با ۵۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

راهنمای خرید ماشین تا ۵۰۰ میلیون تومان

9

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟ بدون شک راهنمای خرید ماشین تا ۵۰۰ میلیون تومان این روزها تفاوت آشکاری دارد با زمانی که گران‌ترین خودروهای بازار ایران در نهایت ۱ میلیارد قیمت داشتند. امروزه شاهد این حقیقت تلخ هستیم که در بازار ایران خودروهای میان‌رده و متوسط را می‌توان با نزدیک به ۱ میلیارد خریداری کرد. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت خودروهای موجود در فهرست خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، جذاب، به‌روز و مدرن باشد.

راهنمای خرید خودروی زیر به تازگی به‌رورسانی شده است تا آخرین تغییرات قیمتی ایجاد‌شده در پاییز را هم پوشش دهد. کارشناسان احتمال بروز برخی تغییرات را در پس از سال ۱۴۰۱ دور از انتظار نمی‌دانند. باید دید؛ امید که این تغییرات نزولی باشد و باز هم شاهد افزایش قیمت خودروهایی که هیچ‌یک در جایگاه خود نیستند نباشیم.

در این مطلب قصد داریم به بررسی خودروهایی بپردازیم که در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان خریداری کرد.

فهرست راهنمای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

در ابتدای بحث خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون سعی می‌کنیم بهترین‌های موجود در رده قیمتی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون را بررسی کنیم.  قطعاً در بین خودروهای صفر کیلومتر این رده قیمتی پژو ۲۰۷ دنده‌ای پیشنهاد می‌شود. البته نمونه معمولی آن را می‌توان با این قیمت خریداری کرد و نسخه پاناروما قیمت بیشتری خواهد داشت.

در بین کارکرده‌های موجود پیشنهاد ما دنا پلاس دنده‌ای توربو است. البته اگر در مقوله طراحی سخت‌گیر نیستید، رنو تندر هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. در زیر به بررسی این ۳ خودرو پرداخته‌ایم.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای یکی از فهرست راهنمای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰

۱. پژو ۲۰۷ دنده‌ای با رینگ فولادی

اگر به دنبال خرید ماشین تا ۴۰۰ میلیون هستید پژو ۲۰۷ گزینه بسیار خوبی در اختیار شما خواهد بود. در مورد پژو ۲۰۷ باید گفت این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری TU5 با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور در کنار یک گیربکس ۵ سرعته عرضه می‌شود. نتیجه همکاری موتور و گیربکس دستی پژو ۲۰۷ دنده‌ای برابر است با شتاب صفر تا صد ۱۱٫۵ ثانیه، سقف سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۶ لیتر در هر صد کیلومتر.

مزایای ۲۰۷ دنده‌ای عبارت است از:

  • طراحی خوب
  • بازده و عملکرد فنی قابل‌قبول
  • موتور قابل اعتماد و شناخته‌شده‌
  • بازار خرید و فروش پررونق

از پژو ۲۰۷ مانند دیگر تولیدات داخلی نباید انتظار کیفیت ساخت خوب و دوام کیفی بالا داشت. این خودرو همچنین هزینه نگهداری کمی ندارد. در هر صورت، اگر برایتان سوال شده که با ۴۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم باید به شما گفت که پژو ۲۰۷ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای در اواسط فروردین ۱۴۰۱ حدود ۳۶۵ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش پژو ۲۰۷ دنده‌ای

دنا پلاس توربو دنده‌ای یکی از فهرست راهنمای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰

۲. دنا پلاس توربو دنده‌ای 

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟ یکی دیگر از گزینه‌های خرید ماشین تا ۵۰۰ میلیون تومان دنا پلاس توربو دنده‌ای است. درباره دنا پلاس توربو هم باید گفت این خودرو از موتور ۱٫۷ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ EF7 بهره می‌برد که به یک کیت توربوشارژ مجهز شده و قادر است تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

صفر تا صد دنا پلاس توربوشارژ ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۱۰ ثانیه است. مصرف ترکیبی این خودرو نیز در سیکل ترکیبی معادل ۷٫۸ لیتر است.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی به‌نسبت خوب
  • بازده فنی مناسب
  • تعمیرات ساده و تامین قطعات راحت
  • هزینه نگهداری قابل‌قبول

دنا پلاس توربو که دومین گزینه ما در فهرست خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است، در بازده فنی و مصرف سوخت عملکرد خوبی دارد. دوام فنی و کیفیت ساخت آن چنگی به دل نمی‌زند. همچنین، هزینه نگهداری آن از پژو ۲۰۷ مناسب‌تر است.

