بهترین خودروهای برقی در سال ۲۰۲۱ کدامند؟

بهترین جانشینان خودروهای بنزینی

0

بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۱ کدامند؟ اهمیت محیط‌زیست و مشکلاتی که به‌دنبال گرمایش زمین پیش روی دنیا خواهد بود، خودروسازان مطرح جهان را هم مانند بسیاری از صنایع به فکر کمک به این موضوع واداشته است.

از آنجایی که بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا مانند بریتانیا، کانادا و بعضی از ایالت‌های آمریکا اعلام کردند که تا چند سال آینده اجازه تردد خودروهای بنزینی و حتی هیبریدی را نخواهند داد، طراحان و سازندگان خودرو بیشتر به فکر تولید خودروهای برقی افتاده‌اند.

فهرست بهترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱

پیش از این فقط تسلا ارائه‌دهنده این خودروها بود، اما اکنون کمپانی‌های بزرگ سازنده خودرو در جهان نمایندگان موفقی در این بازار دارند. در سال ۲۰۲۱ این خودروسازان مدل‌های خاص برقی خود را به معرض فروش گذاشتند. در این مطلب به معرفی بهترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت.

۸ مورد از فهرست بهترین خودروهای ۲۰۲۱

۱. پورشه تایکان

به‌ احتمال زیاد عنوان بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۱ متعلق به یکی از زیباترین و بهترین خودروهای دنیا، یعنی پورشه تایکان است. خودروساز آلمانی اکنون که پس از دهه‌ها موفقیت و افتخار در زمینه تولید خودروهای لوکس و اسپرت در جایگاه‌های بالای خودروسازی در جهان قرار دارد، در سبد خودروی خود یک مدل برقی را هم ارائه کرده است. پورشه تایکان طراحی کم‌نظیر و جذابی دارد.

طراحی فضایی که با خطوط برجسته و حجم‌دهنده، تصویری رؤیایی از خودرویی اسپرت را به نمایش می‌گذارد؛ اما رؤیای واقعی در داخل کابین این خودرو است، جایی که همه‌چیز به‌صورت دیجیتال و با مانیتورهای مختلف کنترل می‌شود. مانیتورها مجهز به سیستم دستور صوتی است. متریال به‌کاررفته در داخل کابین از جنس مواد بازیافتی است و کیفیت عالی‌ای دارد.

تایکان در ۲ نسخه توربو و S‌ عرضه شده است. قدرت پیشرانه این خودرو ۶۲۵ اسب بخار است که البته این قدرت در مدل توربو به ۶۸۰ اسب بخار هم می‌رسد. تنها ۳٫۲ ثانیه زمان لازم است تا پورشه تایکان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

یک باتری لیتیوم یونی ۹۳٫۴ کیلووات برای این خودرو در نظر گرفته شده است که ولتاژ آن ۸۰۰ ولت است. با کمک شارژرهای سریع کمپانی پورشه، این موتور در مدت زمان ۳۶ دقیقه شارژ می‌شود. 

آگهی‌های خرید و فروش پورشه

بهترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱ کدامند؟

۲. تسلا مدل S Plaid

بعد از وعده‌های ایلان ماسک در رابطه با عرضه مدل جدید تسلا، این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد و جزء بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۱ است. طراحی فضایی و جذاب این خودرو در نگاه اول جلب‌توجه می‌کند. کابین با تریم چوب به‌شدت ساده است و همه‌چیز روی مانیتوری بزرگ در وسط کنسول کنترل می‌شود. فرم جالب فرمان این خودرو هم از نکات جذاب تسلا است.

این خودرو در ۲ تیپ Plaid‌ و Plaid+ عرضه شده که دومی مدلی قوی‌تر است. این خودرو دارای یک پیشرانه با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار و شتاب آن کمتر از ۲ ثانیه است.

۳. ریماک سی ۲

ریماک محصول کشور کرواسی است که توانست در میان بهترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد. ریماک طراحی ظاهری جذاب و کابین لوکسی دارد. بازشدن درهای این خودرو به‌سمت بالا به جذابیت آن افزوده است.

این خودرو پیشرانه‌ای با قدرت ۱۹۰۰ اسب بخار دارد که در مدت‌زمان ۱٫۸۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با این قدرت فنی این خودرو را باید در میان ابرخودروهای برقی دنیا قرار داد.

بهترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱ کدامند؟

۴. ب‌ام‌و i4

ب‌ام‌و هم در سال ۲۰۲۱ یک خودروی برقی جذاب را به بازار معرفی کرد. طراحی خاص این خودرو با نوع متفاوت جلوپنجره‌ آن نوید رویارویی با خودرویی خاص را می‌دهد. جلوپنجره ب‌ام‌و i4 به‌صورت قرینه و عمودی طراحی شده و چراغ‌های آن هم باریک و ۲ تکه است.

