قیمت فروش ویلا در گیلان و مازندران در آگهی‌های دیوار (ابتدای شهریور ۱۴۰۰)

0

قیمت فروش ویلا در آگهی‌های دیوار شهرهای شمالی، در فصول متنوع سال تفاوت‌هایی با هم دارد. در تابستان، بازار خرید و فروش ویلا تاحدی بهتر به نظر می‌رسد. از میان شهرهای شمالی هم شهرهای استان مازندران و گیلان، طرفداران بیشتری در دسته خرید ویلا دارند. داده‌های استخراج‌شده از آگهی‌های دیوار در روزهای ابتدایی شهریور ۱۴۰۰ (یک تا ۱۱ شهریور) نشان می‌دهد که برخی شهرهای این دو استان، آگهی‌های بیشتری داشته‌اند. در ادامه، گزارش قیمت آگهی‌های فروش ویلا در دیوار را در این دو استان می‌خوانید.

گزارش حاضر، حاصل استخراج داده از آگهی‌های دیوار در دسته فروش ویلا است. شهرهایی که در جداول می‌بینید، در بازه زمانی گزارش، تعداد آگهی فروش ویلای قابل‌توجهی داشته‌اند. در ستون قیمت نیز، قیمت یک متر ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت را در هر شهر می‌بینید.

خرید ویلا در شمال ایران

قیمت آگهی فروش ویلا مازندران در دیوار

داده‌های دیوار نشان می‌دهد در روزهای ابتدایی شهریور ۱۴۰۰، شهرهای مازندران بازار عرضه بهتری در دسته فروش ویلا داشته‌اند. آگهی‌های فروش ویلا در شهرهای این استان، بیش از گیلان بوده است.

متوسط قیمت فروش یک متر ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در شهرهای گوناگون استان مازندران، تفاوت قابل‌توجهی دارد. تفاوت در برخی شهرها به بیش از دو برابر هم می‌رسد. شرایطی مانند بافت ویلایی شهر، نزدیکی به دریا یا جنگل و کیفیت ویلاهای ساخته‌شده، از عوامل موثر بر این تفاوت‌ها هستند.

برخی شهرهای مازندران، همیشه جزو مقاصد پرطرفدار گردشگری بوده‌اند و قیمت بیشتر فروش ویلا در آن‌ها، دور از انتظار نیست. در گزارشی که از داده‌های دیوار در روزهای ابتدایی شهریور امسال استخراج شده است، گران‌ترین ویلاهای دو تا ۵ سال ساخت در شهر رامسر فروخته شده‌اند. متوسط قیمت فروش ویلا در این شهر در بازه زمانی مذکور، ۱۵/۲ میلیون تومان بوده است که در صدر فهرست کل شهرهای شمالی دیوار قرار می‌گیرد.

در رتبه‌های بعدی گران‌ترین ویلاها در مازندران، شهرهای زیر قرار دارند:

  • چالوس: ۱۴/۳ میلیون تومان
  • نوشهر: ۱۳/۵ میلیون تومان
  • بابلسر: ۸/۱ میلیون تومان

ارزان‌ترین ویلاهای ۲ تا ۵ سال ساخت در دیوار مازندران، در شهر نور آگهی شده‌اند. متوسط قیمت آگهی فروش ویلا در این شهر، در روزهای ابتدایی شهریور امسال، ۶/۱ میلیون تومان بوده است.

به‌دنبال ویلا در مازندران هستید؟ اینجا کلیک کنید

قیمت ویلا آگهی‌های دیوار مازندران در ابتدای شهریور ۱۴۰۰ (۲ تا ۵ سال ساخت)

نام شهرمتوسط قیمت یک مترمربع ویلا (تومان)
آمل۷,۳۵۱,۰۰۰
بابل۷,۲۳۸,۰۰۰
نوشهر۱۳,۴۹۴,۰۰۰
بابلسر۸,۰۵۷,۰۰۰
نور۶,۱۴۹,۰۰۰
رامسر۱۵,۲۶۳,۰۰۰
چالوس۱۴,۲۹۳,۰۰۰
محمودآباد۷,۶۹۹,۰۰۰

قیمت آگهی فروش ویلا گیلان در دیوار

در آگهی‌های فروش ویلا در دیوار گیلان، ۳ شهر در روزهای ابتدایی شهریور ۱۴۰۰ بیشترین تعداد انتشار آگهی را داشته‌اند. این شهرهای پرطرفدار، رشت، بندر انزلی و لاهیجان بوده‌اند. متوسط قیمت آگهی‌های فروش ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در این شهرها هم تفاوت قابل‌توجهی دارد.

گران‌ترین ویلاهای ۲ تا ۵ سال ساخت استان گیلان در آگهی‌های دیوار، در شهر بندر انزلی منتشر شده‌اند. متوسط قیمت یک متر مربع ویلا در این شهر، ۱۰/۵ میلیون تومان بوده است. نکته روشن اینکه تفاوت بسیار زیادی بین متوسط قیمت دو شهر دیگر گیلان با بندر انزلی وجود دارد. به‌هرحال بندر انزلی یک شهر ساحلی در گیلان محسوب می‌شود و نسبت به شهرهای ساحلی دیگر، امکانات سکونتی بیشتری هم دارد. درنتیجه تقاضای برای ویلاهای آن بیشتر بوده و قیمت بیشتری هم در آگهی‌ها ثبت می‌شود.

آگهی‌های فروش ویلا در گیلان را اینجا ببینید

قیمت ویلا آگهی‌های دیوار گیلان در ابتدای شهریور ۱۴۰۰ (۲ تا ۵ سال ساخت)

نام شهرمتوسط قیمت یک مترمربع ویلا (تومان)
رشت۵,۹۵۲,۰۰۰
بندر انزلی۱۰,۴۹۹,۰۰۰
لاهیجان۴,۹۸۸,۰۰۰

در پایان لازم به تکرار است که شهرهای حاضر در این گزارش، تنها شهرهایی نیستند که آگهی‌های فروش ویلا دارند. درواقع شاید قیمت آگهی فروش ویلا در برخی شهرهای دیگر شمال کشور، بیشتر یا کمتر از ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای این گزارش باشد. منتهی به‌خاطر پایین‌تر بودن تعداد آگهی‌ها، امکان استخراج داده قیمتی از آن‌ها ممکن نبوده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ویلا در شمال با استفاده از آگهی‌های دیوار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.