نرخ اجاره آپارتمان آگهی‌های دیوار در کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز (دهه دوم شهریور)

0

در این گزارش داده‌هایی را که از آگهی‌های اجاره آپارتمان درج ‌شده در دیوار در ۱۰ روز دوم شهریور ۱۴۰۰ به دست آمده‌اند، بررسی خواهیم کرد. این داده‌ها شامل قیمت اجاره بهای خانه‌های ۲ تا ۵ سال ساخت هستند که در ۵ کلان‌شهر کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز در دیوار آگهی شده بودند. داده‌های هر شهر به صورت محله‌ای نیز دسته‌بندی و تفکیک شده‌اند.

مقایسه این داده‌ها با داده‌های مربوط به آگهی‌های اجاره بهای شهر تهران و حومه نشان می‌دهد که تفاوت بیشترین قیمت تا کمترین قیمت در سایر کلان‌شهرها کمتر از تهران است. به بیان ساده، نرخ اجاره بها در محله‌های مختلف یک کلان‌شهر پایین‌تر از تفاوت در محله‌های تهران است.

بررسی این داده‌ها نشان می‌دهد که متوسط‌های مشابه در کلان‌شهرهای ذکر شده، چندان تفاوت چشم‌گیری با هم ندارند. البته در میان این کلان‌شهرها، مشهد و شیراز دارای بیشترین متوسط اجاره بها در آگهی‌های دیوار هستند.

در گزارش زیر، قیمت‌های گزارش‌شده حاصل‌جمع اجاره‌بهای ماهانه و ۳٪ مبلغ ودیعه است. (مثال: پس از تبدیل ودیعه به اجاره، اجاره‌ کامل یک آپارتمان ۸۰ متریِ ۲ تا ۵ سال ساخت در محله‌ گوهردشت کرج به‌طور متوسط ماهی ۷/۶ میلیون تومان است.)

اجاره بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار کرج

در روزهای میانی شهریور، میانگین اجاره بها در آگهی‌های درج ‌شده آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در دیوار کرج حدود ۷۲ هزار تومان برای هر متر مربع بود. این نرخ، ۱۰۰ هزار تومان از میانگین اجاره بهای آگهی‌های دیوار تهران و حومه کمتر است. یادآوری اینکه در این میانگین‌گیری، از آگهی‌های مربوط به آپارتمان‌های ۲ تا ۵ ساله در محله‌های پرطرفدار در دیوار، استفاده شده است. منظور از محله‌های پرطرفدار، محله‌هایی هستند که در بازه زمانی استخراج داده‌ها، تعداد قابل‌توجهی آگهی اجاره آپارتمان داشته‌اند.

بالاترین اجاره بها در کرج، مربوط به آگهی‌های محله عظیمیه بود. به‌طور متوسط، اجاره هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در این محله، ۱۰۶ هزار تومان درج شده بود. پایین‌ترین اجاره بها هم در آگهی‌های شهر جدید هشتگرد دیده شده که به طور متوسط، ۲۷ هزار تومان بوده است.

برای بررسی ملموس‌تر، اجاره‌ بهای آپارتمان‌ها را برای آپارتمان‌های ۸۰ متری ۲ تا ۵ سال ساخت، محاسبه کردیم. در بررسی آگهی‌های مربوط به آپارتمان‌های ۸۰ متری کرج، میانگین اجاره بها حدود ماهانه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد. این میانگین، حدود ۸ میلیون تومان از میانگین اجاره بها در آگهی‌های دیوار شهر تهران و حومه کمتر است.

نکته جالب توجه بازار اجاره مسکن در کرج این است که گران‌ترین محله این کلان‌شهر، هم‌قیمت افسریه، یعنی هفتمین محله ارزان‌قیمت تهران است. البته میانگین قیمت آگهی‌های منتشر شده در دیوار، نشان می‌دهد سطح قیمتی اجاره مسکن در این کلان‌شهر از تمام شهرهای اطراف تهران بیشتر است.

