودرو تا جایی پیش رفت که شاهد فروش نجومی آن توسط مالکین این خودرو بودیم. حال به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات ریگان خودرو برای تولید و عرضه و خدمات پس از فروش کوپا، این خودرو آهسته به سمت حاشیه بازار رفته و مالکان آن با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

با آغاز فروش کوپا T210، تعداد زیادی از مشتریان کراس اوورهای چینی به سراغ این خودروساز نوپا و شهر خودرو آمدند و در صف خرید محصول جدید زوتی در ایران قرار گرفتند. اما فعالیت‌های ریگان خودرو از همان روز اول با حواشی زیادی همراه بود که اکثر آن‌ها، به صورت مستقیم منافع مشتریان را به خطر می‌انداخت. در سال ۱۳۹۷ شاهد بودیم که با وجود تحویل کوپا T210 به مشتریان، شماره‌گذاری این خودروها بعد از چند ماه تاخیر انجام شد و همین مسئله، نارضایتی را در آن دوران برای خریداران کوپا T210 ایجاد کرد. از سویی خدمات پس از فروش نه چندان گسترده، شبکه ضعیف فروش و … از جمله مواردی است که نقدهایی را به صورت ریگان خودرو و شهر خودرو وارد می‌نمود.

اما با آغاز تحریم‌ها و ایجاد مشکلات شدید برای خودروسازانی ایرانی در حفظ فعالیت با خودروسازان چینی، ریگان خودرو هم چالش‌های جدیدی را از جنس عدم تولید به موقع خودروها و تعهدات معوق تجربه کرد. چند ماه پس از آغاز تحریم‌ها، کم کم مشتریان منتظر کوپا T210 در کنار مشتریان شاکی شرکت‌هایی چون آذویکو، پارس خودرو، سایپا، ایران خودرو، کارمانیا، کرمان موتور، بهمن موتور، رامک خودرو، اطلس خودرو، آسان موتور و … قرار گرفتند و صف عظیمی از انتقادها را به صنعت خودروی کشور تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: تولید ریگان کوپا و جی‌ام‌سی S350 مجددا در ریگان خودرو آغاز شد

برنامه ریگان خودرو برای مشتریان کوپا مشخص شد

اما در روزهایی که مشتریان ریگان خودرو به خاطر تاخیر در تحویل خودرویشان، اعتراض‌های خود را به دستگاه‌های نظارتی و مدیران این شرکت اعلام می‌کردند، نمایندگی‌های شهر خودرو همچنان فرآیند فروش کوپا T210 را حتی با مدل فیس لیفت ادامه می‌دادند. در آن روزها، ثبت چنین تناقضی به سوژه داغ رسانه‌های تخصصی صنعت خودرو تبدیل شد و با وجود ایجاد سوال‌های مختلف، هیچ دستگاه نظارتی و مدیری در مورد این ماجرا توضیحی را ارائه نداد.

با توجه به دستورالعمل و نظام‌های آیین‌ نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو تصویب نامه شماره ۵۱۶۸۱/۷۴۱۵ تاریخ ۱۳۹۵/۱/۲۸ هیات وزیران مبنی بر این که شرکت‌های خودرو ساز داخلی (مونتاژ کار) خودرو باید برای پیش فروش خودرو در ابتدا اقدام به اخذ مجوز پیش فروش کنند (که یکی از شرایط دریافت این مجور ارائه اسناد معتبر مبنی بر وجود قطعات منفصله مورد نیاز در انبار شرکت، اسناد حمل یا گشایش اعتبار، عدم منع شماره گذاری خودرو مورد نظر است) که سقف پیش‌فروش خودرو ۵۰ درصد میزان ثبت سفارش مجموعه اجزاء و قطعات تولید قابل پیش فروش بوده و ثبت نام پیش فروش منوط بر ایفاد تعهدات قبلی است.

در روزهای گذشته هم شاهد بودیم که با ادامه دار بودن موج اعتراض‌های مردمی و مشتریان کوپا T210، شرکت ریگان خودرو بخشی از فروش‌های ثبت شده توسط شهر خودرو را خودسرانه و بدون در نظرگیری قوانین اعلام کرد و به نوعی سعی کرد تا خود را از پاسخگویی به مشتریان شهر خودرو دور نماید و بار مسئولیت خود را سبک کند. همچنین در برخی خبرها از زبان مدیرعامل جدید ریگان خودرو اعلام شد که در صورت تمایل حواله داران کوپا T210، امکان تحویل JMC S350 با پرداخت مابه التفاوت وجود دارد. البته که هنوز جزئیات این طرح به صورت رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

حال، در پایان به متن خبری می‌پردازیم که شرکت ریگان خودرو در قالب اطلاعیه برنامه خود با مشتریان کوپا T210 را اعلام کرده است:

«شرکت ریگان خودرو پس از انتصاب مدیرعامل جدید و تدوین برنامه‌های پیش رو به منظور ادامه همکاری با شرکای چینی خود، رویکرد این شرکت در خصوص ایفای تعهدات به مشتریان کوپا را اعلام کرد.