در هر صورت دنا پلاس نیز یکی دیگر از گزینه‌های فهرست بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون تومان است که شاید بتواند نیاز‌های شما را برآورده کند.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت دنا پلاس توربو دنده‌ای در اواسط فروردین ۱۴۰۱ حدود ۴۶۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش دنا پلاس تیپ ۲ توربو

آگهی‌های خرید و فروش دنا پلاس تیپ ۱ توربو

جدیدترین آگهی‌های دنا پلاس

با ۴۵۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟ در این بازه قیمتی برای خودروهای صفر کیلومتر پیشنهاد ما رنو تندر ۹۰ و برای کارکرده‌ها رنو سیمپل ۲۰۱۶ است.

یک نکته مهم درمورد کارکرده‌های خارجی‌های دیگر موجود در این بازه این است که بیشتر موارد موجود بسیار مسن هستند. در مورد این خودروها معضلات جدی تأمین قطعات و تعمیرات را داریم؛ به همین دلیل معمولاً پیشنهادهای خوبی محسوب نمی‌شوند چراکه هزینه نگهداری آن‌ها هم معمولا زیاد است. 

رنو تندر ۹۰ E2 یکی از فهرست راهنمای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰

۳. رنو تندر ۹۰ E2

در مورد گزینه‌های صفر داخلی برای خرید ماشین تا ۴۰۰ میلیون تومان پیشنهاد ما بدون شک تندر ۹۰ E2 است. این خودرو از یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. تندر ۹۰ در نسخه دستی دارای یک گیربکس ۵ سرعته است. نتیجهٔ همکاری این موتور و گیربکس در تندر ۹۰ شتاب صفر تا صد ۱۰٫۲ ثانیه، سقف سرعت ۱۴۰ نیوتن‌متر و مصرف سوخت ۶٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی است.

رنو تندر ۹۰ E2 در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مواردی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، ABS ،EBD، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، مه‌شکن جلو و عقب، فرمان برقی، آینه برقی جانبی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، قفل مرکزی همراه با ریموت، فرمان تلسکوپی، کامپیوتر سفری و تنظیم زاویه چراغ‌های جلو را ارائه می‌کند.

از مزایای رنو تندر ۹۰ E2 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • بازده فنی مناسب 
  • تامین قطعات و تعمیرات ساده
  • دوام فنی قابل قبول 

البته تندر ۹۰ از نظر بسیاری در تمامی مدل‌ها و تیپ‌ها با مشکل جدی طراحی همراه است و آپشن‌های زیادی را نیز ارائه نمی‌کند. با این حال، رنو تندر ۹۰ خودرویی است که در بازار ایران امتحان خودش را پس داده است و یکی از گزینه‌های اصلی در فهرست بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت تندر ۹۰ E2  در اواخر فروردین ۱۴۰۱ حدود ۴۴۵ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش تندر ۹۰ E2

رنو سیمبل یکی از فهرست راهنمای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰

۴. رنو سیمبل ۲۰۱۶ تیپ PE

در کارکرده‌های خارجی و داخلی فهرست خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون هم رنو سیمبل ۲۰۱۶ می‌تواند انتخاب بی‌دردسری باشد. این خودرو با یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر، همراه با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک عرضه شد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰ ثانیه، سقف سرعتش ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن ۷٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر ثبت شده است.

در رنو سیمبل PE به‌عنوان تیپ پایه این خودرو شاهد مواردی مانند ۲ کیسه هوا، کروز کنترل، چراغ دیلایت، سنسور و دوربین دنده عقب هستیم.

