مقایسه تویوتا هایلوکس بلند دو کابین با فوتون تونلند و آمیکو ‏دو کابین آسنا

برتری محسوس

38

تویوتا هایلوکس بلند دو کابین خودرویی در کلاس وانت‌بارها است که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ در کشور ژاپن تولید شده است. این نسل از این خودرو دنباله‌روی نسلی است که از ماه مارس ۱۹۶۸ به وجود آمده است. در این مقاله، ما به مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند با فوتون تونلند و آمیکو ‏دو کابین آسنا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر تویوتا هایلوکس دو کابین بلند

تویوتا هایلوکس بلند دو کابین به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین وانت‌های حاضر در ایران به شمار می‌آید که البته مشتریان مخصوص به خود را دارد و مانند سایر کشورها، خودرویی پرکار به‌نسبت ارزان‌قیمت و البته دوست‌داشتنی محسوب می‌شود. این خودرو با بهره‌گیری از علمی‌ترین روش تولید ساخته شده و در ساخت آن شرایط آب و هوایی نقاط مختلف جهان در نظر گرفته شده است.

تویوتا هایلوکس بلند دو کابین وانت‌باری قدرتمند، زیبا و لوکس است که دارای موتور بنزینی ۴ سیلندر خطی مستقیم، ۱۶ سوپاپ با گنجایش ۲۶۹۴ سی‌سی است که در دور موتور ۵۲۰۰ در دقیقه می‌تواند ۱۵۸ اسب‌ بخار نیرو تولید کند. گشتاور آن نیز در دور موتور ۳۸۰۰ در دقیقه ۲۴۱ نیوتن‌متر است. همچنین گیربکس این وانت‌بار ۵ دنده‌دستی است. طول این خودرو ۵۲۶۰، عرض آن ۱۸۳۴، ارتفاعش ۱۸۴۹ میلی‌متر است. حداکثر سرعتی که برای تویوتا هایلوکس بلند دو کابین با ۱۷۵۰ کیلوگرم وزن اعلام شده است، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. حدود ۱۱ ثانیه نیز طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مقدمه‌ای بر مقایسه تویوتا هایلوکس بلند دو کابین
تویوتا هایلوکس بلند دو کابین از نمای روبه‌رو

ظرفیت باک این خودرو ۷۶ لیتر است. تویوتا هایلوکس بلند دو کابین در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۱٫۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو درمجموع استاندارد محیط زیست یورو ۴ را کسب کرده است. این وسیله‌نقلیه ژاپنی ۲ عدد کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین دارد. تویوتا هایلوکس بلند دو کابین همچنین دارای ترمز ضدقفل ABS است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سیستم هوشمند پشت‌سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش پارچه‌ای، صندلی راننده دارای تنظیم دستی، تنظیم برقی به‌همراه راهنمای LED و گرمکن، قفل مرکزی با ریموت رادیویی و سیستم ایموبلایزر اشاره کرد.

مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند با فوتون تونلند

فوتون تونلند وانت‌باری دو کابین چینی است که در ایران کارخانه ایران‌خودرو دیزل آن را تولید می‌کند. این وانت با ۲ موتور بنزینی و گازوئیلی به بازار عرضه شده است. در این مطلب مدل بنزینی را با تویوتا هایلوکس بلند دو کابین مقایسه می‌کنیم. موتور وانت‌بار فوتون تونلند موتوری ۴ سیلندر خطی مستقیم توربو ۱۶ سوپاپ به گنجایش ۲۰۰۲ سی‌سی است. حداکثر قدرت این خودرو به ۲۰۰ اسب‌ بخار در دور موتور ۵۲۵۰ در دقیقه می‌رسد و گشتاور آن نیز ۲۱۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ در دقیقه است؛ از این حیث دارای موتوری ضعیف‌تر در مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند است.

مقایسه تویوتا هایلوکس بلند دو کابین با فوتون تونلند و آمیکو ‏دو کابین آسناحداکثر سرعت فوتون تونلند ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و باک آن گنجایش ۷۶ لیتر بنزین را دارد. مصرف سوخت این خودروی چینی ـ ایرانی ۱۰٫۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. فوتون تونلند با ۱۹۴۰ کیلوگرم وزن، ۱۹۰ کیلوگرم از تویوتا هایلوکس بلند دو کابین سنگین‎‌تر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این وسیله‌نقلیه ۱۸ ثانیه اعلام شده است که با این وضع باید بگوییم که این خودرو در مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند کندتر است. فوتون تونلند دارای ۲ کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو است. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۵ را نیز دارد.

مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند با آمیکو دو کابین آسنا

آمیکو‏ دو کابین آسنا بین سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ تولید شده است. این خودرو تولید مشترک ارس‌خودرو با شرکتی چینی است که توانسته خود را به‌عنوان رقیبی برای تویوتای هایلوکس دو کابین مطرح کند. آمیکو‏ دو کابین آسنا دارای موتوری ۴ سیلندر خطی مستقیم ۱۶ سوپاپ با گنجایش ۲۳۷۸ سی‌سی است که حداکثر قدرت آن در دور موتور ۵۲۵۰ در دقیقه به ۱۴۳ اسب‌ بخار می‌رسد؛ این وضعیت مشابه با تویوتا هایلوکس بلند دو کابین است. حداکثر گشتاورش نیز ۲۰۰ نیوتن‌‌متر در دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۲۰۰ در دقیقه است.

مقایسه تویوتا هایلوکس بلند دو کابین با آمیکو دو کابین آسنا
نمای پشت تویوتا هایلوکس بلند دو کابین

ازنظر شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو در مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند به مراتب کندتر است؛ طوری‌که این شتاب در آمیکو دو کابین آسنا ۱۵٫۵ ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین باید بگوییم که این وانت‌بار با ۱۸۱۰ کیلوگرم وزن از تویوتا هایلوکس بلند دو کابین حدود ۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر است.

با داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۵ و مصرف سوخت ترکیبی ۱۰٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با باک ۶۰ لیتری می‌توان گفت که آمیکو‏ دو کابین آسنا از این حیث در مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند اندکی وضعیت بهتری دارد. این وانت‌بار مانند دو وانت‌باری که پیشتر درباره‌شان نوشتیم، مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین است.

سخن پایانی 

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از تویوتا هایلوکس بلند دو کابین و توانایی آن در برابر رقبایش در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر، از آخرین قیمت این خودرو مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش تویوتا هایلوکس بلند دو کابین

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان مشتاق بلاگ دیوار در میان بگذارید.

38 نظرات
  1. shayan می‌گوید

    سلام.
    من پیکاپ امیکو دارم‌ .
    اصلا قابل قیاس با هایلوکس نیست. ۱ساله خریدم. فقط میتونم بگم اشغال دست مردم دادن.
    اگه بخام از معایب این پیکاب بگم. باید چندین سطر بنویسم.
    قطعات بی کیفیت . گارانتی و پشتیبانی بسیار ضعیف.
    نمایندگی بی مسئولیت. و و و ….

    1. بیخبر می‌گوید

      یک ماشین استاندار جهانی رو با امکو مقایسه می کنید؟

  2. Mostafa می‌گوید

    مگه میشه این سامورایی سخت جون رو با آشغالهایی مثل آمیکو مقایسه کرد، فورد F150raptor با اون عظمتش هنوز اندر خم یک کوچه هایلوکس مونده….

  3. مرتضی می‌گوید

    عشق است هایلوکس

    1. جلال دوجی می‌گوید

      واقعا مقایسه تویوتا بااین ماشینای چینی اصلا درست نیسته به نظرم توهین به تویوتا هسته همانطورکه شیرسلطان جنگله تویوتا هم سلطان ماشینا هسته

  4. رضا می‌گوید

    همچین از أمینو حرف میزنه که نگو ، هایلوکس مدل ٩٠ رو هم نمیشه مقایسه کرد با هیچ خودروى اشغال چینى ، تویوتا هایلوکس رو باید با احترام ازش صحبت کرد و هیچ خودرویى قابل قیاس با تویوتا نیست ، امیکو ????????????

  5. محمود می‌گوید

    دمتون گرم. ممنون از مقایسه خوبتون

  6. شهریار می‌گوید

    مقایسه ای که کردید برای من مفید بود و تشکر میکنم. واقعا تویوتا هایلوکس قابل قیاس با فوتون و آمیکو نیست. من هر سه را داشتم. الان فوتون بنزینی دارم. در سربالاییها کم میاره. ولی فضای داخلش و بخصوص صندلی عقبش از هایلوکس بهتره. قطعاتش ضعیفه و زاپاس بندش افتضاح هست. مجبور شدم دو بار تعمیرش کنم وآخرش هم یک میله قویتر دادم درست کردن براش. تنها حسن آن اینه که قیمتش نسبت به تویوتا خیلی ارزانتره.

