مشخصات و ویژگی‌های کراس‌اوور K125 ایران خودرو

110

افزایش و تشدید تحریم‌های آمریکا در سال ۱۳۹۸ موجب قطع همکاری شرکت‌های خارجی با شرکت‌های داخلی شد. شرکت‌های خارجی مثل پژو، سیتروئن، رنو و فیات که بعد از برجام به ایران آمده بودند و قرار بود خودروهایی را به‌صورت مشترک با ایران خودرو و سایپا تولید کنند، از کشور خارج شدند.

با خروج خودروسازان خارجی، شرکت‌های ایرانی تصمیم گرفتند تا براساس طرح‌های باقی‌مانده، اقدام به طراحی و تولید خودروهای جدید کنند. نتیجه این اقدام‌ها کوییک، تارا، شاهین و آریا بود. یکی از این خودروها K125 است که باتوجه‌به تصاویری که از آن به بیرون درز کرده است، جایگزین پژو ۲۰۰۸ خواهد بود.

مشخصات و ویژگی‌های کراس‌اوور K125 ایران خودرو

در اردیبهشت‌ماه ۹۹ بود که خبری درباره رونمایی و معرفی کراس‌اوور ایران خودرو منتشر شد و قرار بود که این خودرو در همان ابتدای سال به دنیای خودرو معرفی شود، اما این اتفاق نیفتاد. از سال گذشته تا به امروز بارها خبرهایی در مورد رونمایی کراس‌اوور K125 در رسانه‌ها منتشر شد و گاهی مدیران ایران خودرو اعلام می‌کردند که در هفته‌های آتی، این پروژه به مردم معرفی می‌شود. اما با گذشت زمان، مشخص شد که ایران خودرو ابتدا برنامه دارد تا سدان K132 یا همان تارا امروزی را به تولید انبوه برساند و سپس پروژه کراس‌اوور ملی خود را به‌صورت عمومی رونمایی کند.

اکنون با آغاز تولید انبوه تارا دنده‌ای در ایران خودرو و آغاز فرایند تحویل این سدان جدید، قرار است تا در کمتر از ۲ ماه آینده کراس‌اوور K125 به‌صورت رسمی رونمایی شود. ایران خودرو K125 اولین کراس‌اووری است که با نشان اختصاصی IKCO تولید می‌شود و طراحی آن را مهندسان این شرکت انجام شده داده‌اند.

بر اساس قرارداد برجامی ایران خودرو با گروه PSA، امکان استفاده قانونی از امتیاز پلتفرم PF1 برای طرف ایرانی فراهم شد. متأسفانه تا به امروز، تصاویر انگشت‌‌شماری از نمای بیرونی این کراس‌اوور به بیرون درز کرده است، اما از همین تصاویر اندک هم می‌توان به شباهت ابعادی K125 ایران خودرو با پژو ۲۰۰۸ پی‌برد. چراغ عقب این خودرو به‌صورت پیوسته است و احتمالا در محصولات بعدی هم استفاده می‌شود.

در معدود تصاویری از داخل K125، کابین پژو ۲۰۰۸ را می‌بینیم که باز طراحی شده است. با‌این‌حال طرح‌ها و تصاویر منتشرشده از کراس‌اوور K125 فقط اسکچ‌های اولیه است و خودرو نهایی با فرم بدنه متفاوتی به تولید خواهد رسید.

به‌گفته مدیران ایران خودرو، K125 با پیشرانه TC7 پلاس و جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به بازار می‌آید. این پیشرانه ۱۶۴۶ سی‌سی حجم دارد و نمونه ارتقایافته TC7 یا همان EF7 پلاس است. تغییر کلی در سامانه توربو، تجهیز پیشرانه به زمان‌بندی هوشمند سوپاپ‌های دوگانه، تقویت ضرایب امنیت و … باعث شده است تا این پیشرانه حداکثر توان استاندارد ۱۷۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید کند. البته ایران خودرو برنامه دارد تا نمونه بنزینی TC7 پلاس را با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر بر روی خودروهایی چون دنا پلاس توربو اسپرت، سورن پلاس توربو و کراس اوور K125 نصب نماید.

مشخصات و ویژگی‌های کراس‌اوور K125 ایران خودرو

مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۸ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، نسبت تراکم ۹٫۱ و بهره‌برداری از حداکثر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ آر. پیدنا. ام. از ویژگی‌های این پیشرانه است. به‌گفته مدیران ایران خودرو، K125 با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک توان پیشرانه TC7 پلاس را به چرخ‌های جلوی این خودرو می‌رساند.

جعبه‌دنده این خودرو مشابه به جعبه‌دنده اتوماتیک دنا پلاس است و از نوع ۶ سرعته AT به حساب می‌آید. این جعبه‌دنده با مهندسی گروه HPT کره طراحی شده است و در حال حاضر  DAE چین آن را مونتاژ می‌کند. کمپانی DAE یکی از اصلی‌ترین خطوط تولید جعبه‌دنده HPT (هیوندای پاورتک) را دارد و شراکت‌های فنی و مالی را هم با میتسوبیشی نیز داشته است.

