قیمت آپارتمان در آگهی‌های دیوار کلان‌شهرها (دهه دوم شهریور ۱۴۰۰)

قیمت آپارتمان در کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و قم در آگهی‌های دیوار

0

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، فهرستی از متوسط قیمت خرید آپارتمان در برخی از مناطق کلان‌شهرها به دست آمده است. در گزارش زیر، متوسط قیمت آپارتمان در شهرهای بزرگ کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و قم را در دهه دوم شهریور می‌خوانید. برای مشاهده گزارش قیمت آپارتمان در پایتخت، روی این لینک کلیک کنید.

نکته: قیمت‌های این گزارش، قیمت‌های درج‌شده در آگهی‌های فروش آپارتمان دو تا پنج سال ساخت دیوار در کلان‌شهرها هستند. محله‌هایی که در گزارش آمده‌اند، تعداد قابل‌توجهی آگهی منتشرشده در دهه دوم شهریور ۱۴۰۰ داشته‌اند.

متوسط قیمت فروش آپارتمان در آگهی‌های دیوار کرج چقدر است؟

با توجه به آگهی‌های ثبت شده در آگهی‌های فروش آپارتمان دو تا پنج سال ساخت شهر کرج، محله‌های شهرک ابریشم، خرمدشت، ملارد و شهر جدید هشتگرد با متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در محدوده ۵ میلیون تومان، از ارزان‌ترین مناطق کرج و حومه برای خرید خانه هستند.

منظریه و شاهین ویلا محله‌هایی هستند که متوسط قیمت فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آن‌ها ددر محدوده ۱۰ میلیون تومان ثبت شده است. فردیس با هر متر مربع به طور متوسط ۱۱ میلیون تومان و گلشهر، ۱۲ میلیون تومان، در رتبه‌های بعدی ارزان‌ترین محله‌های کرج هستند.

در میانه جدول محله‌های کرج، شهر جدید اندیشه و محله ساماندهی را می‌بینیم. آگهی‌های فروش آپارتمان دیوار شهر جدید اندیشه در حومه کرج و محله ساماندهی، با متوسط قیمت ۱۳ میلیون تومان ثبت شده‌اند.

در بین محلات جدول زیر، محله‌های کوی مهر، فاز سوم مهرشهر و مهرویلا با هر متر مربع در محدوده ۲۳ تا ۲۴ میلیون تومان، از محله‌های نسبتا گران کرج به شمار می‌آیند. عظیمیه و فاز دوم مهرشهر با متوسط قیمت ۲۸ میلیون تومان در کنار فاز یک مهرشهر با متوسط قیمت ۳۴ میلیون تومان از محله‌های گران‌قیمت کرج و حومه آن برای خانه‌دار شدن هستند.

آگهی‌های فروش آپارتمان کرج را اینجا ببینید

جدول قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در کرج (دهه دوم شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط قیمت یک متر آپارتمان مسکونی (تومان)
شهرک ابریشم۵.۰۵۶.۰۰۰
خرمدشت۵.۳۰۶.۰۰۰
ملارد۵.۴۳۰.۰۰۰
شهر جدید هشتگرد۵.۸۵۸.۰۰۰
ماهدشت۶.۸۹۸.۰۰۰
مارلیک۷.۷۸۰.۰۰۰
کمال‌شهر۷.۸۲۵.۰۰۰
محمدشهر۷.۹۸۳.۰۰۰
هشتگرد۸.۶۹۸.۰۰۰
مشکین‌دشت۹.۰۷۰.۰۰۰
منظریه۱۰.۱۹۰.۰۰۰
شاهین‌ویلا۱۰.۷۱۶.۰۰۰
فردیس۱۱.۷۱۶.۰۰۰
گلشهر۱۲.۳۲۳.۰۰۰
شهر جدید اندیشه۱۳.۰۷۸.۰۰۰
ساماندهی۱۳.۵۷۲.۰۰۰
باغستان۱۵.۵۷۱.۰۰۰
کوی زنبق۱۶.۹۴۸.۰۰۰
شهرک بنفشه۱۷.۶۳۸.۰۰۰
مهرشهر - فاز ۴۱۸.۱۲۳.۰۰۰
کوی مهر۲۳.۱۹۲.۰۰۰
مهرشهر - فاز ۳۲۳.۴۵۸.۰۰۰
مهرویلا۲۴.۱۰۸.۰۰۰
عظیمیه۲۸.۵۰۱.۰۰۰
مهرشهر - فاز ۲۲۸.۸۹۷.۰۰۰
مهرشهر - فاز ۱۳۴.۷۵۲.۰۰۰