  7. رسول می‌گوید

    ماشینی که چند بار آفرود بره
    فنر عقبش بشکنه
    و انگار داخل ماشیین جیر جیرک باشه.. صدا میده
    این آمیکو… مقصر خودمون فقط داره سرهمدیگر و کلاه میزاریم

  8. حسین می‌گوید

    بنظر بنده حق با دوستمونه ، هر گردی گردو نمیشه ، باید به هایلوکس وسازندش احترام گذاشت ، وقیاس تویوتا با این آمیکو و فوتون ، کلا فارغه ، این چه قیاسی که نویستده میکنه ، مثل این میمونه ، که تیم فوتبال برزیل رو باتیم فوتبال مالدیو مقایسه کنی و بگی هردو تیم فوتبالیست دارن و۱۱ نفر تو زمین بازی میکنن ،
    خال مه رویان سیاه و دانه فلفل هم سیاه ، شما پیدا کن پرتقال فروشو

  9. مهران می‌گوید

    خدای چطور روتون شد هایلوکس مقایسه کنین با این دو خودرو در پیتی چینی

  10. ااا می‌گوید

    به نظر من الیاژ خودروهای چینی بسیار ضعیف است در دنیا هم این خودروهای جای صحبت نداره این ماشینهای چینی مثل اشغال سرازیر میشه توی ایران

  11. محمد می‌گوید

    دوستانی اینقدر از آمیکو یا فوتون بد میگن نکنه توقع داشتن با یه کاسه ماست به اندازه دریای خزر آبدوغ درست کنند برای خودشون!؟
    الان با ۷۰۰ یا ۸۰۰ تومن میشه زیر ۵۰ تا کارکردش خرید ولی. یه هایلوکس ۲۰۱۶ با همون کیلومتر کارکرد رو باید دو و نیم میلیارد پولشو بدید

  12. خسرو می‌گوید

    خدایی خجالت آور نیست اصلآ تو روت شده با هایلوکس مقایسه کردی نویسنده چه فکری کرده فکر کر دی

  13. خسرو می‌گوید

    فوق‌العاده بود

  14. کوروش می‌گوید

    تویوتا مثل اسب اصیل است
    ولی آن دو ماشین مثل خری است که یک ما کاه وجو نخوردن

  15. مجید می‌گوید

    آخه استاد ماشین ۷۰هزار دلاری رو با ماشین ۳۰دلار مقایسه میکنی!! یکم کمتر به شعور مخاطبت توهین کنید.
    دوستان یجوری نظر میدن فقط برند براشون مطرح هست، تویوتا ی سابقه چندین ده سال داره ، اما چینیه زیر ۱۵ سال هست…

    1. فرامرز می‌گوید

      قیمت این دوتا چینی لگن رو نمیدونم ولی هیچکدومشون به ۷۰ هزارتا نزدیک هم نمیشن دوست عزیز، هایلوکس تو بازار جهانی حدودا ۲۰ تا ۲۵ هزارتاست ماشینای چینی هم که در این دوتا آشغال توی چین زیر ۲۰ هزارتاست حالا شما ۷۰ هزار دلار رو از کجا آوردی خدا داند؟
      البته شما همون آمیکو رو سوار شو و پشتش بنویس تویوتا
      کی به کیه

  16. افشین می‌گوید

    به نظر من اگه بخوایم دقیق مقایسه کنیم امیکو نصبت به قیمتش از هایلوکس بهتره با یک سوم قیمت میشه خریدش کارای روزمره رو راحت انجام میده.
    یه مثل هس میگه هرچی پول بدی آش بیشتری میخوری.
    پس نباید توقع بیشتری ازش داشت
    با اختلاف یک سوم قیمت میشه

  17. ایرانی می‌گوید

    مقایسه این محصولات اساسا کار نابخردانه ای است محصولات وارداتی را نیز مثل انتخابات یک شورای نگهبان برای منافع شخصی یک عده خاص کنترل میکند و خریدار چاره ای جز انتخاب ندارد

  18. ممصادق می‌گوید

    عجب مقایسه ای

  19. حسن می‌گوید

    نه داداش شما کاملا اشتباه می کنین اینا حرفای آدم‌های خود فروخته بیگانه پرسته بجای این که از تولید داخلی حمایت کنین رفتین تویوتا رو به رخ ما میکشین. ژاپن یه عمریه از این ماشینا میسازه ما تازه داریم میسازیم اونا مخ و مهندسای باتجربه دارن شدن این. ما ا

  20. حسن می‌گوید

    مقایسه این دو مثل مقایسه روز وشبه .