به‌گفته مهندسان ایران خودرو، در جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک دنا پلاس، K125 از سامانه خنک‌کاری مشابه به جعبه‌دنده‌های ۸ سرعته استفاده شده است تا باتوجه‌به شرایط آب و هوایی ایران، امکان استفاده از نسخه اتوماتیک این خودروها در اکثر مناطق فراهم باشد. همچنین سامانه مبدل گشتاوری، تیپ ترونیک، حالت برفی و اسپرت نیز در جعبه‌دنده DAE وجود دارد. گفته می‌شود بیش از ۱۵۰ قطعه‌ساز در این پروژه با گروه صنعتی ایران خودرو همکاری دارند.

مشخصات فنی K125 ایران خودرو

در نهایت، می‌توان گفت که ایران خودرو K125 مشخصات فنی زیر را به‌طور قطع دارد:

  • پیشرانه TC7 پلاس
  • موتور ۱۶۴۶ سی‌سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ
  • توان ۱۶۱ تا ۱۷۰ اسب بخار
  • ۲۳۵ تا ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور
  • پیشرانه TU5 پلاس
  • توان ۱۱۳ اسب بخار؛ ۱۴۴نیوتن‌متر گشتاور
  • دیفرانسیل جلو
  • فرمان کمکی برقی
  • جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک/ جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی
  • حالت رانندگی اسپرت، برفی و عادی

مشخصات و ویژگی‌های کراس‌اوور K125 ایران خودرو

این خودرو دارای امکاناتی مانند تهویه الکتریکی، کروز کنترل، کامپیوتر سفر، نمایشگر لمسی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، سقف شیشه‌ای، آینه‌های تاشو برقی، صندلی‌های برقی جلو، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی و ۴ کیسه هوا است.

با درنظرگرفتن تجربه شرکت‌های خودروساز جهانی، خودرویی که بتواند استانداردهای ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس کند، در رده سدان نمی‌تواند کمتر از ۱۰ هزار دلار قیمت داشته باشد. در رده کراس‌‌اوور هم براساس مشخصات فنی و امکانات تا ۱۵ هزار دلار قیمت خواهد خورد.

***

شما می‌توانید تازه‌ترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

110 نظرات
  1. محبوبه می‌گوید

    این چه طراحی آخه؟? تخم مرغ شانسیه؟

    1. علیرضا می‌گوید

      دقیقا????

  2. ن می‌گوید

    خدا رو شکر اینم سرمون زیاد .مث کلاه موتور سوارها خجالت بکشید تمام ماشینهای روز دنیا رو طراحای ایرانی میدن بیرون البته بازم میگم این خیلی برا تولید ملی با این پخمه ها زیاد نابود بشه رانت وانحصار

  3. بیژن می‌گوید

    این دیگه چیه کلا عقب جلوش نقطه کور داره مثل سوسک حمام عمومیه که داره فرار میکنه

    1. انوشیروان می‌گوید

      اگه رووش لوگوی بنز یا بی ام دبلیو و…. غیره بود بازم دست به کامنت خودتحقیری میزدید؟؟؟خوبه حالا تولید نشده فقط در حد یه تصویره انیمیشنه غربگداها افتادن به خوشحال کردنِ اربابانشون

  4. علیرضا ش می‌گوید

    قیمت:
    یک میلیارد

    گیر ملت بیچاره که نمیاد اینا اگرم بیاد
    مردم ایران فقط پراید باید سوار بشه
    آه و هزار آه
    خدا خودش آه دل مردم رو از ظالم بگیره
    بحث این ماشین و اون یکی نیست، همه چی خرابه
    واگذار میکنم به خود خدا

    1. آریا می‌گوید

      یک میلیارد درب کارخونه ست . تا برسه دست ما فلک زده ها میشه دومیلیارد ناقابل . علی برکت الله

    2. وحید می‌گوید

      ایران خودرو و سایپا اگه همین الان هم تخته بشن دیره مزخرف ترین ماشینا با بالاترین قیمت کمترین ایمنی بدترین خدمات دیرترین زمان تحویل و تاریخ مصرف گذشته خاک بر سرتون که پول و جون مردم دست شما افتاده

    3. فرزانه می‌گوید

      کجا نوشته یک میلیارد چه جور حساب کردید ؟ ۱۵ هزار دلار واقعا با دلار حداقل ۲۵ تومنی میشه یک میلیارد ؟؟؟؟

      1. مهدی می‌گوید

        وقتی ۲۰۶ که یه بچه قورباغست شده ۲۸۰ت وپارس ۳۰۲ت به نقل از شبکه بازار این دیگه دست کمش ۸۰۰م میشه

    4. انوشیروان می‌گوید

      اینهمه ماشین میلیاردی چیه توی خیابون؟؟اینهمه خودروهای لوکس چیه؟آقاجان نون عقل و همت رو باید خورد بعضی ها نشستن توی خونه و دستور ناشتا میدن،خوابیدین لای پتو دارین خودتحقیری و غربگدایی میکنید؟؟هرکس خورد نان عقل خویش

  5. علیرضا قلیزاده می‌گوید

    این ماشین همون پژو ۲۰۰۸ هست که دستکاری و مسلما تخریب شده. چه دلیلی برای این مضحکه وجود داره که یه دریا پول و سرمایه این کشور صرف این کار بشه؟ کجا هستند متخصص‌های دانشگاه رفته؟

    1. آریا می‌گوید

      نمیدونی نخبه های متخصص کجا هستن ؟ تو کمپانی های خودروسازی دنیا دارن بنز و بی ام و طراحی میکنن. اوناییشون هم که پول نداشتن فرارکنن دارن اسنپ کار می کنن

