مقایسه تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی با خودروهای هم‌رده

0

تویوتا برای تولید خودروهای مقرون‌به‌صرفه خود از به‌کارگیری آپشن‌های اضافی و هزینه اضافی در طراحی داخلی کاسته است، اما در‌عوض داخل کابین این خودرو احساس راحتی و ایمنی بسیار زیادی خواهید داشت. به‌همین‌دلیل ممکن است بسیاری از خریداران در هنگام خرید خودرو به این مسائل توجهی نداشته باشند و تنها از روی غریزه تجملاتی خود به‌سراغ خودروهای دیگر با امکانات و تجهیزات بیشتری بروند. در ادامه قصد داریم مقایسه تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی با هیوندای النترا ۲۰۱۳ و هوندا سیویک ۲۰۱۳ بپردازیم و توان رقابت این خودرو را در کنار رقبایش بسنجیم.

تصویری از نمای داخل تویوتا کرولا 1800 سی‌سی
تصویری از نمای داخل تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی

مقایسه تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی با هیوندای النترا ۲۰۱۳


هیوندای النترا یک سدان کامپکت کره‌ای است که در بازار ایران با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. با مقایسه تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی با هیوندای النترا می‌توان با اطمینان گفت که هر دو خودرو در نمای ظاهری از طراحی زیبایی بهره می‌برند. همچنین، استفاده از خطوط شکسته و چراغ‌های کشیده با گوشه‌های تیز موجب شده النترا چهره‌ای اسپرت به خود بگیرد.

در نقطه مقابل تویوتا کرولا نیز در نسل اخیر خود تغییرات زیادی را از سر گذرانده است و به نوعی به زیباترین نسخه کرولا بدل شده است. در این خودرو نیز چراغ‌های کشیده جلو، که با جلوپنجره کرومی این خودروی ترکیب پیوسته‌ای را شکل داده است، توانسته کرولا را، حداقل از نمای روبه‌رو، به یک خودرو زیبا و جذاب تبدیل کند، ولی در‌حالت‌کلی، این النتراست که با چهره جوان‌پسند خود هیجان‌انگیزتر از کرولا ظاهر می‌شود.

کابین هر دو خودرو نیز از طراحی مطلوبی برخوردارند. در هیوندای النترا یک کنسول وسط T شکل به‌چشم می‌خورد که با ورود به کابین این خودرو توجه را به خود جلب می‌کند. اگرچه شاید این سبک از طراحی مورد پسند همه نباشد. تویوتا کرولا نیز نسبت به نسل‌های گذشته خود در این بخش بسیار پیشرفت کرده است و کابین این خودرو دیگر آن حس‌و‌حال کسل‌کننده را ندارد. اگرچه کیفیت متریال کابین در هر دو خودرو خیلی بالا نیست، ولی با‌این‌حال، راضی‌کننده است. با‌وجود اینکه، هر دو خودرو فضای کافی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند، ولی تویوتا کرولا به‌دلیل اینکه ابعاد آن اندکی از النترا بزرگتر است فضای راحت‌تری را برای ۵ سرنشین بزرگ‌سال فراهم خواهد کرد.

با مقایسه تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی با هیوندای النترا از نظر سطح امکانات رفاهی باید گفت که هیوندای النترا وضعیت به‌مراتب بهتری دارد و تویوتا کرولا در این زمینه ضعیف‌تر از حد انتظار عمل کرده، به‌خصوص اینکه تعداد زیادی از آپشن‌های آن تنها در نسخه‌های فول ارائه می‌شود. با‌این‌حال، در این بخش النترا از آپشن‌های اضافه‌تری مانند صفحه نمایش ۷ اینچی به‌همراه دوربین عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده بهره می‌برد که در کرولا به‌چشم نمی‌خورند.

در بحث امکانات ایمنی نیز شرایط النترا بهتر است. این خودرو به امکاناتی مانند ۶‌ کیسه‌هوا و سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESC مجهز است. در‌حالی‌که، تویوتا کرولا فقط از ۲ کیسه‌هوا در کنار سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, BAS بهره می‌برد.