آگهی‌های اجاره آپارتمان کرج را اینجا ببینید

جدول متوسط قیمت آگهی اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت دیوار کرج (نیمه دوم شهریور)

نام محلهمتوسط اجاره‌ یک مترمربع آپارتمانمتوسط اجاره‌ کامل یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
گوهردشت۹۵,۰۰۰۷,۶۰۰,۰۰۰
فردیس۶۸,۰۰۰۵,۴۴۰,۰۰۰
باغستان۷۴,۰۰۰۵,۹۲۰,۰۰۰
گلشهر۷۲,۰۰۰۵,۷۶۰,۰۰۰
عظیمیه۱۰۶,۰۰۰۸,۴۸۰,۰۰۰
شهر جدید اندیشه۷۱,۰۰۰۵,۶۸۰,۰۰۰
شاهین‌ویلا۶۲,۰۰۰۴,۹۶۰,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۴۸۴,۰۰۰۶,۷۲۰,۰۰۰
کوی مهر۹۴,۰۰۰۷,۵۲۰,۰۰۰
شهرک بنفشه۹۰,۰۰۰۷,۲۰۰,۰۰۰
ساماندهی۶۵,۰۰۰۵,۲۰۰,۰۰۰
منظریه۵۳,۰۰۰۴,۲۴۰,۰۰۰
شهر جدید هشتگرد۲۷,۰۰۰۲,۱۶۰,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۳۸۷,۰۰۰۶,۹۶۰,۰۰۰
محمدشهر۴۲,۰۰۰۳,۳۶۰,۰۰۰
مهرشهر - فاز ۱۹۲,۰۰۰۷,۳۶۰,۰۰۰
کوی زنبق۸۲,۰۰۰۶,۵۶۰,۰۰۰
مهرویلا۹۴,۰۰۰۷,۵۲۰,۰۰۰
مارلیک۴۸,۰۰۰۳,۸۴۰,۰۰۰
دهقان ویلا۸۳,۰۰۰۶,۶۴۰,۰۰۰
کیانمهر۵۲,۰۰۰۴,۱۶۰,۰۰۰
ماهدشت۳۴,۰۰۰۲,۷۲۰,۰۰۰
 

اجاره بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار مشهد

میانگین اجاره بهای آپارتمان‌های ۲ تا ۵ ساله در مشهد که در دهه دوم شهریور در آگهی‌های دیوار درج شده‌اند، حدود ۴۶ هزار تومان برای هر متر مربع است. این عدد که از میانگین گرفتن قیمت آگهی‌های اجاره در محله‌های مختلف مشهد به دست آمد، تقریبا یک چهارم قیمت متوسط در آگهی‌های دیوار کلان‌شهر تهران است.

گران‌ترین اجاره بهای دهه دوم شهریور در دیوار مشهد مربوط به آگهی‌های آزادشهر بود که حدود ۶۱ هزار تومان برای هر متر مربع بوده است. ارزان‌ترین قیمت نیز در میان آگهی‌های محله گلبهار دیده شد که حدود قیمت ۱۷ هزار تومان برای اجاره هر متر مربع را نشان می‌داد.

طبق آگهی‌های درج شده در دیوار مشهد، میانگین اجاره بهای آپارتمان‌های ۸۰ متری ۲ تا ۵ سال ساخت، تقریبا ماهانه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که حدود ۱۰ میلیون تومان از رقم مشابه در کلانشهر تهران ارزان‌تر است.

به‌دنبال اجاره آپارتمان در مشهد هستید؟ اینجا کلیک کنید

جدول متوسط قیمت آگهی اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت دیوار مشهد (نیمه دوم شهریور)

نام محلهمتوسط اجاره‌ یک مترمربع آپارتمانمتوسط اجاره‌ کامل یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
الهیه۵۳,۰۰۰۴,۲۴۰,۰۰۰
قاسم‌آباد (شهرک غرب)۵۰,۰۰۰۴,۰۰۰,۰۰۰
بلوار توس۲۳,۰۰۰۱,۸۴۰,۰۰۰
محله سرافرازان۵۳,۰۰۰۴,۲۴۰,۰۰۰
گلبهار۱۷,۰۰۰۱,۳۶۰,۰۰۰
صیاد شیرازی۵۷,۰۰۰۴,۵۶۰,۰۰۰
طبرسی شمالی۲۴,۰۰۰۱,۹۲۰,۰۰۰
هاشمیه۶۰,۰۰۰۴,۸۰۰,۰۰۰
رضاشهر۵۹,۰۰۰۴,۷۲۰,۰۰۰
امیریه۴۶,۰۰۰۳,۶۸۰,۰۰۰
محله طلاب۴۳,۰۰۰۳,۴۴۰,۰۰۰
آزادشهر۶۱,۰۰۰۴,۸۸۰,۰۰۰
ایثارگران۳۴,۰۰۰۲,۷۲۰,۰۰۰
ابوطالب۴۱,۰۰۰۳,۲۸۰,۰۰۰
شهید مطهری شمالی۴۵,۰۰۰۳,۶۰۰,۰۰۰
فرهنگ۵۷,۰۰۰۴,۵۶۰,۰۰۰
سیدی۳۳,۰۰۰۲,۶۴۰,۰۰۰
عبدالمطلب۴۴,۰۰۰۳,۵۲۰,۰۰۰
وکیل‌آباد۵۴,۰۰۰۴,۳۲۰,۰۰۰
جانباز۵۱,۰۰۰۴,۰۸۰,۰۰۰
اقبال۵۸,۰۰۰۴,۶۴۰,۰۰۰
کوی امیرالمومنین۴۲,۰۰۰۳,۳۶۰,۰۰۰