در اطلاعیه شرکت ریگان خودرو آمده است: «در خصوص تعهدات شرکت و برنامه ریگان خودرو برای تحویل خودروها به اطلاع مشتریان محترم می‌رساند، با هماهنگی مراجع ذیصلاح قضایی و نظارتی که بر روند پاسخگویی به تعهدات نظارت کامل دارندو باید با هماهنگی و مجوز ایشان هم انجام شود که البته بسیار خوب است و استقبال هم کرده‌ایم، فعلاً در گام اول تولید و تحویل خودرو به ثبت ‌نام‌ کنندگان سال ۱۳۹۷ انجام خواهد شد که بالغ بر ۹۸۰ دستگاه را در بر می‌گیرد.

در همین راستا و با هماهنگی‌های انجام شده چند اصل را مد نظر داریم:

  1.  کلیه تحویل‌ها بر اساس اولویت زمانی ثبت نام است.
  2. اولویت با کسانی است که تکمیل وجه کرده اند.
  3. فعلاً حداکثر یک خودرو به کسانی که به تعداد ثبت نام کرده اند تحویل می شود.

نکته مهم اینکه ما طی چند روز آینده تکلیف تحویل کلیه خودروها را از نظر زمان تحویل به صورت دقیق مشخص کرده و به اطلاع مشتریان محترم خواهیم رساند، بدین صورت که برای کلیه مشتریان دعوتنامه ارسال و در آن تاریخ دقیق تحویل از هم اکنون مشخص می‌شود که این زمان حداکثر تا خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود. به عبارت دیگر تا خرداد سال آینده هیچ تعهد عقب افتاده مربوط به به ثبت نام کنندگان سال ۹۷ نخواهیم داشت.

در همین راستا و بر اساس اولویت بندی‌های گفته شده تا پایان سال حدود ۲۴۰ دستگاه و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ۴۲۰ دستگاه دیگرو مابقی تعهدات یعنی حدود ۳۲۰ دستگاه در خرداد سال ۱۴۰۰ تحویل می‌شود، لیست تمام مشتریان که برای آنها دعوتنامه ارسال می شود،از قبل به تایید نهادهای قضایی و نظارتی خواهد رسید.

برای ثبت‌نام کنندگان سال ۹۸ و ۹۹ هم بعد از حل مشکلات با شهر خودرو و شفاف شدن موضوعات و با نظر سازمان های ذیصلاح تصمیم خواهیم گرفت.

طی روزهای اخیر نیز مذاکرات بسیار موثر و خوبی را با مالک شهر خودرو جهت شفاف سازی،اخذ اطلاعات مشتریان ثبت نامی و تعداد آنها و وضعیت پرداخت های ثبت نام کنندگان و افق های پیش صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: تولید کوییک R اتوماتیک توسط پارس خودرو آغاز شد

برای سال آینده هدف ۱۲ هزار دستگاه خودرو را برای تولید داریم ۵ هزار دستگاه کوپا ۵ هزار دستگاه JMC و ۲ هزار دستگاه SUV دیگر که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد ،ضمن اینکه انشاالله تولید در شرکت های زیرمجموعه ریگان خودرو،بخصوص شرکت سنآباد خودرو نیز برای یک خودروی با کیفیت نیز آغاز خواهد شد.

طی روزهای گذشته و در راستای تغییر رویکرد و روش‌های اجرایی شرکت با کلیه مشتریان ثبت نام کننده در خرداد و تیرسال ۹۷ تماس گرفته شده و برای۵۰ نفر دعوت نامه ارسال و طی چند روز آینده برای ۱۹۰ نفر دیگر هم دعوت نامه ارسال خواهد شد وتاریخ تحویل مابقی خودروهای سال ۹۷ را نیزبه صورت دقیق مشخص خواهیم کرد. شرکت ریگان خودرو هیچ وجهی را از کسانی که تکمیل وجه کرده اند به عنوان مابه‌التفاوت دریافت نخواهد کرد و ما خودرا به مشتریان محترم متعهد
می دانیم و الحمدالله تعامل خوبی هم با بعضی از مشتریان که به عنوان نماینده ی تعداد دیگری از مشتریان می باشند و پیگیر هستند داریم و ایشان را در جریان امور قرار می‌دهیم.

و از این به بعد با شکل گیری مدیریت ارتباطات؛ اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف از طرق مختلف صورت خواهد گرفت.واحد CRMشرکت پاسخگو تمام سوالات خواهد بود.

از مشتریان محترم می خواهیم حال که رویکرد جدیدی در این شرکت شکل گرفته، این زمان و فرصت را بدهند که بتوانیم با مدیریت کردن کار کلیه خودروهایشان را تحویل بدهیم و اخباررا فقط از طریق سایت شرکت، اطلاعیه‌های رسمی و واحد CRM شرکت پیگیرباشند.

تمام انگیزه ما این است که پس از تحویل خودرو، لبخند رضایت را در چهره شما را ببینیم».

شما می‌توانید آخرین قیمت خرید و فروش خودرو ریگان را در سایت دیوار مشاهده کنید.

2 نظرات
  1. علیرضا بصیری می‌گوید

    درود
    تکلیف ثبت نام سال ۹۸ را هم مشخص کنید.
    این ۲۱۰ روز کاری حدود ۱۴ ماه شده است.

  2. عباس نجات می‌گوید

    پس ما که ۹۹ ثبت تام کردیم چی بشینیم نگاه کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.