راهنمای خرید خودروی آلمانی

3

ماشین آلمانی چی بخریم؟ اگر شما هم جزو آن افرادی هستید که در این بازار پرفراز و نشیب خودرو توان مالی بالا دارید و به دنبال پاسخ این سوال هستید، این مطلب می‌تواند دید خوبی به شما بدهد. ما در این راهنمای خرید خودروی آلمانی تلاش کردیم تا بهترین ماشین‌های آلمانی بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

آلمان را باید حاکم بی چون و چرای صنعت خودروسازی در جهان دانست. خودروسازان آلمان به ساخت خودروهایی در بالاترین سطح کیفیت، فناوری، قدرت و ایمنی شهرت دارند. طراحی محصولات آلمانی حقیقتا دیوانه کننده است. آنقدر همه چیز با ظرافت و زیبایی در کنار هم قرار گرفته که نتوان هیچ ایرادی به آن وارد کرد. تجربه رانندگی با یک اتومبیل آلمانی نهایت هیجان و لذت است و برای عاشقان خودرو همانند رویایی شیرینی است که به حقیقت پیوسته.

تقریبا جدیدترین سیستم‌های ایمنی در جهان را کمپانی‌های آلمانی بر روی خودروهای خود سوار می‌کنند. مرسدس بنز، ب‌ام‌و، آئودی، پورشه و فولکس واگن آن‌قدر نام آشنا و خوش‌نام هستند که لازم نیست در مورد ویژگی‌های خاص آن‌ها قلم فرسایی کرد.

در ادامه این راهنمای خرید خودروی آلمانی تعدادی از بهترین خودروهای آلمانی بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای فرانسوی بازار ایران

پورشه

خودروهای پورشه از لوکس‌ترین و خاص‌ترین خودروهای بازار ایران هستند که برای اولین بار در ایران، قیمت میلیارد را در کنار نام یک خودرو قرار دادند. پورشه برای خودروهایش آخرین تکنولوژی‌های فنی و رفاهی را به کار می‌گیرد. همین باعث شده که تجربه رانندگی با محصولات پورشه، چیزی فراتر از یک رویا باشد.

پورشه‌های موجود در ایران شامل پورشه کیمن S، باکستر، کاین V6، پانامرا، ۹۱۱ کاررا، کاین S، باکستر ۷۱۸ و پورشه ماکان هستند. برای معرفی هر کدام از این محصولات می‌توان یک کتاب مطلب نوشت، اما در اینجا توضیحی مختصر برای معرفی دو مدل از مشهورترین پورشه‌های داخل ایران خواهیم داد.

پورشه ماکان - بهترین ماشین‌های آلمانی بازار

پورشه ماکان

یکی از بهترین ماشین‌های آلمانی بازار ایران که می‌توان آن را خرید، پورشه ماکان است. اس یو وی کامپکت زیبای شرکت پورشه، با طراحی خاص و متفاوتش، مورد توجه تمامی اقشار جامعه قرار می‌گیرد. یک خودروی لوکس با کامل‌ترین امکانات فنی و رفاهی که با بالاترین سطح کیفیت عرضه شده است.

از جمله امکانات خاص ماکان باید به دکمه تعلیق هوشمند، کلید تنظیم ارتفاع، دکمه آفرود، کلید کنترل خودرو برای ماندن در بین دو لاین، دکمه تنظیم مود رانندگی و دکمه خاموش کردن موتور به هنگام توقف برای صرفه جویی در مصرف سوخت اشاره کرد.

پورشه ماکان با موتور ۴ سیلندر توربوشارژ و حجم ۲ لیتر قدرتی معادل ۲۵۲ اسب‌بخار را تولید می‌کند. هزینه نگهداری بالا و حساسیت پیشرانه به بنزین کم کیفیت داخلی را می‌توان از جمله نقاط ضعف این خودرو در ایران دانست.

اگر توان خرید این خودروی آلمانی را دارید، اکنون می‌توانید با مراجعه به بهش آگهی‌های سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش پورشه ماکان مطلع شوید.

پورشه پانامرا - ماشین آلمانی چی بخریم؟ | بهترین ماشین‌های آلمانی بازار

پورشه پانامرا

دومین خودروی موجود در این راهنمای خرید خودروی آلمانی، پورشه پانامرا است. پانامرا یک خودروی فوق اسپرت است که با وجود امکانات بی‌نظیر فنی و رفاهی، باید آن را یک خودروی فوق لوکس نیز دانست.