مناطق ارزان دیوار مشهد برای خرید آپارتمان کدامند؟

با توجه به داده‌های اسخراج‌شده از آگهی‌های فروش آپارتمان در دیوار مشهد، تفاوت قابل‌توجهی بین محله‌های این شهر دیده می‌شود. شهر جدید گلبهار با متوسط قیمت هر متر مربع ۴ میلیون تومان در کنار بلوار توس و طبرسی شمالی با قیمت ۵ میلیون تومان، از محله‌های ارزان‌قیمت مشهد برای خرید آپارتمان هستند. البته این قیمت‌ها، مربوط به آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در دیوار این محله‌ها است. درواقع شاید به‌خاطر شرایط و سال ساخت متفاوت، آپارتمان‌هایی با قیمت بالاتر یا پایین‌تر هم در محله‌های مشهد آگهی بشود. 

در رتبه‌های بعدی ارزان‌ترین محله‌های مشهد، محله‌هایی با قیمت متوسط کمتر از ۱۰ میلیون تومان را می‌بینید. به‌عنوان مثال، متوسط قیمت هر متر آپارتمان مسکونی در مناطق شاندیز، سیدی و ایثارگران، در کانال ۶ میلیون تومان ثبت شده است. محله ابوطالب و کوی امیرالمومنین با متوسط قیمت ۸ میلیون تومان، در رتبه‌های بعدی هستند. محله طلاب، شهید مطهری شمالی، عبدالمطلب و امیریه، محلاتی هستند که هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آن‌ها، به طور متوسط در محدوده ۹ میلیون تومان آگهی شده است.

تعداد قابل‌توجهی از آگهی‌های فروش آپارتمان مشهد در محله‌های گوناگون، در محدوده ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بوده‌اند. به‌عنوان مثال، هر متر مربع آپارتمان مسکونی در دهه دوم شهریور در آگهی‌های دیوار، در محلات قاسم آباد و موسوی قوچانی مشهد ۱۰ میلیون تومان، در محله سرافرازان ۱۱ میلیون تومان و در محلات اقبال و صیاد شیرازی، با فاصله قابل‌توجهی، ۱۶ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

هفت تیر، رضاشهر و آزادشهر از محله‌های گران‌تر این دسته هستند. هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت به طور متوسط در محدوده ۱۹ میلیون تومان در این محله‌ها آگهی شد.

گران‌ترین محله‌های مشهد در آگهی‌های فروش آپارتمان دیوار، متوسط قیمت متر مربع بیش از ۲۰ میلیون تومان داشته‌اند. محله‌های فرهنگ و فرامز عباسی با متوسط قیمت ۲۰ میلیون تومان و هاشمیه و محله هنرستان با متوسط قیمت ۲۱ میلیون تومان ثبت شده‌اند. این محلات در کنار محله بلوار سجاد با متوسط قیمت هر متر مربع ۳۱ میلیون تومان از مناطق گران قیمت مشهد محسوب می‌شوند.

لازم به یادآوری است که محله‌های ارزان و گران این گزارش، از بین محله‌هایی انتخاب شده‌اند که در دهه دوم شهریور ۱۴۰۰، تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش آپارتمان در آن‌ها ثبت شده است.

آگهی‌های فروش آپارتمان مشهد را اینجا ببینید

جدول قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در مشهد (دهه دوم شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط قیمت یک متر آپارتمان مسکونی (تومان)
گلبهار۴.۸۴۲.۰۰۰
بلوار توس۵.۴۸۳.۰۰۰
طبرسی شمالی۵.۷۸۱.۰۰۰
شاندیز۶.۴۱۷.۰۰۰
سیدی۶.۷۱۷.۰۰۰
ایثارگران۶.۸۹۵.۰۰۰
ابوطالب۸.۹۱۰.۰۰۰
کوی امیرالمومنین۸.۹۴۴.۰۰۰
محله طلاب۹,۰۵۲,۰۰۰
شهید مطهری شمالی۹,۱۹۳,۰۰۰
عبدالمطلب۹,۳۹۴,۰۰۰
امیریه۹,۵۱۶,۰۰۰
قاسم‌آباد (شهرک غرب)۱۰,۶۶۰,۰۰۰
موسوی قوچانی۱۰,۹۷۹,۰۰۰
محله سرافرازان۱۱,۲۵۰,۰۰۰
اقبال۱۶,۲۲۶,۰۰۰
صیاد شیرازی۱۶,۲۷۸,۰۰۰
وکیل‌آباد۱۸,۸۱۵,۰۰۰
هفت تیر۱۹,۰۱۶,۰۰۰
رضاشهر۱۹,۰۸۹,۰۰۰
آزادشهر۱۹,۸۷۸,۰۰۰
فرهنگ۲۰,۰۱۵,۰۰۰
فرامرز عباسی۲۰,۳۸۷,۰۰۰
هاشمیه۲۱,۲۴۳,۰۰۰
محله هنرستان۲۱,۵۵۹,۰۰۰
بلوار سجاد۳۱,۰۹۰,۰۰۰