  6. شهریار می‌گوید

    اخه این چیه گنجشک را رنگ می کن به جای قناری به‌ مردم بیچاره غالب می‌کنن واردات را آزاد کنن تا مردم حق انتخاب داشته باشند انحصار تا کی؟

  7. مهدی شیراز می‌گوید

    باید مدیران پر ادعای ایران خودرو بروند بمیرن با این طراحی. اشغالهای چینی اگر کپی هم میکنند درست کپی میکنند. خودتون میفهمید چی طراحی کردید

  8. محمد می‌گوید

    برین خجالت بکشین تمومه دنیاروبهمون خندوندین بسه دیگه . یه زمانی ایران امپراطوری بود روی کره زمین

    1. نگار می‌گوید

      بااون مردم… نه باشماها. یه مشت اسکل جمع شدین دور هم میخواین به دنیاحکومت کنین؟ . واقعا که از حرف مفت زدن خسته نمیشین.

  9. حسین می‌گوید

    ما که با این قیمت دلار نه میتونیم ماشین بخرم نه خر … نمیدونم چه گناهی مرتکب شدیم که وضعیت این جوریه

  10. رامین می‌گوید

    سلام .چرا سر ملت کلاه می‌گذارید .از اول خیر تولید ماشین همش سرکاری است .اگر تولید داخل است ..پس انحصاری است .پس قطعات آن هم انحصاری است .پس چرا هنوز ماشین در ایران مثلامثلا طراحی و تولید میشود قطعات آن داخل گمرک جهت ورود پیدا میشود .در صورتی نباید غیر از ایران حداقل هفتاد درصد از قطعات جایی دیگر پیدا شود . احتمالا شرکتهای خارجیییی همه کارها را انجام و فقط ایران فیلم تبلیغ اش را برای فروش میسازد. اگر تولید داخل است چرا قیمت آن با بالا و پایین شدن دلار .تغییر میکند. خودروساز محترم جمع کن این بساط را….

    1. mkesteghlal1@gmail.com می‌گوید

      پاشو برو جمعش کن .خودتحقیری تا کی .

  11. بهروز می‌گوید

    تنها یک راه برای موفقیت شرکتهای خودروساز وجود داره و اونوهم اینه که از نخبه ایرانی کمک بگیرند ، مدیرانی بیان سرکار که لنگ یه سفر فرانسه نباشن، کشورهای خارجی هیچ وقت تکنولوژی و تجربه ای که دارند رو نمیدن.

    1. رضا می‌گوید

      تنها راه‌ پیشرفت ایران در همه زمینه ها اینه که سیاست و دیانت رو ازش جدا کنند وقتی یک مدیر میزان در یک مجموعه که در حد یک جلبک هم در اون حیطه اطلاعات نداره و فقط برای خودشون خودی هست و از حزب و طرز تفکر خودشون هست همین میشه که افغانستان که همش درگیر جنگ هست به پول کشور ما توهین میکنه…

  12. ایرانی می‌گوید

    به امید نابودی کامل خودروسازی مافیایی ایران

    1. مدافع خودروی وارداتی می‌گوید

      گل گفتی به نیستی خودروساز و بنجل ساز داخلی و به امید باز شدن درهای رحمت برای ورود خودروهای اروپایی با کیفیت

  13. علی می‌گوید

    خوبه زنده باد ایران و کالای ایرانی

  14. اصحاب کف می‌گوید

    واقعا دیگه آدم نمیدونه به مسئولین چی بگه، کلاه تون رو بندازید بالاتر

  15. احمد می‌گوید

    خدایا این مرض خود کم بینی رو درمان کن
    من عکس این ماشین رو با محو کردن آرم ایران خودرو تو یه گروه به اصطلاح روشنفکر و جوان گذاشتم و زیرش نوشتم ( طرح جدید بنز با طراحی فضایی!!! ) نمیدونید چقدر به به و چهچه کردند و اکثرا انتقاد از طراحی وطنی
    حالا میرم عکس اصلی رو با آرم میگذارند ببینم چی دارن بگن
    واقعا خدا شفامون بده

    1. Amir می‌گوید

      اخ دمت گرم این خود کم بینی رو خیلی خوب امدی

    2. سعيد می‌گوید

      درود بر شما

      ما رو همین روحیه خودتحقیری نابود کرده

      البته صنعت خودرو هم انحصاری و کارش ناعادلانه است.

    3. سام می‌گوید

      دروغ نگو پینیکیو

    4. سعید می‌گوید

      یعنی شما منکر بی کیفیتی خودروهای داخل هستی شاید عزیزان شما کسی بهیچ وجه درگیر تصادفات به علیت کیفیت پایین این شرکتها نشده و شاید چشم شما امار تصادفات کشور و امار پایین ایمنی خودروهای داخلی نمیبینه

    5. علیرضا می‌گوید

      ظاهر عالی مثل ماشینای چینی وکیفیت صفر و غیر استاندارد و موتور ضعیف و اتاق سنگین اون ماشین با اون هیکل با موتور ۱۶۰۰ به نظر خودت جور در میاد وقتی مغزهای ی مملکت میرن خارج ی مشت بیسواد میشن مهندس وطراح.