استایل جذاب پانامرا در کنار کابین و کنسول بی‌نظیرش، انگار شما را به سرزمین رویاها می‌برد. رانندگی با این خودرو با آن غرش‌های هیجان انگیز و شتاب خارق العاده‌اش، نهایت تجربه رانندگی است که هر فردی شاید در زندگی بخواهد امتحان کند.

لیست آپشن‌های رفاهی پورشه پانامرا آن‌قدر طولانی است که برای توصیفش باید ساعت‌ها صحبت کرد. تقریبا هر فناوری که در جهان خودرو وجود دارد در پانامرا جمع شده است. تجهیزات ایمنی این خودرو مجموعه ویژگی‌های مثبت آن را تکمیل کرده است.

پورشه پانامرا که یکی از بهترین ماشین‌های آلمانی ایران است با دو پیشرانه ۶ و ۸ سیلندر در ایران وجود دارد که در اولی پیشرانه ۳.۶ لیتری، قدرتی معادل ۳۱۰ اسب‌بخار دارد و در مدل دوم، پیشرانه با حجم ۴.۸ لیتر با قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار جاده‌ها را درمی‌نوردد.

یک نسخه توربوشارژ ۸ سیلندر از پورشه پانامرا هم به تعداد محدود وجود دارد که با پیشرانه ۴.۸ لیتری، قدرتی معادل ۵۲۰ اسب‌بخار دارد. مصرف سوخت بالا، هزینه نگهداری بسیار بالا و ضعف خدمات پس از فروش را باید از نقاط ضعف پورشه پانامرا در ایران دانست.

شما می‌توانید با مراجعه به آگهی‌های سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش پورشه پانامرا مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین‌های ژاپنی بازار ایران

مرسدس بنز

مگر می‌شوید بهترین خودروهای آلمانی موجود در ایران (یا حتی جهان!) را معرفی کرد و نامی ازمرسدس بنز در آن نباشد؟‌ مرسدس بنز را باید یکی از رهبران خودروسازی در جهان دانست.

از قدیم بنز یک خودروی لاکچری و خاص بوده که تنها منحصر به قشر خاص و ثروتمند جامعه بوده است. بیشتر از ۵۰ سال است که بنزهای مختلف در خیابان‌های ایران جولان می‌دهند. در آن سال‌ها اگر کسی می‌پرسید ماشین آلمانی چی بخریم؟ جواب کاملا مشخص بود. مرسدس بنز!

با وجود قیمت بالای فعلی این خودروها، اما نمونه‌های موجود در ایران آن‌قدرها هم دور از دسترس نبودند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلاس‌های مختلف بر چه اساسی نام‌گذاری شده‌اند.

کلاس C خودروهای کوپه، کلاس D مدل‌های دیزلی، کلاس E خودروهای انژکتوری، کلاس G شاسی بلندها و کلاس S خودروهای لوکس و خاص مرسدس بنز هستند که در کشور ما حضور دارند. در ادامه دو مدل از بهترین و پرفروش‌ترین‌های بنز بازار ایران را معرفی خواهیم کرد.

مرسدس بنز E200 - بهترین ماشین‌های آلمانی بازار

مرسدس بنز E200

مرسدس بنز E200 می‌تواند به راحتی پاسخ پرسش ماشین آلمانی چی بخریم؟ باشد. این مدل از مرسدس بنز یکی از بهترین‌های این برند است که در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد.

خطوط روی بدنه حالت تهاجمی مرسدس بنز E200 را دوچندان کرده است. کیفیت ساخت خودروهای مرسدس بنز نیاز به تعریف ندارد. کابین لوکس این خودرو دارای صندلی‌هایی با نهایت راحتی است که با وجود ماساژور و گرم کن و سردکن سرنشینان را در سفرهای طولانی ابدا خسته نمی‌کند.

سیستم ایمنی مرسدس بنز یکی از بهترین‌ها در دنیاست. با وجود ۹ کیسه هوا، سیستم‌های خودران و وجود سیستمی مانند Pre-Safe امکان تصادف برای این خودرو چیزی نزدیک به صفر است. اما در صورت تصادف هم سرنشینان با هیچ مشکلی روبه رو نخواهند شد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری این خودرو ۱۸۴ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند که در کنار شتاب ۷.۷ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ۶.۷ لیتری مجموعه کاملی از بهترین امکانات فنی را فراهم کرده‌اند. تنها نکته منفی برای مرسدس بنز را باید عدم سازش این خودروها با بنزین بی کیفیت داخلی دانست. البته مرسدس بنز با وجود هزینه‌های بالای نگهداری و عدم وجود قطعات نیز در کشور ما مشکلات خودش را دارد.