در مورد مزایای رنو سیمبل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت بالا
  • دوام فنی و کیفی مناسب نسبت به رقبا
  • بازده فنی خوب
  • هزینه نگهداری قابل‌قبول
  • مصرف سوخت به‌نسبت پایین

رنو سیمبل فقط در بخش فرمان‌پذیری ضعف‌هایی را نشان می‌دهد و ممکن است به‌دلیل واردات محدود، تأمین قطعات آن کمی سخت باشد. در نظر داشته باشید خودرو از نسخه‌های هم‌سطح قیمتی‌اش جوان‌تر است؛ بنابراین در مورد تعمیرات آن کمتر چالش خواهید داشت.

در نهایت باید گفت که رنو سیمبل یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای خرید ماشین تا ۵۰۰ میلیون تومان است که می‌تواند در بازار فعلی گزینه خوبی برای خرید باشد.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت رنو سیمبل تیپ PE در اواسط فروردین ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش رنو سیمبل تیپ PE

جدیدترین آگهی‌های رنو سیمبل

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟ در این بازه قیمتی خودروهای صفر کیلومتر موجود مربوط به برخی نسخه‌های داخلی و چینی می‌شود. اما در بین کارکرده‌های داخلی و چینی دست ما بسیار بازتر می‌شود. دربین مونتاژی‌های اروپایی و وارداتی‌ها هم شاهد خودروهای مسنی هستیم.

میتسوبیشی میراژ

۵. میتسوبیشی میراژ

اگر گزینه‌های معرفی شده در بالا برایتان جذاب نبود و همچنان در حال پرسیدن این هستید که با ۵۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟ باید گفت که میتسوبیشی میراژ یکی دیگر از گزینه‌های موجود در فهرست بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

میتسوبیشی میراژ یک پیشرانه ۳ سیلندر با حجم ۱٫۲ لیتر با توان تولید قدرت ۷۹ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر دارد. قدرت این پیشرانه با کمک یک گیربکس CVT‌ به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. صفر تا صد میراژ ۱۳٫۸ ثانیه حداکثر سرعت آن ۱۷۳ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی‌اش  ۴٫۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام فنی و کیفی بالا
  • کیفیت ساخت خیلی خوب
  • بازده فنی مناسب و عملکرد دلپذیر موتور و گیربکس
  • امکانات رفاهی خوب
  • مصرف سوخت اقتصادی

البته باید به این حقیقت اشاره نمود که ممکن است به‌دلیل واردات محدود با تأمین قطعات این خودرو مشکلاتی داشته باشید. اما هزینه نگهداری آن به‌دلیل استهلاک پایین زیاد نیست. 

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت میتسوبیشی میراژ در اواسط فروردین ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش میتسوبیشی میراژ

چری آریزو ۶ TE یکی از فهرست راهنمای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰

۶. چری آریزو ۵ TE

اگر برای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون یک سدان سرحال و مناسب را ترجیح می‌دهید، ما چری آریزو ۵ TE را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ به‌خصوص که این خودرو را با سنین پایین‌تر و قیمت مناسب می‌توان در بازار پیدا کرد و دغدغه‌ای در مورد خدمات‌ پس از فروش و تأمین قطعات آن هم نداشت.

این خودرو که نسخه توربوی آریزو ۵ قدیمی محسوب می‌شود، از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور، در کنار گیربکس CVT با هفت دنده مصنوعی بهره می‌برد.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • بازده فنی مناسب و ارتقای سطح کیفی در این بخش 
  • طراحی به‌روز 
  • امکانات رفاهی مناسب 
  • خدمات پس از فروش

  آریزو ۵ طی چند سال حضورش در بازار ایران خود را به‌عنوان یک سدان قابل اعتماد میان‌رده ثابت کرده است و در حال حاضر هم برای خرید ماشین تا ۵۰۰ میلیون تومان گزینه معقولی است.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت چری آریزو ۵ TE صفر در اواسط فروردین ۱۴۰۰ حدود ۶۵۰ میلیون تومان است. با این حال، نسخه‌های کارکرده این خودرو را می‌توان در حدود ۵۰۰ میلیون تومان پیدا کرد.

