بهترین ماشین‌های کوچک در بازار ایران کدامند؟

بهترین خودروهای کوچک بازار کشور را بشناسید

0

بهترین خودروهای کوچک در ایران کدامند؟ مشخص‌کردن خودرویی خوب و انتخاب بهترین‌ها در بازار به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. هنگام خرید یک ماشین ضمن درنظر گرفتن بودجه باید به کارایی، راندمان و کیفیت ساخت و خدمات پس از‌ فروش آن توجه کرد.

ابعاد و اندازه یک خودرو اگرچه موضوع بسیار مهمی برای یک کمپانی خودروساز محسوب می‌شود، اما این قسمت از ماجرا تنها وقتی برای خریدار مهم خواهد بود که شرایط خاص شخصی و عمومی در زندگی داشته باشد. هرگز نمی‌توان گفت که کوچک‌ترین خودروهای بازار دارای کیفیت کم و یک ماشین با ابعاد بزرگ حتماً قدرتمند و باکیفیت است.

فهرست بهترین خودروهای کوچک ایران

بارها در طول تاریخ خلاف فرض بی‌کیفیت بودن خودروهای کوچک ثابت شده است و به‌جرئت می‌توان گفت که اندازه یک محصول هیچ ربطی به کیفیت ساخت و قدرتش ندارد. از آنجا که این بزرگ و کوچک‌بودن خودروها موضوع جالب و درعین‌حال مهمی برای بعضی از آدم‌ها است. در مطلب زیر تلاش کرده‌ایم به معرفی فهرست ماشین‌های کوچک موجود در ایران بپردازیم.

پراید ۱۱۱ یکی از بهترین ماشین‌های کوچک در ایران

۱ – پراید ۱۱۱

معروف‌ترین گزینه برای بهترین ماشین‌های کوچک در ایران یکی از پرفروش‌ترین‌ها در بازار داخل است. اگرچه که در خانواده پراید معمولاً مدل سدان آن محبوبیت بیشتری در بین خریداران دارد، اما مدل ۱۱۱ که هاچ‌بک این محصول گروه تولیدی سایپاست هم علاقه‌مندان خودش را دارد.

سایپا بعد از چندین سال، تولید این ماشین را آغاز و انواع مدل‌های آن را چه در کلاس هاچ‌بک و چه در کلاس سدان معرفی کرد. تفاوت‌ این مدل‌ها در بود و نبود برخی امکانات مثل کیسه هوای شاگرد، فرمان هیدرولیک و ترمز ABS بود. سرانجام مدل ۱۱۱ SE را در سال ۱۳۹۲ به بازار ارائه داد.رمدل ۱۱۱ SE تمامی امکانات ذکرشده را دارد. همچنین در قسمت‌های گیربکس و کارکرد فنی نسبت به نسل‌های قبلی خود بهبود یافته است.

پراید هاچ‌بک طولی در حدود ۳٫۶ متر دارد و با وزنی معادل ۹۰۰ کیلوگرم جزو خودروهای کوچک و سبک در بازار ایران محسوب می‌شود. این محصول سایپا همان‌ طور که احتمالاً می‌دانید، در ساخت و کیفیت مواد به‌کاررفته و همچنین استاندارهای عایق‌بندی نمره کمی می‌گیرد و از لحاظ ایمنی بسیاری از کارشناسان را دلسرد کرده است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت پراید ۱۱۱ کاکرده تمیز در اواخر بهمن ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.

آخرین قیمت خرید و فروش پراید ۱۱۱
جدیدترین آگهی‌های پراید ۱۱۱

ام‌وی‌ام ۱۱۰

۲ – ام‌وی‌ام ۱۱۰

ام‌وی‌ام ۱۱۰ که جزو بهترین خودروهای کوچک در ایران به‌ حساب می‌آید. این ماشین اولین خودروی وارداتی گروه مدیران‌خودرو از کمپانی چری کشور چین است. ام‌وی‌ام ۱۱۰ به‌خاطر شکل، ابعاد و فرم بدنه‌اش بسیاری از ماشین‌بازان ایران را در نگاه اول به یاد دوو ماتیز انداخت؛ هرچند که کیفیتش به آن محصول کره نمی‌رسید، اما به‌دلیل ابعاد کوچک و امکانات بیشتر از پراید و قیمت معقول و مناسب، بازار رقیب ایرانی‌اش را کاملاً به چالش کشید و به یکی از بهترین ماشین‌های کوچک موجود در ایران تبدیل شد. گروه بزرگی از خریداران این ماشین خانم‌ها هستند.

