مقایسه سوبارو لگاسی با هیوندای سوناتا LF و تویوتا کمری XV50

خودروهایی که هم‌قد هستند!

1

برای مقایسه سوبارو لگاسی با خودروهایی که کیفیت، قیمت، امنیت و سرعت‌شان در حد این سدان ژاپنی باشد، نیاز به جست‌ و جوی زیادی نیست چون در این تیپ و کلاس خودروهای بسیاری است که می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

بااین‌حال، برای مقایسه به‌سراغ «ترین‌های» بازار رفتیم تا بتوانیم کیفیت و امکانات خودروهایی در این سطح را در کنار یکدیگر محک بزنیم. در این مقاله، ما به مقایسه سوبارو لگاسی با هیوندای سوناتا LF و تویوتا کمری XV50 می‌پردازیم.

مقایسه سوبارو لگاسی با هیوندای سوناتا LF

سوبارو لگاسی و هیوندای سوناتا LF از بسیاری جهات شبیه به یکدیگر است. برای مقایسه این دو اتومبیل در گام اول باید سراغ مشخصات فنی آنها برویم.

نسخه ۲۰۰۹ سوبارو لگاسی از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۴۹۸ سی‌سی بهره می‌برد که می‌تواند ۱۷۵ اسب‌ بخار قدرت تولید کند. در مقابل هیوندای سوناتا LF موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۳۵۹ سی‌سی دارد که با اینکه این حجم موتور از لگاسی کمتر است اما حدود ۱۷۸ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کند.

نمای روبه‌رو سوبارو لگاسی
نمای روبه‌رو سوبارو لگاسی

حداکثر سرعت سوبارو لگاسی ۱۵ کیلومتر بر ساعت بیشتر از سوناتا اعلام شده است، ولی در عوض شتاب سوناتا ۰٫۱ ثانیه در مقایسه سوبارو لگاسی کمتر است؛ یعنی سوناتا در ۹٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مصرف سوخت ترکیبی لگاسی ۷٫۷ لیتر و مصرف سوخت سوناتا ۸٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. باک هر دو اتومبیل ۷۰ لیتر ظرفیت دارد و ازنظر استاندارد آلایندگی هم هر دو یورو ۵ را دریافت کرده‌ است.

از نظر ایمنی در مقایسه سوبارو لگاسی با هیوندای سوناتا LF باید گفت که برنده لگاسی است؛ چون از کیسه هوای جانبی و پرده‌ای هم بهره می‌برد، درحالی‌که سوناتا فقط کیسه هوای راننده و سرنشین جلو را دارد. هم لگاسی و هم سوناتا دارای آپشن‌های متنوع و خوبی است که از این نظر خیال راننده و سرنشینان را راحت می‌کند. البته اختلاف‌های جزئی هم وجود دارد.

مثلاً لگاسی سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه با کانال مخصوص سرنشینان عقب دارد که سوناتا از داشتن این امکان محروم است. در عوض سوناتا سردکن صندلی دارد که لگاسی چنین امکانی را ندارد. 

نمای داخل سوبارو لگاسی ۲۰۰۹
نمای داخل سوبارو لگاسی ۲۰۰۹

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا LF به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه سوبارو لگاسی با تویوتا کمری XV50

تویوتا کمری XV50 (جی‌ال) هم یکی از رقبای سوبارو لگاسی است. در مقایسه فنی این دو اتومبیل باید گفت که هر دو از پیشرانه ۲٫۵ لیتری بهره می‌برد که البته لگاسی با این پیشرانه می‌تواند ۱۷۵ اسب بخار و کمری ۱۷۸ اسب‌ بخار قدرت تولید کند. هر دو اتومبیل هم از گیربکس ۶ دنده‌اتوماتیک بهره می‌برد.

در رقابت شتاب دو اتومبیل برنده تویوتا کمری است که حدود ۰٫۷ ثانیه در مقایسه سوبارو لگاسی زودتر می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اما حداکثر سرعت لگاسی بیشتر از کمری خواهد بود. حداکثر سرعت لگاسی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت کمری ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

نمای پشت سوبارو لگاسی ۲۰۰۹
نمای پشت سوبارو لگاسی ۲۰۰۹

از نظر ایمنی هم باید گفت که کمری با داشتن ایربگ زانویی در مقایسه سوبارو لگاسی برتر است. ظرفیت مخازن سوخت هر دو اتومبیل ۷۰ لیتر و هر دو دارای استاندارد یورو ۵ است. ازنظر امکانات هم بستگی دارد که کدام تیپ کمری را با لگاسی مقایسه می‌کند. به‌طورکلی باید گفت که امکانات و آپشن‌ها سوبارو لگاسی بیشتر از تویوتا کمری است.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا کمری به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه سوبارو لگاسی در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین آگهی‌های خرید و فروش سوبارو لگاسی

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

1 نظر
  1. کاظمی می‌گوید

    من لگاسی دارم هنوز‌. فوق العاده ست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.