  21. حسن می‌گوید

    امیکو صداش مثل خاور ه که توگردنه حرکت میکنه . تویوتا باموتور۲۷۰۰ وقتی ازکنار رشد میفهمی .

  22. اکبر می‌گوید

    این خودرو ساخت شهر خودمه اگه اشغال هم باشه من عاشقشم از خودرو های ایرانی حداقل از لحاظ تیپ عالیه

  23. شیلا می‌گوید

    مگه همتون آمیکودارین که پشت سرش این حرفارومیزنین حقتونه که پیشرفت نکنین………

  24. حامد می‌گوید

    مثل مقایسه عقاب میمونه با مگس وبی دلیلم نیست که شاعر گفته:
    ای مکس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

  25. ناشناس می‌گوید

    اصلا -میکو تولید داخل قبول،ولی چرا واردات بسته هست،تولید داخلی که به مشتری اهمیت نمیده نمیخوایم،پراید و پژو تولید داخلن ولی ایمنی ندارن،دلیلیرای خریدن نیست،اتحاد و تحریم نخریدن بهترین کاره،اگه همون موقع ول نمیکردیم الان بنز با قیمت پراید سوار میشدیم

  26. محمد می‌گوید

    من هایلوکس ۲۰۰۷ بغیر سیفون و لاستیک و بنزین یادم نمیاد خرج دیگه ای روش کرده باشم ،این آشغالا چینی چین خداییش

  27. مجید می‌گوید

    این همه تمجید و تعریف از تویوتا ..ای کاش روزی به این جایگاه برسیم ای کاش

  28. علی می‌گوید

    سلام
    هایلوکس عشقه آمیکو هم فقط قیافه داره ولی هایلوکس یه چیز دیگس????

  29. مهدی می‌گوید

    به نظر من این مقایسه کلا درست نبوده بهتر بود شما ماشین های هم تیپ چینی رو با هم مقایسه کنید هیچ وقت امکان مقایسه خودرو چین و ژاپن وجود ندارد.
    اگر خودرو های چینی رو با هم مقایسه میکردیم خیلی تاثیر گذارتر بود چون همه میدونن که تویوتا خوبه.
    این مدل وانت جدیدی چینی برند جک هم هست یه مقایسه از اون ۳ تا بزارید.

  30. اصغر می‌گوید

    البته اینقدرها هم که میگین امیکو خودروی بدی نیست امیکو همون میتسوبیشی هس حالا شاید خدمات ضعیف بعدازفروشش یه سری نارضایتی داشته اما من سری دومشو دارم خیلی هم راضیم مخصوصا مناطق کوهستانی وجنگلی هرچهار چرخش مستقل عمل مینکه هایلوکس این ویژگی رو نداره

  31. امین می‌گوید

    دیگه دوستان به اندازه کافی فاتحه جنسای بنجولتونو خوندن حرفی نیست چهل ساله داریم پسرفت میکنیم فاتحه مملکت خونده شده

  32. صدر می‌گوید

    من ۲۰ ساله تویوتا سوارم از کارینای خرگوشی ۱۹۷۶ بگیر تا کمری و الانم پرادو
    میتونستم ماشینای دیگه ای هم بگیرم ولی کسی که تویوتا سوار بشه ماشین دیگه ای سوار نمیشه
    به قول دوستمون تو نظرات بالا تویوتا عشق است عشششق

  33. اسماعیل می‌گوید

    سلام واقعا با این مقایسه‌ای که کردی تویوتا را بردی زیر سوال
    عزیز تویوتا بقدری کیفیت داره که تحت هیچ ععنوان با هر اتومبیلی نمیشه مقایسه کردش

  34. رضا می‌گوید

    با سلام
    به هیچ عنوان کیفیت ساخت و تکنولوژی و مشتری مداری یک کمپانی ساخت ماشین در کشور ژاپن را با کشور چین مقایسه نکنید
    کشور چین تولید کننده خودروهای بی کیفیت از همه
    نظر میباشد

  35. علی می‌گوید

    با سلام. کلا وسایل چینی تاریخ مصرف دارند بعد تاریخ مصرف حتی اگه تو یخچال بذارین فاسد می شن و مثل یه جسد از هم می پاشند . این سیاست چین هست. ما باید تاریخ مصرف انها را در نظر داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.