کابین لوکس و متفاوت این خودرو نمایشی منحصر‌به‌فرد نشان داده است. استفاده از تریم چرم سفید، چوب یا تریم رزگلد جذابیتی خاص به اتاق این خودرو داده است. مانیتوری بسیار بزرگ در وسط کابین، تمامی فعالیت‌های خودرو را کنترل می‌کند. این مدل از ب‌ام‌و دارای ۲ پیشرانه الکتریکی در محور جلو و عقب است که در مجموع ۴۶۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

آگهی‌های خرید و فروش بی‌ام‌و

۵. آئودی Q4 E – Tron

کراس‌اوور جذاب آئودی در میان بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۱ است. طراحی جذاب این خودرو با خطوط تیز و برجسته، ظاهری هجومی به آن داده است. کابین این خودرو با دیگر ابر خودروهای برقی که دیده‌ایم متفاوت است. فضای داخلی این مدل آئودی شبیه به خودروهای بنزینی است، اما طراحی بخش‌های مختلف کابین با ظرافت و جذابیت خاصی انجام شده است.

مدل پایه این خودرو دارای پیشرانه‌ای الکتریکی است که قادر به تولید قدرت ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر است. این کراس‌اوور جذاب آئودی در مدت‌زمان ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قوی‌ترین مدل آئودی Q4 دارای باتریی ۷۷ کیلووات ساعتی است و ۲ پیشرانه برقی در ۲ محور خودرو قرار دارد. این پیشرانه قدرت ۲۹۵ اسب‌ بخار و شتاب ۶٫۲ ثانیه دارد. این خودرو با امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوبی ارائه شده است.

آگهی‌های خرید و فروش آئودی

مرسدس بنز EQC یکی از بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۱

۶. مرسدس بنز EQC

این خودرو اولین شاسی‌بلند تمام‌برقی کمپانی مرسدس بنز است. طراحی ظاهری این مدل بنز همان زبان طراحی معمول مرسدس بنز است. خطوط حجم‌دهنده روی بدنه، این خودرو را عضلانی و بزرگ نشان می‌دهد.

در کابین لوکس این خودرو در نگاه اول، مانیتور مستطیل و بزرگی میانی کنسول به چشم می‌خورد که تا پشت‌فرمان کشیده شده است.

در این خودر از باتری‌های ۸۰ کیلووات ساعت استفاده شده است و پیشرانه الکتریکی این خودرو قادر به تولید ۴۰۲ اسب بخار نیرو و ۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

این مدل مرسدس بنز در مدت‌زمان ۵٫۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. استفاده از فناوری‌های پیشرفته، ‌امکانات رفاهی خاص و تجهیزات ایمنی کامل این خودرو شاسی‌بلند برقی مرسدس بنز را خودرویی متفاوت نشان داده است.

آگهی‌های خرید و فروش مرسدس بنز

بهترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱ کدامند؟

۷. فورد موستانگ مک ای (Mach E)

کمپانی فورد با ارائه یک کراس‌اوور تمام‌برقی جذاب با نام موستانگ مک ای در میان بهترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱ یک نماینده قدرتمند دارد. فورد موستانگ با طراحی ظاهری خاص و با فرم چراغ‌های باریک و کشیده‌اش، حالتی مرموز به این خودرو داده است. استفاده از خطوط تیز و برجسته روی بدنه، حجم خوبی به خودرو داده است.

کابین در عین سادگی، لوکس و خاص است. یک مانیتور بزرگ به‌صورت عمودی در میانه کنسول جای گرفته است که از روی آن تجهیزات خودرو کنترل می‌شود.

پیشرانه تمام‌الکتریکی این خودرو توان تولید قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۱۵ نیوتن‌متر را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو هم ۵٫۵ ثانیه اعلام شده است. فورد یک مدل GT‌ هم برای این خودرو در نظر گرفته که قدرتی بیشتر از نسخه معمولی این خودرو دارد. قدرت این خودرو ۴۵۹ اسب بخار و گشتاورش ۸۳۰ نیوتن‌متر است. شتاب نسخه GT‌ حدود ۳٫۵ ثانیه و شعاع حرکتی آن ۳۷۸ کیلومتر است.

آگهی‌های خرید و فروش فورد

بهترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱ کدامند؟

۸. ریویان R1S

شاسی‌بلند برقی ریویان خودروی جدید این کمپانی است که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شده است. طراحی ظاهری این خودرو با خطوط برجسته، جلوپنجره مشبک باریک و نوارهای سفید ترکیبی جالب را برای این خودرو به وجود آورده است.

کابین بزرگ این خودرو با ۳ ردیف صندلی، فضایی بزرگ و جادار را فراهم کرده است. تریم چوب در داخل کابین جذابیت این بخش را بیشتر کرده است. یک مانیتور در وسط کنسول و یکی در پشت‌فرمان وظیفه رساندن فرمان‌های راننده را به بخش‌های مختلف بر عهده دارد.

موتور این خودرو توان تولید قدرت ۷۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲۰ نیوتن‌متر را دارد. این خودرو یک باتری ۱۸۰ کیلووات ساعتی و ظرفیت پیمایش ۶۶۰ کیلومتر را دارد.

جمع‌بندی فهرست بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۱

در این مقاله با بهترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱ آشنا شدیم. کمپانی‌های خودروسازی با سرعت زیادی در حال توسعه تکنولوژی اتومبیل‌های الکتریکی هستند و هر روز شاهد معرفی مدل‌های جدیدتری از آنها خواهیم بود.

نظر شما درباره خودروهای فوق چیست؟ آیا خودروی دیگری می‌شناسید که در فهرست بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۱ قرار بگیرد؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.