  16. بهنام مرادی می‌گوید

    این چیه ؟ نه ریخت داره نه قیافه داره ، بقول اون دوستمون مثل سوسک حمام عمومی میمانه که در حال فراره?????
    پول و سرمایه های ایران را هدر می دهند و اهن رنگ کرده های قاتل جان مردم میسازند که از نظر فنی هیچ کیفیت ندارند.
    درها را بسته اند و طراح های تحصیل کرده های دانشگاه های معتبر ایران را هم اجازه کار نمی دهند خدا عاقبتمان را بخیر کند .

  17. صابری می‌گوید

    خود تحقیری تا کی ؟ واقعا متاسفم از این همه جهل در نظرات منفی ارایه شده . درسته که مشکلات مدیریتی وجود داره البته تنها به مدیریت نیست و همه ما ایرانیها از مدیر تا کارگر وجدان کاری کمی داریم و وانیلی و سهل‌انگاری در کیفیت کار ما تاثیر منفی زیادی داره اما واقعا نمی‌دانید چند صد هزار خانواده از مجموعه خودرو سازی ارتزاق میکنن و نمی‌دونید که که بهترین مهندسین ایرانی دران تلاش میکنن که از نظر طراحی و ساخت به حد مطلوب برسن و نمی‌دونید خودرو سازی محرک و پیشرانه صنعتی سایر صنایع هست و نمی‌دونید برای رسیدن به موفقیت باید تجربه اندوخت و دیگران تجارب خودشون رو به ما نمیدن . ظاهراً کم سواد ترین مردم رو در فضای مجازی باید پیدا کرد با اینهمه نظرات درهم و بدهم و غیر منطقی

    1. Rza می‌گوید

      در جواب شما دوست عزیز باید بگم درسته که افراد زیادی در صنعت خودرو هستند زیادن.ولی پولی که داره صرفش میشه خیلی بیشتر وضرری که ملت دارن بابت این صنعت درپیت میدم خیلی بیشتر و بی حسابه.اینهمه مرگ در تصادفات که بخاطر بی کیفیتی محصولات بوده.خسارتی که بخاطر آلایندگی به محیط زیست دادن.و…..پس بجای اینکارها بیان بزارن ماشین خارجی با مالیات ۹درصدی که دولت از همه کارکنانش هم میگیره ماشین وارد کنیم و خودروساز داخلی هم باهاشون رقابت کنه.اگه تونست محصول با کیفیت با قیمت کمتر از خارجی ها بده نوش جون خودشون پهنه کارکنانش.اما اگه نه همون بهتر که درش تخته بشه.

    2. فرهاد می‌گوید

      مملکت به باسوادهایی مث تو نیاز نداره ، معلومه درشکه هم سوار نشدی که این رو خوب توصیف میکنی؟

    3. وحید می‌گوید

      شما که منطقی هستی و اطلاعات عمومی بالایی داری حتما خبر داری که ایران یه زمانی تنها کشور دنیا بوده که سایت تولید محصولات جنرال موتورز رو داشته و الان مونتاژ کار محصولات چین و از رده خارج فرانسه شده پس ادای آدمای
      روشنفکر رو در نیار برو خدا عقلت بده..

  18. سیاوش می‌گوید

    طرح قشنگیه فقط باید دید چه سیستمی توش به کار می‌ره ظاهره فقط یه فاکتور از ماشین خوبه که ظاهر خوبی داره این

  19. میثم می‌گوید

    سلام خدابیامرزتشون واقعا ایران رو کشوری ابر قدرت کرده بودند و تمام کشورهای اروپایی جلوی ایران زانو زده بودن . متاسفانه با دستان پدران خودمون کشورعزیزمون رو به چالش کشوندیم

    1. حسین می‌گوید

      کدوم ابر قدرت !!!توهم زدی
      این چه ابر قدرتی بود که بحرین رو به راحتی و با یه تهدید ازش گرفتند
      درست و منصفانه فکر کنیم

      1. شهاب می‌گوید

        اخه توکه حرف از انصاف میزنی و موقعیت اونروزمونا ضعف و امروز رو ابرقدرت میبینی به نظرمن سواد و شعور وفهم و درک واینا به کنار وجدان خیلی خیلی ……. اره وجدانن با این حرفت شب راحت میخابی

  20. ایمان می‌گوید

    اخه موتور تویو۵ این قرطی بازیارونداره که.به فکریه تغییربنیادی باشید لطفا.به این طراحیامیگن تلاش مذبوحانه

    1. احمد می‌گوید

      اولا تی یو ۵+ یعنی cvvt که قدرتش در حدود ۱۱۵ اسب و دوم اینکه با دو موتور قراره عرضه بشه موتور ای آف ۷+ توربو با قدرت ۱۶۰ گزینه دوم ، حداقل مطالب رو بخونید بعد نظر بپراکنید!!

    2. Ehsan می‌گوید

      وانتش کی میاد

      1. شیرفرهاد بالابرره می‌گوید

        ?????

