فروش لیزینگی محصولات سایپا و ایران خودرو

0

مدیر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: «سال آینده زمینه‌های فروش لیزینگی خودرو اکثر تولیدات ۲ خودروساز داخلی از جمله سایپا و ایران‌خودرو ایجاد می‌شود.»


از نظر این مدیر وزارت صمت، امسال با استقبال کمتر مردم نسبت به سال گذشته، حدود ۵۰ درصد از خودروها از فرآیند قرعه‌کشی خارج شدند و بنابراین آغاز فروش لیزینگی خودرو تاثیر خود را در بازار می‌گذارد و باعث متعادل شدن بازار می‌‌شود.

توکلی لاهیجانی اعلام کرد که در قدم اول ایران‌خودرو، فروش خودرو از فرآیند قرعه کشی را حذف خواهد کرد؛ سپس با دنبال کردن سیاست افزایش تولید، ایران‌خودرو به سمت فروش لیزینگی می‌رود و در نهایت تولیدات دو خودروساز داخلی به سمت فروش لیزینگی می‌رود.

فروش لیزینگی خودرو ایران‌خودرو

در اواسط مهرماه، مدیرعامل لیزینگ ایران‌خودرو اعلام کرد: به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی واسطه‌گران در فرآیند فروش محصولات، فروش لیزینگی خودرو مجموعه ایران‌خودرو شروع می‌شود.

از ششم مهرماه، بخشی از تولیدات روزانه هایما S۵ به صورت اقساطی می‌شود و در مراحل بعدی فروش لیزینگی محصولات ایران‌خودرو بر اساس شرایط بازار خودرو، سایر محصولات ایران‌خودرو به صورت اقساطی به مشتریان عرضه می‌شود.

چرا فروش لیزینگی خودرو؟

این روزها که برای بسیاری از ما شرایط خرید نقدی به دلیل شیب زیاد تورم وجود ندارد. فروشندگان روش‌های خرید غیرنقدی متفاوتی را به ما پیشنهاد می‌دهند.

در بازار خودرو هم این‌روزها به دلیل گرانی ماشین، فروشنده‌ها به سمت فروش غیرنقدی و فروش لیزینگی خودرو رفته‌اند. ارزانترین ماشین در بازار حدود ۲۰۰ میلیون تومان است و طبیعی است که بسیاری از افراد نمی‌توانند با پس‌انداز کوتاه‌مدت این مبلغ را فراهم کنند. یکی از انواع خرید غیرنقدی خودرو، خرید لیزینگی ماشین است.

خرید لیزینگی خودرو چیست؟

لیزینگ خودرو یک روش فروش اقساطی ماشین به مشتری است و خرید خودرو لیزینگی یعنی اجاره خودرو به شرط تملیک، یعنی وقتی خودرو لیزینگی می‌خرید، آن را اجاره کردید و مبلغی که باید پرداخت کنید را در چند قسط و چندین ماه پرداخت می‌کنید و سرانجام صاحب آن خودرو می‌شوید. معمولا بازپرداخت اقساط در این روش بین ۱۲ ماه تا ۴۸ ماه است.
  • پس تا زمانی که قسط آخر خودرو را پرداخت نکردید، ماشین به نام شما نمی‌شود و سندی به نام شما نیست و سند در رهن شرکت لیزینگ خودرو باقی می‌ماند. این روش خرید اقساطی خودرو بدون چک و ضامن است.
  • اما بعضی شرکت‌های فروش اقساطی خودرو، تحت شرایطی و با دریافت چک و سفته به‌اندازه مبلغ خرید خودرو از خریدار و معرفی دو ضامن معتبر، همان اول سند خودرو لیزینگی را به نامتان می‌زنند.
این نکته بدیهی است که با فروش خرید خودرو، مبلغی که برای خودرو می‌پردازید بیشتر از قیمت خودرو در بازار است چرا که سود معینی در فروش اقساطی ماشین به قیمت ماشین اضافه می‌شود. این مبلغ سود معمولا بین ۱۵ تا ۲۵ درصد است.

شرکت‌های لیزینگ خودرو در ایران چند دسته هستند:

  • شرکت‌‌های زیرمجموعه خودروسازهای دولتی داخلی مثل ایران‌خودرو، سایپا و …
  • شرکت‌هایی که امکان خرید خودرو لیزینگی را از طریق بانک‌‌هایی مثل ملت، پارسیان فراهم می‌کنند.
  • شرکت‌های خصوصی فروش اقساطی خودرو

استعلام شرکت‌های لیزینگ خودرو

اگر قصد خرید خودرو لیزینگی دارید و نمی‌دانید شرکتی که برای خرید قسطی ماشین انتخاب کرده‌اید معتبر است یا نه، می‌توانید اسامی شرکت‌های معتبر لیزینگ را روی سامانه بانک مرکزی جستجو کنید.

شرایط فروش لیزینگی خودرو

هنگام خرید لیزینگی خودرو یک قرارداد بین خریدار و شرکت لیزینگ بسته می‌شود. یک نکته مهم این است که شرکت‌های مختلف لیزینگ خودرو شرایط متفاوتی برای فروش اقساطی خودرو دارند. هر شرکت ماشین‌های مشخصی را با بازپرداخت اقساط و دریافت پیش‌پرداخت متفاوت ارایه می‌دهد.

اما به طور کلی وقتی یک خودرو لیزینگی می‌خرید، اول باید نصف قیمت ماشین را پرداخت کنید و نصف باقی‌مانده مبلغ را قسطی بپردازید. بازپرداخت اقساط خودرو در شرکت‌های مختلف متفاوت است و ممکن است از چندماه تا چند سال باشد.

با تمام مزایایی که خرید خودرو لیزینگی دارد، اما این را بدانید که اگر قسط خودرو لیزینگی را پرداخت نکنید، خودرو توقیف خواهد شد و به پارکینگ منتقل می‌شود!


آگهی‌های انواع خودرو را در دیوار ببینید

***

اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.