این محصول چینی با مصرف سوخت بسیار پایین و کمتر از ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، همین‌طور خرج و هزینه کم برخلاف نداشتن کیفیت ساخت خوب و سطح ایمنی و فرمان‌پذیری کم، به فروش خوبی در ایران رسید. ام‌وی‌ام ۱۱۰ طولی در حدود ۳٫۵ متر دارد و وزن آن از ۹۰۰ کیلوگرم کمتر است.

یک موتور ضعیف ۱۱۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر روی این خودرو قرار گرفته است. ام‌وی‌ام ۱۱۰شتاب اولیه کمی در حد ۱۳ ثانیه دارد و سقف سرعت آن فقط به ۱۳۰ کیلومتر می‌رسد.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت ام‌وی‌ام ۱۱۰ کارکرده در اواخر بهمن ۱۴۰۰ حدود  ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است.‌‌

آخرین قیمت خرید و فروش ام‌وی‌ام ۱۱۰

میتسوبیشی میراژ یکی دیگر از بهترین ماشین‌های کوچک در ایران

 ۳ – میتسوبیشی میراژ

این خودروی ژاپنی که جزء باکیفیت‌ترین هاچ‌بک‌ها و بهترین خودروهای کوچک در ایران محسوب می‌شود و برای اولین‌بار حدود ۷ سال پیش به کشور وارد شد. این خودرو در اوایل حضورش نتوانست مشتریان زیادی را به‌دلیل نداشتن امکانات رفاهی مناسب و همین‌طور طراحی بی‌روح به خود جذب کند، اما با نسخه بازطراحی شده‌ای که ۲ سال بعد معرفی شد، این نقص تا حدودی جبران شد.

میراژ جدید علاوه بر چهره‌ای به‌روزشده، اکنون صاحب آپشن‌هایی مثل کنترل کروز، چراغ روشنایی روز و کیسه هوای اصلی و جانبی پرده‌ای هم شده بود. این محصول کوچک با یک موتور ۱۲۰۰ سی‌سی و یک جعبه‌دنده با فناوری CVT همراه است و در ۱۰۰ کیلومتر تنها حدود ۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

میراژ ۳ متر و ۸۰۰ سانتی‌متر طول دارد و وزن آن به نزدیکی ۹۵۰ کیلو می‌رسد. فرمان‌پذیری خوب و استحکام بدنه زیاد از جمله نکات مثبت و واردات محدود و در دسترس‌نبودن لوازم یدکی به‌صورت ایدئال و سختی در پیداکردن تعمیرکار مناسب از جمله نکات منفی آن است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت میتسوبیشی میراژ  صفر در اواخر بهمن ۱۴۰۰ حدود  ۷۴۰ میلیون تومان است.

آخرین قیمت خرید و فروش میتسوبیشی میراژ
جدیدترین آگهی‌های میتسوبیشی میراژ

دی اس ۳

۴ – دی‌اس ۳

محصولات گروه خودروسازی DS تحت‌نظر و زیرمجموعه شرکت فرانسوی سیتروئن تولید می‌شود. مدل دی‌اس۳ کوچک‌ترین خودروی تولیدی این گروه است که در کلاس هاچ‌بک ساخته شده و در سال‌های اول نام و آرم سیتروئن بر روی بدنه آن دیده می‌شد. از حدود ۶ سال پیش و در پی بازطراحی که این شرکت انجام داد و آماده‌شدن و معرفی نسخه جدید، آرم گروه DS روی آن قرار گرفت.

این هاچ‌بک که از طراحی و ظاهر زیبایی بهره می‌برد، با وجود جثه کوچک جزء گزینه‌های ارزان در بازار ایران محسوب نمی‌شود و برای تهیه آن باید حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد! شاید به همین دلیل است که خریداران ایرانی به‌خاطر ابعاد کوچک و ۳ در بودن آن و همین‌طور داشتن موتوری ۳ سیلندر با گنجایش ۱۲۰۰ سی‌سی و باتوجه‌به قیمت زیاد، استقبال چندانی از آن نکرده‌اند.

دی‌اس ۳ حدود ۳٫۹ متر طول دارد و وزن آن به ۱۱۰۰ کیلوگرم می‌رسد و یکی از کوچک‌ترین خودروهای بازار ایران است. این محصول کیفیت زیادی در ساخت دارد و پیشرانه توربوی آن با وجود ۳ سیلندری بودن، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد؛ مصرف سوخت آن نیز بسیار کم و در حد ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. به‌دلیل واردات محدود و کم بودن تقاضا از سوی مشتریان، تهیه لوازم یدکی و پروسه تعمیر آن مطلوب نیست و بازار دست‌دوم خوبی ندارد.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت دی‌اس ۳ صفر در اواخر بهمن ۱۴۰۰ حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. 