آگهی‌های خرید و فروش چری آریزو ۵ TE

جدیدترین آگهی‌های چری آریزو ۵ TE

کیا پیکانتو

۷. کیا پیکانتو 

در بین کارکرده‌ها و وارداتی‌ها برای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون، کیا پیکانتو می‌تواند یک هاچ‌بک خوش‌ساخت و مورداعتماد باشد. پیکانتو از سال ۲۰۱۲ وارد بازار ایران شد.

این هاچ‌بک کوچک این خودرو با موتوری به حجم ۱.۳ لیتر و قدرت ۸۵ اسب بخار ادر است به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۳٫۵ ثانیه دست یابد. مصرف سوخت ترکیبی آن ۵٫۶ لیتر و استاندارد آلایندگی‌اش یورو ۴ است. این خودرو به یک گیربکس ۴ سرعته تیپ‌ترونیک مجهز شده است.

از مزایای این خودرو می‌توان به این موارد اشاره نمود:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بازده فنی مناسب
  • طراحی جالب و جوان‌پسند
  • مصرف سوخت کم
  • ایمنی بالا

در مورد تأمین قطعات این خودرو هم نگرانی‌ها به‌دلیل اشتراکات فنی آن با i10 مونتاژ کرمان‌موتور کمتر از باقی وارداتی‌ها است. اگر نمی‌دانید که با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرید، کیا پیکانتو می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت کیا پیکانتو ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴ کارکرده در اواسط فروردین ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش کیا پیکانتو

ام جی مگنت

۸. ام‌جی ۶ مگنت ۲۰۱۲

اگر اصرار به خرید یک سدان با ارزش برای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دارید، ام‌جی ۶ می‌تواند انتخاب به‌نسبت خوبی باشد. ام‌جی ۶ مکنت که در واقع نسخه سدان ام‌جی ۶ جی‌تی است، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در ایران حضور داشت.

ام‌جی ۶ از موتور ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد و به جعبه‌دنده ۵ سرعته تیپ‌ترونیک مجهز است. سقف توان موتور این خودرو ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۱۵ نیوتن‌متر است و با وزن ۱٫۶ تن قادر است به سقف سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۹٫۹ ثانیه دست یابد. مصرف ام‌جی ۶ در سیکل ترکیبی برابر با ۷٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • کیفیت ساخت
  • دوام فنی 
  • طراحی زیبا

ام‌جی ۶ مگنت فقط به یک دلیل چندان پیشنهاد نمی‌شود و آن عمر بالا و خدمات پس از فروش ضعیفش است. اما با این حال، باز هم یکی از گزینه‌های بهترین خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان است. 

بر اساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت ام‌جی ۶ مگنت  در اواسط فروردین ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش ام‌جی ۶ مگنت

جدیدترین آگهی‌های ام جی ۶

خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان؛ آخر چی بخریم؟

امیدواریم که از مطالعه راهنمای خرید ماشین ۵۰۰ میلیونی دیوار لذت برده باشید. متأسفانه با بالارفتن قیمت ارز و اعمال تحریم‌ها بر کشورمان، بازار خودروی کشورمان روزهای خوشی را تجربه نمی‌کند. همانطور که در ابتدای متن هم گفتیم، شاید زمانی با این مبالغ می‌توانستیم بهترین خودروها را سوار شویم، اما اکنون تعداد محدودی خودروی صفر که عموما هم چینی هستند گزینه‌های پیش‌رویمان است. اگر هم با خرید خودروی کارکرده مشکلی ندارید، مواردی که در این فهرست نام برده‌ایم شاید بهترین انتخاب‌ها برای خرید خودرو از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان باشند.