بنابراین، اگر به دنبال یکی از بهترین ماشین‌های آلمانی بازار ایران هستید. مرسدس بنز E200 می‌تواند همان خودروی مد نظرتان باشد. با مراجعه به سایت دیوار، می‌توانید از آخرین قیمت خرید و فروش مرسدس بنز E200 مطلع شوید.

مرسدس بنز S500

مرسدس بنز S500

خودروی بعدی راهنمای خرید خودروی آلمانی مرسدس بنز S500 است. مرسدس بنزهای کلاس S لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خودروهای این برند هستند که امکاناتی تقریبا بی‌نظیر دارند.

از بحث طراحی ظاهری و کابین بی‌نقص و خاص و کنسول و ادوات داخلی رویایی این خودرو که بگذریم، انبوهی از امکانات فنی و رفاهی در بنز S500، نشان دهنده اوج فناوری در صنعت خودروسازی دنیاست. از امکانات خاص این خودو می‌توان به سیستم تعلیق بسیار مدرن ایرماتیک آن اشاره کرد که در هر نوع جاده‌ای کوچکترین تکانی را به داخل کابین وارد نمی‌کند.

فناوری نایت ویژن در این خودرو هر شی و خودرویی را در هنگام شب تشخیص می‌دهد. سیستم هشدار خواب آلودگی مرسدس بنز یکی از کامل‌ترین فناوری‌ها را دارد که در کنار سایر سیستم‌های خودران هرگونه احتمال تصادف و آسیب را تقریبا غیرممکن می‌کند.

این خودرو با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری خود توان تولید ۳۰۱ اسب‌بخار را دارد. با توجه به این حجم و قدرت، مصرف سوخت بالایی باید از این مرسدس بنز انتظار داشت. به علاوه این خودرو به سختی با بنزین داخلی سازگاری پیدا می‌کند. هزینه بسیار بالای نگهداری و لوازم و قطعات جانبی بسیار گرانقیمت آن هم از مواردی است که خریدار باید به آن توجه کند.

اگر به دنبال یکی از بهترین خودروهای آلمانی بازار ایران بودید، باید بدانید که مرسدس بنز S500 یکی از این خودروهاست. کافیست به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار مراجعه کنید تا از آخرین قیمت خرید و فروش مرسدس بنز S500 مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین کوپه‌های موجود در بازار ایران

ب‌ام‌و

وجود نام ب‌ام‌و در فهرست بهترین ماشین‌های آلمانی نباید شما را متعحب کند. ب‌ام‌و یکی دیگر از غول‌های صنعت خودروسازی دنیاست که با تولید خودروهای با کیفیت از دیرباز شهرتی جهانی دارد.

شاید در خاطرات همه ما نسل‌های قدیمی این خودرو مانند ب‌ام‌و ۲۰۰۲ و ب‌ام‌و ۵۱۸ ردی پررنگ داشته باشد، اما واردات نسل لوکس این خودرو یک تصویر جدید از زیبایی و کیفیت را به معرض نمایش گذاشتند.

بی‌ام‌و X4

ب‌ام‌و X4

شاسی بلند زیبا و لوکس کمپانی ب‌ام‌و، با ظاهری دلفریب تا حوالی سال ۲۰۱۷ به بازار ایران وارد می‌شد. خودرویی که شاید به جز لکسوس NX هیچ رقیب جدی در داخل کشور نداشت و یکه تاز خیابان‌های شهر بود. همین موضوع، X4 را به یکی از بهترین ماشین‌های آلمانی بازار ایران تبدیل کرد.

طراحی بی‌نظیر ب‌ام‌و X4 در کنار کیفیت فوق‌العاده ساخت و مجموعه‌ای از امکانات فنی و رفاهی بی‌نظیر، یک مجموعه رویایی از برند ب‌ام‌و را در اختیار طرفداران این خودروها قرار داده است. امکاناتی نظیر اتوپارک، رادارهای تشخیص عابر پیاده، تابلو خوان، نقطه کور و تابلو خوان، کروز کنترل هوشمند و بی‌شمار امکانات رفاهی و ایمنی که از خودرویی در این سطح و کلاس انتظار می‌رود.

موتور ۴ سیلندر این خودرو با حجم ۲ لیتر قدرتی برابر با ۲۴۱ اسب‌بخار را توسط یک گیربکس ۸ دنده اتومات به چهارگوشه خودرو منتقل می‌کند. شتاب بسیار خوب و مصرف سوخت پایین از جمله مزایای دیگر ب‌ام‌و X4 است. حساسیت به بنزین داخلی و بالا بودن هزینه نگهداری تنها معایبی است که می‌توان برای این زیبای آلمانی برشمرد.