آخرین قیمت خرید و فروش دی‌اس ۳

هیوندای i20 - یکی از بهترین خودروهای کوچک در ایران

۵ – هیوندای i20

این هاچ‌بک خوش‌ساخت کره‌ای یکی دیگر از بهترین خودروهای کوچک در ایران است. i20 در نسل دوم خود که طراحی آن زیر نظر بخش آلمانی شرکت هیوندای صورت گرفته‌ است، به‌صورت مونتاژ شده و توسط کرمان موتور به مشتریان داخلی عرضه می‌شود. این گروه ایرانی برای جبران بعضی از معضلات این ماشین مثل کمبود آپشن‌ها، از حدود ۳ سال پیش رنگ دستگیره‌ها را تغییر داد و  نمایشگر و اتولایت به آن اضافه کرد.

هیوندای i20 کیفیت ساخت خوب، فرمان‌پذیری زیاد و با وجود ابعاد کوچکش، فضای جاداری در کابین دارد. طول این محصول به حدود ۴ متر می‌رسد و وزنی معادل ۱۰۲۰ کیلوگرم دارد. با مصرف و استهلاک کم و در نتیجه دوام فنی خوب و هزینه و خرج کم جزء انتخاب‌های جذاب برای خرید یک هاچ‌بک محسوب می‌شود.

هیوندای i20 با موتوری ۱۴۰۰ سی‌سی و گیربکس اتومات ۴ سرعته، شتاب اولیه کم و در حدود ۱۳ ثانیه دارد و سقف سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو پایین و کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت هیوندای i20 مونتاژ صفر در اواخر بهمن ۱۴۰۰ حدود ۹۹۵ میلیون تومان است.

  آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای I20 مونتاژ

جدیدترین آگهی‌های هیوندای i20

مینی کوپر اس یکی از بهترین خودروهای کوچک در ایران

۶ – مینی کوپر

آخرین مورد در فهرست بهترین خودروهای کوچک در بازار ایران جزو یکی از لاکچری‌ترین و گران‌ترین محصولات بازار نیز به حساب می‌آید. مینی کوپر ۵ در و زیبا که از ساخته‌های کمپانی بی‌ام‌و است، در سال ۲۰۱۴ به ایران وارد شد. این هاچ‌بک اسپرت که اکنون در نسل سوم خود قرار دارد و در نگاه اول و غیرحرفه‌ای انگار که ماشین چندان گرانی محسوب نمی‌شود، دارای ابعادی به اندازه کمتر از ۴ متر طول و وزن ۱۲۵۰ کیلوگرم است.

هرچند که دو نسل قبلی این خودرو کوچک‌تر بود، اما کمپانی سازنده‌اش برای نسل سوم تلاش کرد با بزرگ‌ترکردن اندازه بدنه، کمی از سخت‌گیری کسانی بکاهد که به کوچکی بیش از حد آن خرده می‌گرفتند. مینی کوپر یک خودروی بسیار باکیفیت و با امکانات زیاد است که مدل ۲۰۱۸ آن در ۲ نسخه معمولی و S وجود دارد.

مدل اس فول‌آپشن محسوب می‌شود و دارای تجهیزات رفاهی بیشتری نسبت به مدل معمولی است. از دیگر نقاط قوت این ماشین می‌توان به عملکرد عالی گیربکس اتومات ۶ حالته، فرمان‌پذیری و همچنین وجود حالت اسپرت اشاره کرد. متأسفانه این محصول واردات بسیار کمی دارد و به‌دلیل نبود لوازم یدکی کافی و همچنین پیچیدگی در دانش تعمیر خدمات‌پس‌از‌فروش مناسبی ندارد. برای خرید یک مینی کوپر ۵ در معمولی باید چیزی حدود ۲ میلیارد تومان هزینه کرد.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت مینی کوپر صفر در اواخر بهمن ۱۴۰۰ حدود ۳ میلیارد تومان است.

آخرین قیمت خرید و فروش مینی کوپر s

جمع‌بندی بهترین خودروهای کوچک در بازار ایران

به‌طورکلی معمولاً خودروهای کوچک در کلاس هاچ‌بک‌ها قرار می‌گیرد. به‌ندرت پیش می‌آید که یک سدان یا یک استیشن و محصولاتی از این دست در زمره محصولات کوچک در یک بازار خودرو به‌ حساب بیاید. در هر صورت مطلبی که خواندید فهرستی از ماشین های کوچک موجود در ایران بود که برخی از آنها همچنان در بازار فعال است و باتوجه‌به شرایط خریدار قابل انتخاب خواهد بود.

در نهایت، امیدواریم که مطالعه این مطلب برایتان مفید بوده و توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره بهترین خودروهای کوچک در ایران چیست؟ کدام یک از ماشین‌های کوچک موجود در ایران را می‌شناسید که جایشان در این فهرست خالی باشد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.