  21. امیر می‌گوید

    قسمت عقب ماشین کج طراحی شده، یعنی ببین تو ساخت چه بلایی میخوان سر ملت بیارن،

  22. علیرضا حشمدار می‌گوید

    با این پولی که ایران خودرو بابت این گنجشک رنگ کرده میگیره اگه بزارن تویوتا بهترین خودرو هایبرید رو به ما میده ولی شما کلاهبردارا نه میخواید آلودگی هوا کم بشه نه میخواید مردم ماشین خوب سوار بشن فقط فکر جیب خودتونید

  23. بابک می‌گوید

    نمای بیرونی دقیقا کپی از روی mvm x22 نمای داخلی هم از روی تیگو ۷، فیدیلیتی،دیگنیتی. احتمالا موتورش هم پراید. اونی که این طرح درست کرده بهش نمیگن طراح میگن تراح

  24. حامد می‌گوید

    چه اسراری هست برا تولید خودرو این همه انرژی و سرمایه و امکانات رو صرف تولید قطعات خودرو بکنید تا قطب قطعه سازی منطقه یا حتی یکی از قطعه سازان دنیا باشیم در این صورت تولید کنندکان خودرو مجبورن خودرو رو با قیمت مناسب تحویل ایران بدن به خاطر اینکه تامین کننده قطعات اونها هستین

  25. mkesteghlal1@gmail.com می‌گوید

    این اپشن های رو نوشته دیگه روی سنگ توالت ژاپن والمان هم هست .خاک برسرشون که همیشه از دنیا عقب هستن کره با ایران صنعت خودرو سازی رو شروع کرد خالا کره کحا و ایران کحا واقعا باید گفت واسه صنعت ایر ان متاسفم البته خود مردم مقصر هستن اگه این اشغال ها رو نخرن درست میشه نه اینکه صف بکشن پول جلو بدن والتناس کنن

  26. جعفر می‌گوید

    مشخص نیست خون آشام های خودرو ساز وطنی چقدرپول خون ملت را بابت این خودرو حساب میکنن

  27. محسن می‌گوید

    چهل سال با انحصار در دو خودرو ساز ملی هیچ پیشرفتی حاصل نشده و تا زمانی که وارد بازار جهانی نشوید هیچ پیشرفتی هم حاصل نخواهد شد مردم تا کی باید حق انتخاب نداشته باشند و با هزینهای بالا سوار خودرو های بی کیفیت بشوند خدا وکیلی خودتون رو مقایسه کمید با همین خودرو سازی نو پا چینی ببینید کجای جدول هستید آیا همین افغانستان مردمش حاضرن سوار خودروی ایرانی بشن . هرروز با کپی از روی یک خودرو ی چینی یه چیزی شبیح خودرو به مردم غالب میکنید خودتونم کیفش رو میکنید که خودروی ملی درست کردیم که تمام قطعاتش از چین میاد و فقط فروشش مدل ایرانی الان پول بده دوسال دیگه ی ماشین که نمیدونیم چیه تحویلتون میدیم.

  28. فاضل می‌گوید

    آخه گل گیراشو نگاه کن مثل پوتین زده بیرون چقد ز دور تابلوئه

  29. Rza می‌گوید

    والا اون عکسی که نمای داخل ماشین رو نشون داده روی فرمون آرم پژو داره فکر کنم اینا رو از روی پژو۲۰۰۸کپی کردن.و فراموش کردن آرم پژو رو بردارند. آرزوی ملت شده که سوار یه ماشین باکیفیت شوند.همه دولت ها به فکر ملت خودشون هستن ولی ما….،وطنم پاره ی تنم…..

  30. شهریار می‌گوید

    ایران یک کشور جهان سومی هست وشرکتهای فاسد ایرانخودرو وسایپافقط بدنبال دزدی ازمردم هستندودولت فاسدوضدمردمی هم حامی دزدوودلال وحرامخواروفاسدو،هست باانحصاری کردن این صنعت ونبودنظارت ازطرف یک سیستم سالم .. البته خودمردم مقصرن که اینجوری اینا پرو پرو دارن فرغونای خودشون روبه قیمت یک ماشین گران خارجی قالب میکنن به ملت..

  31. سام می‌گوید

    وااای مردم از خنده ??

    ایران خودرو ۸ ساله از تهران

    1. بهرام می‌گوید

      جالب بود

  32. مسعود می‌گوید

    تا ایراد می گیرند خودرو ساز های انحصاری ایران یکدفعه ماشین برقی یا شاسی بلند یا سواری های مد روز را با عناوین تولید داخل یا خودکفای تولید می کنند یا ایراد می گیرند خود را پشت کارگر ایرانی مخفی می کنند و می گویند نان اینها را آجر نکنید مگر چند نفر در خودروسازی وابسته و بی کیفیت ایرانی کار می کنند که بخاطر آنان از خودروی خوب با قیمت مناسب محروم باشیم الان ۶۰ سال است در حال خودکفای هستیم ولی هنوز ماشین هم وب کاملا ایرانی تولید نشده است الان ماشین خارجی با همین ارز گران بدون مالیات را می توان خرید ولی امکان پذیر نیست خرید آن در واقعیت بخاطر انواع قوانین و مالیات ها

  33. حسین می‌گوید

    سلام
    به نظر میرسه یه جرقه های امیدی در ایران خودرو و سایپا پیدا شده و دارند ماشینهای خوبی می سازند امیدوارم بیشتر تلاش کنند تا در صنعت خودرو هم مثل نظامی جزء برترین های جهان بشیم
    در ضمن اینقدر خود کم بینی نباشیم همین ساینا رو دارند تو عراق به قیمت خودرو ۲۰۰میلیون میخرند اگه به این قیمت ماشینهای خوب اروپایی بهشون میدادند پس چرا ایرانی می خرند کمی تفکرکنیم