ب‌ام‌و X4 بی‌شک یکی از بهترین خودروهای آلمانی موجود در بازار و حتی در این راهنمای خرید خودروی آلمانی است که می‌تواند به راحتی دل خریدارانش را برباید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و X4 مطلع شوید.

ب‌ام‌و 530i

ب‌ام‌و ۵۳۰i

ب‌ام‌و ۵۳۰i هم یکی دیگر از خودروهای ب‌ام‌و است که می‌تواند پاسخی باشید برای سوال ماشین آلمانی چی بخریم؟ سدان زیبای آلمانی که در سال ۲۰۱۷ وارد ایران شد و از همان زمان، علاقمندان به این کلاس خودرو را شیدای خود کرد.

نکته جالب در مورد این خودرو بدنه آلومینیومی آن است که تقریبا اگر نگوییم بی‌سابقه، قطعا کم نظیر است. امکانات فنی و رفاهی و ایمنی این خودرو آن‌قدر زیاد و کامل است که برشمردن آن‌ها خود حدیث مفصلی است که در این مقال نخواهد گنجید.

موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۵۲ اسب‌بخار و مصرف سوخت ۵.۹ لیتر با شتاب ۶.۲ ثانیه و گیربکیس ۸ دنده اتومات هوشمند، نشان دهنده سطح بالای استاندارد این خودرو است. واردات محدود، هزینه نگهداری بالا و حساسیت به بنزین داخلی از جمله معایب این خودرو و البته تقریباْ تمام خودروهای آلمانی موجود در بازار است.

با مراجعه به بخش آگهی‌های سایت دیوار و مشاهده آگهی‌ها می‌توانید از آخرین قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و ۵۳۰i مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین‌های شاسی بلند که می‌توان خرید

فولکس واگن

فولکس واگن برند آلمانی نام آشنایی است که مردم ما بیشتر آن را با فولکس بیتل نوستالژیک می‌شناسند. تا سال‌ها پیش نمونه‌های بسیار کمی از این خودرو به بازارهای ایران عرضه شده بود تا اینکه بعد از مدت‌ها چشم علاقمندان به خودروهای لوکس این کمپانی روشن شد. ابتدا فولکس بیتل جدید و سپس فولکس واگن تیگوان، پاسات و گلف به بازارهای ایران راه پیدا کردند.

فولکس تیگوان

فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان یکی از بهترین ماشین‌های آلمانی موجود در بازار ایران است. تیگوان بر روی پلتفرم آئودی Q3 ساخته شده و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد.

این کراس‌اوور خوش‌قیافه آلمانی با وجود رقبای خوشنامی مانند هیوندای سانتافه، تویوتا راوفور و هیوندای توسان، توانست بازار خوبی برای خودش پیدا کند. طراحی زیبای خودرو و کیفیت ساخت بالای آن در کنار لیست کاملی از آپشن‌های خودروهای لوکس، تیگوان را یک گزینه خوب برای خرید معرفی می‌کند.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و شتاب ۷.۷ ثانیه برای یک کراس اوور کاملا مطلوب به نظر می‌رسد. کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، هندلینگ و فرمان‌پذیری عالی، سانروف الکتریکی و سقف پاناروما از جمله امکانات خوب این خودرو است.

نبود سنسور نقطه کور یکی از کمبودهای تیگوان نسبت به رقبایش است و البته حساسیت به بنزین داخلی و بالا بودن قیمت قطعات نیز از جمله نقاط ضعفی است که تقریبا در تمامی خودروهای لوکس موجود در ایران مشترک است.

اگر به دنبال یکی از بهترین ماشین‌های آلمانی بازار ایران هستید، شاید تیگوان همان خودرویی باشد که انتظارش را دارید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش فولکس واگن تیگوان مطلع شوید.

فولکس پاسات

فولکس پاسات

پاسات اولین سدان لوکس کمپانی فولکس واگن بود که ماموت خودرو به بازار ایران معرفی کرد. این خودرو با طراحی زیبا و امکانات خوبش توانست در میان سدان‌های لوکس به عنوان گزینه خوبی برای خرید مطرح و به یکی از بهترین ماشین‌های آلمانی موجود در ایران تبدیل شود.