متوسط قیمت آگهی آپارتمان مسکونی در دیوار اصفهان و حومه

 بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار در ده روز گذشته، متوسط قیمت هر متر آپارتمان مسکونی در برخی از محله‌های کلان‌شهر اصفهان و حومه به دست آمده است. بر اساس داده‌های موجود در جدول زیر، شهر جدید فولادشهر در حومه اصفهان با متوسط قیمت ۶ میلیون تومان از ارزان‌ترین مناطق اصفهان برای خرید خانه محسوب می‌شود. در کنار آن، بهارستان و شهر شاهین شهر با متوسط قیمت هر متر ۱۰ میلیون تومان از دیگر مناطق ارزان اصفهان هستند.

در بین محله‌های پرطرفدار و پرآگهی اصفهان، ۴ محله متوسط قیمت آپارتمان بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان داشته‌اند. به‌عنوان مثال، قیمت هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در ملک شهر، ۱۴ میلیون تومان و در محلات اشراق و خانه اصفهان حدود ۱۸ میلیون تومان ثبت شده است.

با توجه به آگهی‌های ثبت شده در دیوار اصفهان، متوسط قیمت محلات تالار و جابر انصاری در شهر اصفهان با ثبت قیمت ۲۲ میلیون تومان در کنار محله بزرگمهر با قیمت ۲۶/۶ میلیون تومان، از محله‌های گران‌قیمت اصفهان هستند. البته احتمالا محله‌هایی با قیمت متوسط بیشتر هم در شهر اصفهان هستند که به‌خاطر تعداد پایین آگهی در بازه مذکور، در این جدول منتشر نشده‌اند.

به‌دنبال آپارتمان در اصفهان هستید؟ اینجا کلیک کنید!

جدول قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در اصفهان (دهه دوم شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط قیمت یک متر آپارتمان مسکونی (تومان)
فولادشهر۶,۵۲۷,۰۰۰
شاهین‌شهر۱۰,۷۶۷,۰۰۰
بهارستان۱۰,۸۳۸,۰۰۰
ملک‌شهر۱۴,۹۲۲,۰۰۰
برازنده۱۶,۳۶۹,۰۰۰
اشراق۱۸,۳۰۰,۰۰۰
خانه اصفهان۱۸,۶۷۲,۰۰۰
تالار۲۲,۴۰۹,۰۰۰
جابر انصاری۲۲,۷۸۵,۰۰۰
بزرگمهر۲۶,۶۰۷,۰۰۰

بر اساس آگهی‌های دیوار، خرید آپارتمان در شیراز چقدر هزینه دارد؟

بنا بر اطلاعات موجود در جدول زیر، شهر جدید صدرا در حومه شهر شیراز با متوسط قیمت ۸ میلیون تومان برای هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت، از ارزان‌ترین محله‌های شیراز برای برای خرید آپارتمان است. در کنار آن، محله فرهنگیان شیراز با متوسط قیمت ۱۲ میلیون تومان از دیگر محله‌های ارزان شهر محسوب می‌شود.

از دیگر محله‌های شیراز با متوسط قیمت کمتر از ۲۵ میلیون تومان برای آپارتمان مسکونی، می‌توان محله‌های زیر را نام برد:

  • شهرک‌های امام رضا و سراج: ۱۳ میلیون تومان
  • شهرک گلستان: ۱۴/۸ میلیون تومان
  • زرهی: ۲۰ میلیون تومان
  • فرهنگ شهر: ۲۳ میلیون تومان
  • معالی آباد: ۲۴ میلیون تومان
  • قدوسی شرقی:  ۲۴ میلیون تومان

گران‌ترین محله‌های پرطرفدار و پرآگهی شیراز در دسته فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت دیوار، متوسط قیمت بالاتر از ۳۰ میلیون تومان را ثبت کرده‌اند. قدوسی غربی با متوسط قیمت ۳۰/۵ میلیون تومان و قصرالدشت با قیمت ۳۵ میلیون تومان برای هر متر آپارتمان، از مناطق گران‌قیمت شیراز در این بازه زمانی بودند.