    1. شیرفرهاد بالابرره می‌گوید

      دررود بر ساقی حلال خور ، داداش داری اشتباه میزنی

  34. Aaaaa می‌گوید

    خود کرده راتدبیر نیست هرچی سرمون بیاد حقمون اینکار‌و که به این وضع اسف‌بار افتادیم‌اون پدر وپربذرگهایی که فریب خوردن کردن بی ادبیه میری راخراب کاری میکنی هرچی فلاش تانک میکشی تمومی نداره اونوقت تموم میشه که همه فهمیدن ابروت رفته همیشه یه اسم روت هست اینه تاوانش.برید اصلا حرفشو نزنید

  35. سردار می‌گوید

    خدا خودش ما رو از دست این حکومت ظالم خلاص کنه

  36. جاوی می‌گوید

    دیگه بر هیچ کسی پوشیده نیست سیاست خودروسازی ما که البته مثل بقیه سیاست هامونه.
    توی طراحیت قشنگ خرابکاری کن ،بذار تا فکر مردم مشغول باشه و همیشه در حسرت خودروی شیک.

  37. محمد می‌گوید

    حالا چرا انقدر رخش عصبانیه؟

  38. اسماعیل سرلک می‌گوید

    ملت روبه سخره گرفتن

    1. علیرضا می‌گوید

      منظورش مسخره هست

  39. اسماعیل سرلک می‌گوید

    آخه این چیه که میخوای بدی دست مردم

    1. نگار می‌گوید

      شما نخر. .:))) برو بنز بخر.‌

      1. لوکس می‌گوید

        سرمایه مملکت رو حروم نکنید انقدر

  40. رضا می‌گوید

    سلام اگر همین تصویر را یه سایت میگذاشت و می نوشت طرح جدید فلان برند خارجی که قراره تا ۵ سال آینده به تولید انبوه برسه و وارد بازار بشه اونوقت همین بدبختایی که بدگویی میکنن، آب از دهانشون راه می افتاد و به به و چه چه راه می انداختن‌. آخه تا کی خودکم بینی و حقارت؟ رفتاری که آمریکا با روحانی و ظریف و… براتون درس عبرت نشد؟

    1. شیرفرهاد بالابرره می‌گوید

      جامعه به افراد ندید بدیدی مث تو نیاز داره ، مطمئنم هیچی سوار نشدی که این رو خوب توصیف میکنی

  41. صغری صافی می‌گوید

    خیلی هم طرح و ایده جالبیه فقط نمیدونم شما که اینقدر هنرمند و صنعتگر تشریف دارید و مشتری خوب هم برای ماشینهای وطنی دارید دست از سر مردم برنمیدارید بگذارید خودشون انتخاب کنند که کدوم ماشین رو بخرند این شاهکارهای هنری دلمون رو زده بزارید مدلهای روز با قیمتهای واقعی بیاد داخل کشور خدای کارگرا و شما هم بزرگه شاید فرجی بشه دیگه قطعات چینی و تقلبی رو نتونید به جای تولید داخل به مردم قالب کنید

  42. محمد می‌گوید

    خدایی این چه بلایی بود سر پژو ۲۰۰۸ آوردید ?

  43. Mohammad می‌گوید

    مردم فکر می‌کنند مثلاً پراید را ۱۲۰ میلیون می‌خرند ولی اگر پولهایی که در این چهل سال به بهانه‌ی حمایت از تولید داخل از جیب ملت ایران در اختیار سایپا و….. قرار گرفته حساب کنیم همین پراید بالای ۲۰۰ میلیون برای ایرانی خرج دارد و البته نتیجه این حمایت‌ها را هم که میبینیم واردات نود درصد از قطعات و مونتاژ خودروهای قرون وسطایی، بازار انحصاری، قیمت چند برابری، کشته شدن ۱۷ هزار ایرانی در سال، و دریغ از یک جو پیشرفت، تنها نتیجه خوب خودروسازی ایران برای کارگران چینی و پیشرفت خودروسازی چین با پول ملت ایران بوده، خدا هزاران بار لعنت کند مسئولین ایرانی را، وعده دادند ژاپن شویم از افغانستان هم عقب افتادیم.

  44. mohammad می‌گوید

    خرو رنگ میکنن جای اسب میدن
    ابن همون پژو ۲۰۰۸هست

  45. سعید می‌گوید

    از تو عکس که میبینیم کجه تا این برسه تولید چی میخواد بشه

  46. سعید می‌گوید

    تا وقتی واردات خودرو ممنوع و انحصار خودرو دست شرکت های دولتی هستش از این طراحی های ناقص الخلقه زیاد باید دید
    در تمام دنیا خودرو سازها با ده ها ترفند و شرایط عالی التماس مشتری میکنند تا خودروی تولیدیشان را بخرد ولی این انحصار لعنتی باعث شده برخلاف تمام دنیا اینجا فرغون های تولیدیشان را تازه با هزار ناز و ادا و قرعه کشی لطف کنند به مشتری بفروشند.
    یعنی آخره بدبختیم ته ته تهش

  47. پرهام می‌گوید

    دوستان اشاره کردند فیس لیفت ۲۰۰۸ باز و خب جالبه بعضی نمایندگی های خود ایرانخودرو میگن دنا پلاس اتومات جواب نداد البته ضد نقیض زیاد هست گفتن سفارش دادن چانگان بعد شد شرکت دیگری و ی مقدار شنیدم سوییچ زیر پدال زیاد کیفیت نداره و عزیزان در موقع دنده پی یهویی بدون آزاد کردن قفل پدر دنده رو در میارن و ایراد بزرگی که ایرانخودرو حل نکرده هنوزم بعضی ها دسته سیم استارت خوردن ماشینشون به چراغ سقفی وصل هست بعضی ها ترمز!!! یکی از این چراغ ها میسوزه ماشین طرف استارت نمیخوره یا سوکت ای بی اس شل میشه کش میاد زیاد ماشین تمام علامتهاش پشت آمپر روشن میشه!!!!