هیوندای النترا به یک پیشرانه ۱.۸‌ لیتری ۴‌ سیلندر مجهز است که می‌تواند ۱۴۸‌ اسب بخار قدرت و ۱۷۸‌ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند و به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۶‌ سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. در‌حالی‌که، تویوتا کرولا از یک پیشرانه ۲‌ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند ۱۴۵‌ اسب بخار قدرت و ۱۸۷‌ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از یک جعبه‌دنده ۴‌سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در هیوندای النترا ۱۰.۲ ثانیه و در کرولا ۹.۷‌ ثانیه است. از نظر مصرف سوخت نیز هیوندای اندکی کم‌مصرف‌تر است.

پیشنهادی می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای النترا با خودروهای هم‌رده‌اش را مطالعه کنید.

نمای پشتی تویوتا کرولا 1800 سی‌سی
نمای پشتی تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی

مقایسه تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی با هوندا سیویک ۲۰۱۳ 


هوندا سیویک یک سدان کامپکت است که یکی از محبوب‌ترین‌ها در کلاس خود محسوب می‌شود، اگرچه در بازار ایران نتوانسته به موفقیت خاصی دست یابد. از هر‌نظر که به این خودرو نگاه کنیم زیبا به‌نظر می‌رسد. طراحی ظاهری سیویک مجذوب‌کننده است و هماهنگی خاصی میان اجزا آن دیده می‌شود. البته شاید طراحی این خودرو کمی عجیب به‌نظر برسد و مورد پسند همه نباشد. در مقابل، تویوتا کرولا نیز خودرویی زیباست و از طراحی خوبی بهره می‌برد و شاید بتوان گفت طراحی آن عامه پسندتر است.

با با مقایسه تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی با هوندا سیویک از نظر طراحی کابین باید گفت که هوندا سیویک از شرایط مطلوبی برخوردار است. کابین این خودرو ارگونومی خوبی دارد و جنس متریال به‌کار رفته نیز خوب است. از طرفی کرولا نیز کابین زیبایی دارد که از متریال قابل‌قبولی ساخته شده است و از این نظر هر دو خودرو را می‌توان تا‌حدودی برابر دانست، اگرچه کابین سیویک از نظر ارگونومی وضعیت بهتری دارد.

آگهی‌های خرید و فروش هوندا سیویک

از نظر سطح امکانات نیز هوندا سیویک شرایط بهتری نسبت به تویوتا کرولا دارد و هرآنچه را از یک خودروی مدرن انتظار می‌رود در اختیار راننده قرار می‌دهد. امکانات مانند صفحه نمایشگر ۵‌ اینچی، دوربین دید عقب، نشان‌دهنده میزان باد لاستیک‌ها که در کرولا موجود نیست.

در بحث ایمنی هر دو خودرو از ایمن‌ترین خودروهای کلاس خود هستند، با این تفاوت که هوندا سیویک در مقایسه با تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی علاوه‌بر کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو، به کیسه‌هوای جانبی و پرده‌ای نیز مجهز است.

هوندا سیویک از یک پیشرانه ۱.۸‌ لیتری ۴‌ سیلندر بهره می‌برد که توان تولید ۱۴۰‌ اسب بخار قدرت و ۱۷۷‌ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۵‌ سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در‌حالی‌که، تویوتا کرولا از یک پیشرانه ۲‌ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند ۱۴۵‌ اسب بخار قدرت و ۱۸۷‌ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از یک جعبه‌دنده ۴‌ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر هوندا سیویک ۱۰.۴‌ ثانیه است. در‌حالی‌که، تویوتا کرولا در ۹.۷‌ ثانیه به سرعت ۱۰۰‌ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی نیز در سیویک ۶.۳‌ لیتر و در کرولا ۷.۳ لیتر است. شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هوندا سیویک با خودروهای هم‌رده‌اش در بازار را هم مطالعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات خوبی از تویوتا کرولا ۱۸۰۰ سی‌سی در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید آخرین آگهی‌های خرید و فروش تویوتا کرولا را در وب‌سایت دیوار مشاهده کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این خودروها را داشته‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.