در مورد فهرستی که دراختیارتان قرار دادیم، یک نکته اهمیت بسیار زیادی دارد: در خصوص خرید خودروهای کارکرده و به‌نسبت مسن وارداتی بسیار محتاط باشید و الزاما از کارشناسی‌های حرفه‌ای، تخصصی و مطمئن کمک بگیرید. خرید این خودروها در شرایط تحریم فعلی ریسک بسیار زیادی دارد. به‌همین دلیل ما به شما خودروهایی مانند کرولا یا کمری را که گاهاً تا ۱۵ سال عمر دارند، پیشنهاد نمی‌دهیم؛ هرچند که در بین تولیدات کمپانی معتبری مانند تویوتا باشد. 

بااین‌حال اگر تصور می‌کنید که هزینه کردن در این بازه قیمتی برایتان سنگین است، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای خرید خودرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را مطالعه کنید. به این ترتیب می‌توانید مبلغی را پس‌انداز کنید. اما اگر در بودجه‌تان محدودیت ندارید و خودروهای این بازه قیمتی باب سلیقه‌تان نیست، شاید بهتر باشد نیم‌نگاهی به راهنمای خرید خودرو از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشید. در هر صورت، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به کتگوری چه ماشینی بخریم؟ سر بزنید و سایر راهنماهای خرید خودروی ما را نیز دنبال کنید.

امیدواریم که این راهنمای خرید توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

جدیدترین آگهی‌های خودرو
9 نظرات
  1. رضا گرامی زاده می‌گوید

    آقا این مطالب راهنمای خودرو که جدیدا منتشر میکنید خیلی خوبه اونم تو این وضعیت بی قیمتی و بیخبری. دمتون گرم

  2. بهنام می‌گوید

    قیمت تویوتا هایلوکس فول اتومات مدل ۲۰۱۴

  3. منصوردهقانی می‌گوید

    مردم برای هرامری باید باهم متحد باشند اگر مردم چند ماه چیزی را نخرند یقین بدانند که با ارزش اصلی عرضه خواهد شد حیف وصد حیف که هیچ چیز ….

  4. Hamed ahrnes می‌گوید

    دوستان مردم متحد بشن خودرو نخرند قیمت خودرو پایین نمیاد شاید بالا نره. چون پول ما به همت دولت نفوذی و ستون پنجم بودن حسن کلید داره بی ارزشتر و مردم در سختی و فشار بیشتر قرار میگیریند. این حربه ۴۰ساله از ترفندهای غرب برای در دست گرفتن حکومت ایرانه. زیاد دلخوش به این اتحادها نباشید. مگر اینکه مردم آگاه و بیدار بشن. هرسالم بدتر میشه که بهتر نمیشه

    1. ایای می‌گوید

      چرا ما باید متحد شویم تا قیمت بیاد پایین؟ چرا نباید حکومت به این همه ظلم و ستم پایان دهد

      1. بیگی می‌گوید

        بادرود برادرم وقتی خودمان قدر عزمت قدرت و توانایمان همرا با تاریخ ونام پرافتخارمان تا آنجا منشور کورش کبیر در ساختمان سازمان ملل بعنوان اصالت داشتن فرهنگ علم دانش آداب و رسوم زندگی اندیشمندانه با قدرتی بی همتا که برقلب ها تسلط داشته را فراموش
        وبا هر جریانی مادی وسوسه وجو گیر میشود با ایندنگری وتفکر اقدام میکنم .یقین بدانید تا دانسته وهدفمند با نگاه اول منافع ملی بعد خودم در وجودمان وگذران روزگارمان نهادینه واجرایی نشود این اتفاقات و احجافها روز بروز پیشتر خواهد شد.من اعتقاد دارم عوامل حاکمیتی در هر رده ومقامی اول از بازخورد رفتار خودمان وحشت داشته باشد بعد مراجع قانونی

  5. سعید می‌گوید

    جک s3 ارزش خرید بیشتری از جک s5 داره؟!! اگر این طور بود که خریدار بیشتری داشت.

  6. فریدون می‌گوید

    سلام
    جک s3صفرش ۴۷۵ هست تو بازار

  7. پارسا می‌گوید

    به جای این‌ها اشغال بی ارزش برید نیسان ،ماکسیما بخرید ،ریو ، مزدا ۳ و و و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.