  48. اورن ازاد می‌گوید

    این دوشرکت خودرو ساز فقط ارابه مرگ خوب تولید میکنن بگذارن خودرو واردبشه ببینم کی میاد این فرغون چهارچرخو ازتون بخره اگه میخان جلو فساد وبگیرن اول باید ازاین دو شرکت که با مافیا بازی پدر کل مردم ودراوردن برخورد کنن.

  49. خالو می‌گوید

    نفرین برنمرودوفرعون

  50. میلاد می‌گوید

    با سلام
    حالا کی قراره بخره ؟؟ مردم ؟؟ برا یه درصد ملت هم این نیست
    تنها راه اصلاح ماشین شازی ایران ایجاد رقابت با ورود شرکتای خارجی و خروج انحصار از دست این دو زالوی خونخوار هست

  51. رحیم می‌گوید

    کارخانه ای که مثل انگل منابع کشور را می بلعد بدهی اش بیشتر از قیمت خودش است ، خودرو های بی کیفیت و. مصرف ،زشت و با قیمت های بالا مثلاً تولید می کند .

  52. رسام می‌گوید

    چه خوشگله?

  53. بابک می‌گوید

    درود بر شما هموطن گرامی آریای عزیز ، نظر شما دقیق و به جا بود ، یکی از فامیل های بنده جزو نخبه های شریف بود که الان اسنپ کار میکنه ، طراحی مسخره ی این ماشین هم کار همون دلال های خودرو هست که در کشور ما مافیا و تولید کننده و فروشنده و دلال خودرو همشون یکی هستند و هیچکس در کشور سر جای خودش نیست و نخبه اسنپ کار میکنه ، کسی که دیپلم نداره مدیر عامله و ……

  54. بابک می‌گوید

    قیافه ی ناموزون و چیزی شبیه تخم مرغ شانسی ، البته از طراح کننده های ساینا و تیبا و …. انتظار بیش از این هم نیست ، اینهمه طراح نخبه در کشورمون بود و هست که اونایی که تونستن رفتند و اونایی هم که نتونستن دارن اسنپ و آژانس و …. و یا در شغل های نامربوط با مدرک تحصیلی و نبوغشون کار میکنند و اشخاص بیسواد و بدون مدرک تحصیلی با استفاده از روابط و …. مدیر عامل و … پست های کلیدی و مهم رو اشعال کردند و ماشین هم طراحی میکنند

  55. تماشگر می‌گوید

    طراحی روز دنیا در ایران ساینار کوییک رانا دنا اینا شمارو مسخره کردن هر آشغالی می‌سازیم شما باید بخرید .رهبرم پشتشونه انحصاری مملکت. خودتونو میدونید پس لایقتتون همینه بخرید بازم بگید من نخرم یکی دیگه……..

  56. Jahan می‌گوید

    خب اخه به چیه شما اعتماد کنیم کدوم حرفتون دقیق اجرایی شده ها؟؟؟

  57. محمد می‌گوید

    همینم وارداتی بابا ایران فقط بلده دزدی کنه تموم شد رفت

  58. دکی می‌گوید

    اگه شش ماه ملت این آشغالارو نخرن بمونه دستشون این جوری به خلق الله نمیندازن .هر دارد به سر سودای وطن بسم الله .

  59. علی می‌گوید

    شاسی ۲۰۰۸. بدنه شبیه ام وی ام منتهی کپی در کپی باقطعات بی کیفیت؛ میشود‌‌ قیمتش چند برابرقیمت مشابه خارجی ولی باتکنولوژی بدل یک یا دو دهه عقب

  60. یک ایرانی می‌گوید

    شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا ۳ساله یه خودرو تولید کرده که تو این ۳سال در کل کشور یک نفر کشته و۱۷نفر زخمی داده الان به خاطر این یک نفر بایدن و قوه قضاییه آمریکا دستور محاکمه داده ولی داخل ایران پراید ریشه مردم درآورده وهر روزم گرانتر میشه اگر روز قیامتی هست اولین کسانی که باید محاکمه بشن این دو خودرو سازی ایران

  61. علیرضا می‌گوید

    تازمانی که واردات خودرو آزاد نشه حتما قیمت این میشه بالای یک میلیارد .خر را به جای اسب به مردم قالب میکنن
    مردم هم توی صف ثبت نام هم صف میکشن

  62. رضا می‌گوید

    سلام
    دوستان یک مثال میزنم . شما برو تا آخرش
    ده سال پیش ارتش تیرباری ساخته که در دقیقه ۵۰۰۰ شلیک داره. بیش از ۴۵۰۰ قطعه داره و تمام علوم روز نبز در اون استفاده شده. کاملا ایرانی. یعنی یافتن خودرو از ساختن این سلاح سختتره؟؟؟
    فقط باید مافیا را ریشه کن کرد