امکاناتی مانند تهویه مطبوع سه گانه، سواری نرم و هندلینگ عالی و پیشرانه قدرتمند ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۷۸ اسب‌بخار، و مصرف عالی سوخت ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از جمله نکات مثبت فولکس پاسات است.

کیفیت ساخت بالای فولکس پاسات پابه‌پای رقبایی مانند رنو تلیسمان، سوناتا و اپتیما جلو می‌آید، اما در بخش تنوع آپشن‌ها نبود امکاناتی مانند هشدار نقطه کور و سنسور تغییر لاین در برابر رقبای قدر آلمانی و کره‌ای یک نقطه ضعف بزرگ برای خودرویی در این کلاس قیمتی است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش فولکس پاسات مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین کراس‌اوورهای بازار ایران که می‌توان خرید

آئودی

آئودی دیگر برند مطرح آلمانی است که مدل‌های مختلف آن به تعداد کم در بازار خودروی ایران حضور دارند. مدل‌های مختلف آئودی مانند Q5 ،A6 ،TT و آئودی ۱۰۰ در رقابت دیگر خودروهای لوکس به بازار ایران وارد شده‌اند که هر کدام با طراحی و کیفیت‌های مختلف توانسته‌اند دل طرفداران این آلمانی زیبا را به دست آورند و کم‌‌کم جایگاه خود را در بین بهترین خودروهای آلمانی موجود در بازار ایران باز کنند. 

آئودی Q5

آئودی Q5

آخرین خودروی پیشنهادی ما در راهنمای خرید خودروی آلمانی آئودی کیو ۵ است. Q5 کراس اوور کامپکت شرکت آئودی است که به تعداد محدود در سال ۲۰۱۶ به ایران وارد شد.

طراحی زیبا و کیفیت ساخت فوق العاده این خودرو، نوید ورود یک برند با کیفیت را به کشورمان می‌داد که می‌توانست رقیب خوبی برای خودروهای مرسدس بنز و ب‌ام‌و باشد. اما مشکلات ورود این خودرو به ایران و حاشیه‌های فراوان آن باعث شد که خیلی زود واردات آئودی به ایران متوقف شده و طرفداران این خودرو در حسرت تجربه رانندگی با مدل‌های جدید این خودرو بمانند.

عملکرد بسیار عالی پیشرانه و گیربکس آئودی، سیستم ایمنی کامل، شتاب بسیار خوب و سیستم چهارچرخ محرک کواترو از جمله امکانات خوب این خودرو است. نداشتن قابلیت آفرود (نسبت به رقبا)، هزینه نگهداری بالا، خدمات پس از فروش ضعیف، عرضه بسیار محدود و حساسیت به بنزین داخلی را نیز از جمله نکات منفی این خودرو می‌توان برشمرد.

با کمی جستجو در بین آگهی‌های خودرو در سایت دیوار می‌توانید از آخرین قیمت خرید و فروش آئودی Q5 مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟

بهترین ماشین‌های آلمانی بازار؛ آخر خودروی آلمانی چی بخریم؟

تقریبا تمامی خودروهای آلمانی که در بازار خودروی ایران حضور دارند، متعلق به یکی از این برندهایی است که معرفی کردیم که به راحتی می‌توان گفت همگی از بهترین خودروسازان جهان هستند.

تا چند سال پیش امکان خرید نسخه‌های کارکرده این خودروها برای اقشار متوسط و رو به بالای جامعه امکان‌پذیر بود، اما حالا با افزایش قیمت‌ها تنها برخی خانواده‌های محدود در کشور توان خرید و فروش این خودروها را دارند. از طرفی هزینه بالای نگهداری خودروهای لوکس آلمانی، کمبود و بالا بودن قیمت قطعات و واردات بسیار محدود آن‌ها، باعث شده که بازار خرید و فروش این خودروها رونق سابق را نداشته باشد.

در هر صورت، این بود راهنمای خرید خودروی آلمانی بلاگ دیوار که در آن تلاش کردیم تا بهترین ماشین‌های آلمانی بازار ایران را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که این راهنمای خرید توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد.

نظر شما درباره راهنمای خرید بالا چیست؟ به نظر شما آیا خودروهای دیگری هستند که ما در این راهنمای خرید قرار نداده‌ایم. نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

3 نظرات
  1. ali melli می‌گوید

    really.خیلی …

  2. علی می‌گوید

    فقط BMW ?❤️?

  3. Y می‌گوید

    مرسی نظرات خوبتون
    بله خودروی اوپل و اسمارت و سوپر اسپورت آپولو از قلم افتاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.