جدیدترین آگهی‌های فروش آپارتمان در شیراز را اینجا ببینید

جدول قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در شیراز (دهه دوم شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط قیمت یک متر آپارتمان مسکونی (تومان)
شهر صدرا۸,۴۶۰,۰۰۰
فرهنگیان۱۲,۲۱۷,۰۰۰
شهرک امام رضا (فرگاز)۱۳,۳۸۷,۰۰۰
شهرک سراج۱۳,۵۲۲,۰۰۰
شهرک گلستان۱۴,۸۶۲,۰۰۰
ریشمک۱۶,۵۲۳,۰۰۰
تاچارا۱۹,۹۳۲,۰۰۰
زرهی۲۰,۶۵۱,۰۰۰
فرهنگ شهر۲۳,۳۵۳,۰۰۰
معالی‌آباد۲۴,۴۷۷,۰۰۰
قدوسی شرقی۲۴,۵۶۱,۰۰۰
قدوسی غربی۳۰,۵۱۳,۰۰۰
قصرالدشت۳۵,۸۹۱,۰۰۰

ارزان‌ترین و گران‌ترین محله‌های اهواز در آگهی‌های فروش آپارتمان دیوار

بنا بر اطلاعات به دست آمده از آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت دیوار اهواز، ۳ محله متوسط قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان داشته‌اند. کوی مهدیس با متوسط قیمت ۶/۲ میلیون تومان در کنار محله‌های کیانپارس و سپیدار با متوسط قیمت حدود ۸ میلیون تومان، از محله‌های ارزان اهواز برای خرید آپارتمان هستند.

تعداد قابل‌توجهی از آگهی‌های فروش آپارتمان در دیوار اهواز، در بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع ثبت شده‌اند. باتوجه به داده‌های استخراج‌شده، محله‌های زیر جزو محله‌های ارزان این بازه هستند:

  • باهنر: ۱۰ میلیون تومان
  • گلستان: ۱۱ میلیون تومان
  • کوروش (کوی ملت) و پادادشهر: ۱۳ میلیون تومان

محلات کیان آباد و زیتون کارمندی با متوسط قیمت ۱۵ میلیون تومان در کنار محله کیانپارس با متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان ۲۱.۸ میلیون تومان از مناطق گران‌قیمت اهواز در بین آگهی‌های فروش آپارتمان دیوار در شهر اهواز هستند.

جدیدترین آگهی‌های فروش آپارتمان اهواز را اینجا ببینید

جدول قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در اهواز (دهه دوم شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط قیمت یک متر آپارتمان مسکونی (تومان)
کوی مهدیس۶,۲۲۳,۰۰۰
کیانشهر۸,۰۸۷,۰۰۰
سپیدار۸,۸۱۲,۰۰۰
باهنر۱۰,۰۵۶,۰۰۰
گلستان۱۱,۴۹۸,۰۰۰
کوروش (کوی ملت)۱۳,۴۷۷,۰۰۰
پادادشهر۱۳,۹۹۲,۰۰۰
کیان آباد۱۵,۶۹۶,۰۰۰
زیتون کارمندی۱۵,۸۰۲,۰۰۰
کیانپارس۲۱,۸۷۴,۰۰۰

متوسط قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان در دیوار قم چقدر بوده است؟

در دهه دوم شهریور، ۶ محله از قم، تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش آپارتمان در دیوار داشته‌اند. فاصله قیمتی بین این محله‌ها، برخلاف برخی از کلا‌ن‌شهرهای بالا، آن‌چنان زیاد نیست. ارزان‌ترین محله قم در این گروه، پردیسان است که با متوسط قیمت ۸/۳ میلیون تومان، تنها محله قم با متوسط قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان هم محسوب می‌شود.

تمامی محله‌های دیگر پرطرفدار و پرآگهی در دیوار قم و دسته فروش آپارتمان، متوسط قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان داشته‌اند. از بین آن‌ها، بوار ۱۵ خرداد با ثبت متوسط قیمت ۱۲/۶ میلیون تومان به ازای هر متر مربع، ارزان‌ترین محله این بازه محسوب می‌شود. گران‌ترین محله قم هم در آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت قم در دهه دوم شهریور ۱۴۰۰، شهرک قدس بود که متوسط قیمت ۱۹/۴ میلیون تومان را ثبت کرد.

برای دیدن آگهی‌های فروش آپارتمان قم، اینجا کلیک کنید

جدول قیمت آگهی‌های فروش آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در قم (دهه دوم شهریور ۱۴۰۰)

نام محلهمتوسط قیمت یک متر آپارتمان مسکونی (تومان)
پردیسان۸,۲۹۷,۰۰۰
انسجام۱۳,۷۰۲,۰۰۰
بلوار ۱۵ خرداد۱۲,۶۴۰,۰۰۰
شهرک قدس۱۹,۴۲۶,۰۰۰
زنبیل‌آباد (شهید صدوقی)۱۷,۴۷۵,۰۰۰
بنیاد۱۴,۲۷۴,۰۰۰
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.