اجاره بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار اصفهان

آگهی‌های اجاره که در دهه دوم شهریور در دیوار کلان‌شهر اصفهان قرار داده شده‌اند، میانگین اجاره بها را حدود ۵۴ هزار تومان برای هر متر مربع نشان می‌دهند. این قیمت میانگین از داده‌های دیوار اصفهان استخراج شده است که مربوط به آپارتمان‌های ۲ تا ۵ ساله بوده‌اند. میانگین اجاره در اصفهان، در مقایسه با داده‌های دیوار از کلانشهر تهران ۱۲۰ هزار تومان کمتر دیده می‌شود.

در میان آگهی‌های دیوار در اصفهان، محله بزرگمهر بالاترین قیمت اجاره بها را به خود اختصاص داده که حدود ۷۴ هزار تومان برای هر متر مربع بوده است. فولادشهر نیز با ۲۳ هزار تومان بر متر مربع، ارزان‌ترین آگهی‌های اجاره را در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۰ ثبت کرد. فراموش نکنید که قیمت‌های درج‌شده در گزارش، مربوط به محله‌هایی از کلان‌شهر هستند که در ۱۰ روز گذشته، تعداد قابل‌توجهی آگهی اجاره آپارتمان داشته‌اند.

آپارتمان‌های ۸۰ متری ۲ تا ۵ ساله اصفهان حدودا اجاره بهای میانگین ماهانه ۴ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان را در آگهی‌های دیوار داشته‌اند. این میانگین تقریبا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از میانگین مشابه در کلان‌شهر تهران کمتر است.

برای اجاره آپارتمان در اصفهان اینجا کلیک کنید

جدول متوسط قیمت آگهی اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت دیوار اصفهان (نیمه دوم شهریور)

نام محلهمتوسط اجاره‌ یک مترمربع آپارتمانمتوسط اجاره‌ کامل یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
شاهین‌شهر۵۵,۰۰۰۴,۴۰۰,۰۰۰
ملک‌شهر۶۲,۰۰۰۴,۹۶۰,۰۰۰
بهارستان۴۰,۰۰۰۳,۲۰۰,۰۰۰
فولادشهر۲۳,۰۰۰۱,۸۴۰,۰۰۰
برازنده۵۷,۰۰۰۴,۵۶۰,۰۰۰
اشراق۶۶,۰۰۰۵,۲۸۰,۰۰۰
بزرگمهر۷۴,۰۰۰۵,۹۲۰,۰۰۰
 

اجاره بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار شیراز

در ده روز دوم شهریور امسال، میانگین اجاره بها برای هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت در آگهی‌های دیوار شیراز، حدود ۷۲ هزار تومان بوده است؛ یعنی ۱۰۰ هزار تومان کمتر از میانگین مشابه در کلان‌شهر تهران.

محله قدوسی غربی و قصر الدشت دو محله شیراز هستند که گران‌ترین آگهی‌های اجاره در دیوار شیراز را به خود اختصاص داده‌اند. محله قدوسی غربی با ۸۷ هزار تومان بر متر مربع و قصر الدشت با ۸۸ هزار تومان بر متر مربع، سقف اجاره بهای شیراز را داشته‌اند. شهر صدرا نیز ارزان‌ترین میزان اجاره بها را در میان آگهی‌های دیوار شیراز داشته است ( ۳۸ هزار تومان بر متر مربع).

