مقایسه تویوتا GT86 با هیوندای جنسیس کوپه و آلفارومئو جولیتا

یک اسپرت تمام‌عیار

0

تویوتا GT86 مانند هر خودروی دیگری رقبای قدری در بازار دارد. ازجمله رقبای این خودرو می‌توان هیوندای جنسیس کوپه و آلفارومئو جولیتا را نام برد. در این مقاله‌، ما به مقایسه تویوتا GT86 با جنسیس کوپه و آلفارومئو جولیتا می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه تویوتا GT86

مقایسه بین خودروهای موجود در هر کلاس و یا خودروهای هم‌سطح یکی از علاقه‌مندی‌های کارشناسان اهل‌ فن و دوست‌داران دنیای خودرو است. زمانی که صحبت از مقایسه خودرویی اسپرت به‌میان می‌آید، این علاقه و هیجان بیشتر هم می‌شود.

این بار در این مقایسه می‌خواهیم تویوتا GT86 را با رقبایش مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک انتخاب بهتری است. همان‌ طور که می‌دانید تویوتا GT86 کوپه‌ای اسپرت است که به‌دلایل زیادی مانند ظاهر زیبا و جذاب، پیشرانه به‌نسبت قدرتمند و کیفیت زیاد به گزینه‌ای محبوب به‌خصوص در بین جوانان تبدیل شده است.

مقایسه تویوتا GT86 با هیوندای جنسیس کوپه

اولین خودرویی که ما در مقایسه تویوتا GT86 به آن می‌پردازیم، جنسیس کوپه است. جنسیس کوپه یکی از محصولات شرکت خودروسازی هیوندای است که اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ روانه بازار شد. جنسیس کوپه نه‌تنها در ایران، بلکه در بازارهای جهانی هم یکی از محبوب‌ترین خودروها است.

هیوندای جنسیس کوپه از روی پلتفرم جنسیس سدان ساخته شده است. طراحی این خودرو زیبا و جذاب است و کاملاً معلوم است که زیر این پوسته زیبا خودرویی هیجان‌انگیز و اسپرت قرار دارد. چراغ‌های کشیده جلو به‌همراه خطوط زیبای کنار خودرو و چراغ‌های عقب با طرحی خاص، موجب زیبایی هرچه بیشتر جنسیس شده و آن را به خودرویی اسپرت تبدیل کرده است.

مقایسه تویوتا GT86 با جنسیس کوپه
تویوتا GT86 از نمای روبه‌رو

کابین جنسیس هم زیباست و از متریال باکیفتی در ساخت آن استفاده شده است. شاید بیشترین چیزی که در طراحی کابین این خودرو جلب‌توجه می‌کند، شکل عمودی کنسول میانی است که باعث شده است کابین جنسیس کابینی خاص باشد.

در نقطه‌مقابل، تویوتا GT86 در طراحی چیزی از جنسیس کم ندارد؛ حتی می‌توان گفت که خودروی زیباتری نیز است. نمای بیرونی و کابین این خودرو زیباست و حس و حالی اسپرت را منتقل می‌کند. شکی در زیبا بودن هر دو خودرو نیست، ولی می‌توان گفت تویوتا در این زمینه اندکی بهتر عمل کرده است.

تفاوت اصلی این دو خودرو در بخش فنی است. رقیب کره‌ای این میدان یعنی جنسیس به پیشرانه‌ای ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. جنسیس از جعبه‌دنده‌ای ۶ دنده‌‌اتوماتیک تیپ‌ترونیک بهره می‌برد که توان تولیدی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر جنسیس حدود ۶٫۵ ثانیه است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی جنسیس کوپه حدود ۹٫۵ لیتر است.

در مقابل تویوتا GT86 به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید حداکثر ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه می‌تواند در ۷٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و مصرف ترکیبی آن نیز ۷٫۱ لیتر است.

مقایسه تویوتا GT86 با جنسیس کوپه
نمای داخلی تویوتا GT86

باتوجه‌به اطلاعات بالا، کاملاً مشخص است که جنسیس در شتاب‌گیری و مسیر مستقیم در مقایسه تویوتا GT86 پیروز میدان است. قضیه به همین‌ جا ختم نمی‌شود، زیرا GT 86 نیز خودرویی تند و تیز و چابک است و باتوجه‌به ابعاد کوچک‌ترش در شلوغی‌های شهر و مسیرهای پرپیچ‌وخم از خجالت جنسیس کوپه درخواهد آمد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای جنسیس کوپه به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه تویوتا GT86 با آلفارومئو جولیتا

خودروی دیگری که در مقایسه تویوتا GT86 به آن می‌پردازیم، آلفارومئو جولیتا است. با وجود اینکه آلفارومئو جولیتا در کلاس خودروهای هاچ‌بک قرار می‌گیرد، ولی به‌دلیل قرارداشتن در رده قیمتی نزدیک به دو خودروی دیگر، در این مقایسه نیز حضور دارد. علاوه بر آن، ماهیت اسپرت و تهاجمی آلفارومئو جولیتا همانند دو خودروی دیگر باهدف لذت‌بردن از رانندگی ساخته شده است.

آلفارومئو جولیتا هاچ‌بکی دوست‌داشتنی و زیباست و بدون تردید زیباترین خودروی هاچ‌بک حاضر در بازار ایران به‌ شمار می‌رود. البته آلفارومئو جولیتا در بازار ایران خیلی موفق نبود و به‌دلیل پشتیبانی ضعیف شرکت واردکننده و همچنین قیمت زیاد، نتوانست فروش خوبی را تجربه کند.

به‌غیراز طراحی جذاب، آلفارومئو جولیتا به پیشرانه‌ای هیجان‌انگیز نیز مجهز است. پیشرانه به‌کاررفته در این خودرو موتوری ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۳۶۸ سی‌سی مجهز به توربوشارژ است که توان تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این پیشرانه جذاب ۷٫۷ ثانیه است. مصرف سوختی ترکیبی ۵٫۲ لیتری این خودرو نیز نشان از کم‌مصرف‌بودن آن دارد.

مقایسه تویوتا GT86 با آلفارومئو جولیتا
نمای پشتی تویوتا GT86

آلفارومئو جولیتا با وجود اینکه ماهیتی اسپرت و خشن دارد، در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز بسیار خوب عمل کرده و همانند خودرویی لوکس شهری مجهز است. ازجمله نکات منفی این خودرو در مقایسه تویوتا GT86، شاید بتوان به استهلاک بیشتر، هزینه نگهداری زیاد و بازار خرید و فروش ضعیف آن اشاره کرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش آلفارومئو جولیتا به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه تویوتا GT86 در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین آگهی‌های خرید و فروش تویوتا GT86

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.