  63. رضا می‌گوید

    ساختن

  64. ابی می‌گوید

    بر فرض محال گیریم ک ‌این ماشین ، ماشین خیلی خوبیه
    و تمام استانداردها رو داره
    بابا جان با این قیمت ها کی میتونه بخره
    مردم تو خرید ی پراید موندن
    جمع کنید تورو خدا بساط تون رو
    همش میخواید ب ی طریقی جیب مردم بدبخت و بیچاره رو خالی کنید
    خانه ای کز ظلم پیرانش کنی
    آه مظلومان خرابش میکند

  65. مهران می‌گوید

    آرم پژو فرانسه چی میگه مرگ بر مستعمره بودن ایران‌خودرو..

  66. امیر می‌گوید

    ???عالی بود

  67. بی نام می‌گوید

    یادشون رفته موقعی که میخواستن عکس کابین یه ماشین دیگرو بزارن ارم پژو رو از رو فرمون پاک کنن

  68. دپ می‌گوید

    تو طراحی کردن عالی هستن ولی بعید میدونم همونو به ملت شریف تحویل بدن ?

  69. حسن می‌گوید

    دوباره امدن یه پلتفرم دیگه چراغ جلو و عقبش عوض کردن و گفتن تولید ملی.
    دختر من از مهندسین شما بهتر طراحی میکنه.
    پول حرام توی گلوتون گیر کنه

  70. كارون می‌گوید

    یه فیلم از شاسی بلند تویوتا لندکروز۲۰۲۲رو و امکانات و آپشن‌های اون رو تقدیم کنید به مدیران ایران خودرو و سایپا بلکه با دیدن اون از رو برن!!

  71. صالح می‌گوید

    فقط کافی بود جای آرم سمند، آرم پورشه بود. خود تحقیری در حد بنز.

  72. عشق فرغون می‌گوید

    چقدر این مردم رو ساده فرض کردن وقتی لاستیک فرغون رو از چین وارد می کن باید باور کنیم طراحی و تولید داخلی رو . هر وقت دست از انحصار برداشتند و ورود خودروی خارجی آزاد شد اونوقت ببینیم چند مرد حلاجن

  73. بهرام می‌گوید

    اینم یکی از لگن های غیر استاندارد ( از نظر طراحی و ایمنی و مکانیکی و امکانات رفاهی و …. خلاصه بی نصیب از تمام استانداردهای روز خودرو در دنیا ) از مجموعه لگن های تولیدی مافیای لگن سازی کشورمون هست که با قیافه ی ناموزون و خنده دار و قیمت سرسام آورش که هم قیمت با پیشرفته ترین خودروهای مشهور دنیا هست لایق ملت همیشه در صف و صحنه ایران دونستن و با شناختی که از ملت دارن مطمئن هستند که هر لگنی به هر قیمتی تولید بکنن رو دستشون نمیمونه و مردم برا خریدش سر و دست میشکونن ، مردمی که برا خرید ساینا و تیبا و … از هم سبقت بگیرن لایق همین لگن ها هستند ، از ماست که بر ماست

  74. ایرانی می‌گوید

    یه زمانی بهترین ماشین های دنیا و بهترین برندهای آمریکایی از جمله شورلت ایران ، بیوک ایران ، آریا و … در ایران مونتاژ میشد و ایمنی و قدرت و لیاقت حرف اول صنعت خودروسازی کشورمون رو میزد اما الان بعد از چهل سال پسرفت داریم آشغال های بی نام و نشان چین که خوده مردم چین هم خریدارش نیستن رو مونتاژ میکنیم ، ایران تنها کشوری هست که گذشتش مثل آیندش میمونه

  75. امیرحسین می‌گوید

    من نظرات به چند نتیجه رسیدم اکثر کسایی که پست گذاشتن یا خود تحقیرن یا تو ایران زندگی نمی کنند یا ماشین های بنز یا بی ام و سوار میشن این ماشین ها که خیلی بهتر از سمند و پژو پارس هستن اگه بعضیا می گن ۱میلیارد خوب نخر برو همون چینی یا کره ای رو بخر زورت نکردن خودرو ساز های ما بعد سال ها فهمیدن باید پیشرفت کنن حالا اینقدر بد بگید تا دوباره همون پراید رو بسازن همین کسایی که بد می گن فردا خودشون اولین کسایی هستن میرن این ماشین رو می خرن

  76. momeni می‌گوید

    چرا روی فرمونش برند پژو خورده ؟ مسخره کردید ملتو؟

  77. علی می‌گوید

    موتور تی یو ۵ همون موتور ۲۰۶ هست گیربکس پاورتک همون گیربکس اتوماتیک آریو هست که کره ای گیبرکس خوبیه و سگ جونه خیلی…مونور تی یو ۵ ولی برای این بدنه ضعیفه و ماشین لش میشه مگر اینکه توربو شارژ بذارن روش

  78. صادق می‌گوید

    موتور پیکان تقویت شده بزارید براش و به قیمت خون باباتون بدید ملت

  79. منصوری می‌گوید

    بازار خودرو تا ۲ ماه آینده متعادل میشه.
    مطمئن باشید‌ عاقبت بازارخودرو و بورس مشابه همدیگست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.