آگهی‌های اجاره مربوط به شیراز که در دیوار درج شده بودند نشان می‌دهند که نرخ میانگین اجاره بهای ماهانه برای آپارتمان‌های ۸۰ متری ۲ دو تا ۵ سال سن ساخت دارند، در این شهر حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. این میانگین در آگهی‌های دیوار کلان‌شهر تهران حدود ۸ میلیون تومان بیشتر گزارش شد.

جدیدترین آگهی‌های اجاره آپارتمان در شیراز را اینجا ببینید

جدول متوسط قیمت آگهی اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت دیوار شیراز (نیمه دوم شهریور)

نام محلهمتوسط اجاره‌ یک مترمربع آپارتمانمتوسط اجاره‌ کامل یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
شهر صدرا۳۸,۰۰۰۳,۰۴۰,۰۰۰
فرهنگ شهر۸۱,۰۰۰۶,۴۸۰,۰۰۰
زرهی۸۱,۰۰۰۶,۴۸۰,۰۰۰
شهرک سراج۶۶,۰۰۰۵,۲۸۰,۰۰۰
درکی۷۵,۰۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
تاچارا۷۶,۰۰۰۶,۰۸۰,۰۰۰
ریشمک۸۱,۰۰۰۶,۴۸۰,۰۰۰
شهرک گلستان۶۵,۰۰۰۵,۲۰۰,۰۰۰
فرهنگیان۶۳,۰۰۰۵,۰۴۰,۰۰۰
معالی‌آباد۷۷,۰۰۰۶,۱۶۰,۰۰۰
شهرک امام رضا (فرگاز)۶۸,۰۰۰۵,۴۴۰,۰۰۰
قدوسی غربی۸۷,۰۰۰۶,۹۶۰,۰۰۰
قصرالدشت۸۸,۰۰۰۷,۰۴۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر۶۸,۰۰۰۵,۴۴۰,۰۰۰

اجاره بهای آپارتمان در آگهی‌های دیوار اهواز

میانگین اجاره بها بر متر مربع در اهواز، با توجه به محله‌هایی که در دهه دوم شهریور در دیوار اهواز آگهی اجاره داشته‌اند، حدود ۳۸ هزار تومان بوده است. بیشترین اجاره بهایی که در جدول داده‌ها آمده مربوط به محله باهنر بوده که ۵۴ هزار تومان برای هر متر مربع است. کمترین میزان اجاره بها نیز با مبلغ ۲۱ هزار تومان برای هر متر مربع، در آگهی‌های محله پردیس گزارش شد.

میانگین اجاره بها برای یک آپارتمان ۸۰ متری ۲ تا ۵ سال ساخت در محله‌های پردیس، کوی مهدیس، کیانشهر، گلستان، سپیدار و باهنر در اهواز حدود ۳ میلیون تومان ماهانه است. این رقم که بر اساس آگهی‌های درج شده در دیوار اهواز به دست آمد، حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از میانگین مشابه در کلان‌شهر تهران پایین‌تر است.

برای دیدن آگهی‌های اجاره آپارتمان اهواز، اینجا کلیک کنید

جدول متوسط قیمت آگهی اجاره آپارتمان ۲ تا ۵ سال ساخت دیوار اهواز (نیمه دوم شهریور)

نام محلهمتوسط اجاره‌ یک مترمربع آپارتمانمتوسط اجاره‌ کامل یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری
باهنر۵۴,۰۰۰۴,۳۲۰,۰۰۰
گلستان۴۳,۰۰۰۳,۴۴۰,۰۰۰
کیانشهر۳۳,۰۰۰۲,۶۴۰,۰۰۰
کوی مهدیس۲۷,۰۰۰۲,۱۶۰,۰۰۰
سپیدار۵۱,۰۰۰۴,۰۸۰,۰۰۰
پردیس۲۱,۰۰۰۱,۶۸۰,۰۰۰

گزارش بالا، نشان می‌دهد که اجاره بها در شهرهای بزرگ ایران به جز تهران، تاحدودی هنوز نزدیک به هم است. حتی کلان‌شهر کرج هم که از بقیه به پایتخت نزدیک‌تر محسوب می‌شود، تفاوت قابل‌توجهی در نرخ اجاره بها دارد. همان‌طور که خواندید، بین میانگین نرخ اجاره در اغلب کلان‌شهرها با میانگین در تهران، تفاوتی بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان دیده می‌شود. درنتیجه هنوز هم شهرهای بزرگ دیگر کشور را می‌توان تاحدی مقاصد ارزان‌تری برای زندگی دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.